Reeglina on juuni ja juuli automüügis suviselt vaiksed ja seda enam üllatav oli tõdeda, et tänavuste kuumade juuliilmade ja massiliste puhkuste kiuste osteti juulis rekordarv uusi sõiduautosid ja seda juba teist kuud järjest. Rekord just selles mõttes, et kunagi varem pole juuni ja juuli müüginumbrid nii suured olnud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kui müük aasta teisel poolel samas tempos jätkub, siis peaks tänavune aastane kogumüük tulema umbes 1000 auto võrra suurem kui möödunud aastal, ehk siis jääma kusagile 16 000 sõiduauto piiresse. Briti analüütikute ennustus Eesti kohta (18 000 uut sõiduautot 2003. aastal) jääb ilmselgelt liiga optimistlikuks. Vaatamata isegi sellele, et aasta lõpus hakkavad riburadapidi Eestisse jõudma Frankfurdi autonäituse uudised, mis just meie ostjaskonna jaoks väga olulised ja neid pole mitte vähe.
18 000 auto suurune aastamüük tähendaks paraku seda, et igal järgneval kuul müüakse vähemalt 1700 uut sõiduautot, ehk siis 500 autot kuus rohkem kui möödunud aastal. See on aga juba ilmvõimatu.
Kuid see selleks. Juulis oli müüduim auto Mazda 323 ja seda eeskätt tänu sooduskampaaniale, mille käigus müüdi ülirikkaliku varustusega autot hinnaga, mis jäi alla 200 000 krooni piiri. Pole paha, nagu ka Mazda 323 ise. Hästi läks kaubaks ka Nissan Almera ja Toyota Corolla, Mazda6 müük hakkab tasapisi vaibuma, nagu ka Peugeot?de vaimustus. Pigem on see asendunud Citroeni vaimustusega, sest juuli esikümnes on 307 jäänud Citroen Berlingo selja taha ja 206 on TOPist sootuks kadunud. Tema asemel leiab sealt hoopis Citroen C3.
Aasta kogumüügis markide lõikes on Peugeot endiselt siiski esimene, Toyota ja Mazda üsna võrdlelt talle kuklasse hingamas. Citroen on tõusnud neljandaks, Honda viiendaks, ehk siis nende mõlema automargi müüja, AS Veho Eesti, võib tänavuse aasta küll igati kordaläinuks lugeda. Sama ei saa aga öelda kahjuks Volkswageni maaletooja, AS Saksa Auto, sest Volkswageni leiab alles kuuendalt kohalt, samal ajal kui varasematel aastatel on ta olnud stabiilselt esikolmikus.