Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aja juhtimine võib olla fun

    Aja juhtimisel on minu arvates üks peamisi tegureid oskus vältida nn tulekahjusid. See aga eeldab oskust sättida oma tegevusi nii, et kõik, või vähemasti enamik ülesandeid saab õigel ajal täidetud.
    Ainuüksi tublist ülesannete täitmisest siiski ei piisa. Lisaks tuleb kindlasti tähelepanu pöörata eesmärkidele. Need tuleb paika panna juba varakult, koos vahe-eesmärkidega. Kui piirduda vaid pikaajalise eesmärgi paikapanekuga ning seejärel loota oma sisemisele kellale, on enamasti tulemuseks ebaõnnestumine või kuidagimoodi täidetud ülesanne. Väga paljudel inimestel toimib sel juhul nn tudengi sündroom ja ülesannet asutakse täitma viimasel hetkel.
    Loomulikult on rutiinseid tegevusi, mille kohta on üsna täpselt teada, kui kaua üks või teine etapp aega võtab, aga ka siin tasub mõnikord protsess üle vaadata ? ehk on mõnesse kohta jäetud ajapuhver kogemuste lisandudes liiga suureks osutunud.
    Kuna kõik nn tulekahjud ei olene enda tegevusest ega allu ka enda kontrollile, siis peab meeskond olema hästi valitud ning neile vastutus ja volitused delegeeritud.
    Aja juhtimise võtmeküsimus on oskus eristada olulist ebaolulisest. Kui eesmärkide seadmisel jäetakse tegevuste olulisus arvesse võtmata, on kogu tegutsemine asjatu ka sel juhul, kui kõik seatud ülesanded õnnestub sajaprotsendiliselt täita.
    Selles Juhtimises käsitletakse aja planeerimise erinevaid tegureid kümmekonnas artiklis. Praktikud ja koolitajad annavad näpunäiteid, kuidas selles kõigi jaoks väga tähtsas küsimuses edukas olla. Suhtumine aja juhtimisse on seejuures väga erinev.
    Huvitava järelduseni on jõudnud Kaido Vestberg Mercuri Internationalist. Ta peab aja juhtimist kui valdkonda, sealhulgas ka suhteliselt populaarseid kursusi, paljuski koguni pseudoprobleemiks. Kõigil aja juhtimise kursustel käsitletavatel küsimustel on Vestbergi arvates seos pigem konkreetse isiku või tema tööülesannetega, aga mitte aja kui sellisega.
    Pärast artiklitega tutvumist peaks igal lugejal olema võimalik leida abivahendeid, kuidas oma aega efektiivsemalt kulutada. Minu kogemuste põhjal võib aja või siis tegevuste juhtimine olla väga meeldiv tegevus. Seda juhul, kui ülesanne on huvitav, seda õnnestub üsna täpselt planeerida ning siis hoolikalt järge pidades ka ellu viia. Ka siis, kui sama või sarnast pikaajalist ülesannet tuleb korduvalt täita, võib selle endale huvitavaks teha. Kindlasti oli mõni etapp teistest keerulisem ning sellele suurema tähelepanu pööramine teeb töö veel sujuvamaks.
  • Hetkel kuum
Enn Listra: vanasse jõkke astuda ei saa. Ega tohi
Oleme jõudnud hetke, kus kunagine häda ja viletsus on meelest läinud ning näeme üha enam kiusatust sekkuda vabasse avatud turgu, kirjutab TalTechi majandusteaduskonna dekaan Enn Listra Äripäeva essees.
Oleme jõudnud hetke, kus kunagine häda ja viletsus on meelest läinud ning näeme üha enam kiusatust sekkuda vabasse avatud turgu, kirjutab TalTechi majandusteaduskonna dekaan Enn Listra Äripäeva essees.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Soovitused Rootsist: kuus tehnoloogiafirma aktsiat, mis pärast krahhi üles korjata
Tehnoloogiafirmade aktsiad kannatasid ära raske aasta ja on nüüd hakanud uuesti tuult tiibadesse võtma. Praegu pole veel hilja mõni aktsia osta ja kõrge lend kaasa teha.
Tehnoloogiafirmade aktsiad kannatasid ära raske aasta ja on nüüd hakanud uuesti tuult tiibadesse võtma. Praegu pole veel hilja mõni aktsia osta ja kõrge lend kaasa teha.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Madis Müller: juht saavutab tulemusi läbi teiste inimeste "Juhi juttude" intervjuu!
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
Eesti Panga presidendi Madis Mülleri tippjuhiks saamise tee on olnud ebatraditsiooniline. Enne asepresidendiks saamist polnud ta varem olnud ühegi inimese administratiivne juht ega ülemus.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Vene autotootja värvidega hädas
Venemaal saab Ladasid praegu kolme karva – valge, musta ja tumerohelisena, põhjuseks värvipuudus.
Venemaal saab Ladasid praegu kolme karva – valge, musta ja tumerohelisena, põhjuseks värvipuudus.

Olulisemad uudised

Hiiumaa vahet hakkas lendama uus firma
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.
Täna alustas Tallinna ja Kärdla vahel lendamist uus vedaja Diamond Sky, kes kasutab Poola firmalt Sprint Air renditud lennukit Saab 340A, teatas Hiiumaa turismiklaster.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.