Hansapanga info kohaselt olid kaardimaksed alates kella 19.45 häiritud poole tunni jooksul ning internetipanga tegevus ühe tunni jooksul. ?Häirete põhjuseks oli inimliku eksimuse tagajärjel tekkinud viivitus tööprotsessides, kinnitas Hansapanga meediasuhete juht Kristiina Tamberg. ?Tegu oli lihtsalt inimliku hooletusega, mitte kellegi süülise käitumisega,? lisas ta.
Selle tulemusena polnud Mustamäe Prismas eile õhtul võimalik kaardimakseid sooritada, samuti polnud võimalik raha võtta sularahaautomaadist. Ühe poes viibinud inimese sõnul teavitati neid läbi valjuhääldite, et Hansapanga kaardiga poes maksta ei saa. Sularahaautomaadi juurde läinud inimesi võttis samuti vastu kiri, et tehingut pole võimalik teostada. ?Nii jätsidki inimesed korvid poodi ja vaesed Prisma töötajad ladusid korvidest asju tagasi riiulitesse,? kirjeldas ta poes valitsenud õhkkonda.
Kaardimakse häirete tõttu tekkisid poodidesse ka pikad järjekorrad, nii pidid Tondi Selveris inimesed seisma ligi paarkümmend minutit järjekorras, et oma kaupade eest maksta. Seejuures teavitati kliente alles kassa juures, et Hansapanga kaardiga pole makseid võimalik sooritada.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Häiritud oli ka hanza.neti kasutamine. Nii näiteks polnud kella poole üheksa ajal eile õhtul mõnda aega võimalik siseneda internetipanka, põhjuseks anti ?Tehniline viga?. Kümmekond minutit hiljem sai hanza.neti pääsenud inimene kontoväljavõtte asemel aga teate, et ?Tehnilistel põhjustel on väljavõtete tegemine peatatud veerandiks kuni paariks tunniks. Palume viivituse pärast vabandust!?
Häiritud oli vaid Hansapanga sularahaautomaatide töö ja kaardimaksete tegemine. Pankade kaardikeskuse andmetel oli häire neile küll teada, kuid infot selle põhjuste kohta neil pole. Ka Ühispangast kinnitati, et neil eile probleeme panga teenustega ei olnud ning kõik toimis normaalselt. Samuti sai makseid probleemideta sooritada krediitkaardiga.
Suurt kahju Hansapangaga seotud probleemidest poodidele siiski ei tekkinud. Näiteks Tallinna Kaubamajas oli selleks ajaks tipptund juba möödas. ?Erilist kahju me sellest küll ei saanud,? kinnitas Tallinna Kaubamaja juhataja Kati Kusmin. Tema sõnul juhtub selliseid katkestusi kaardimaksetes harva. ?Pigem häirib meid see, kui maksete suure hulga tõttu muutub kogu süsteem väga aeglaseks,? lausus ta.
Eelmine kord oli Hansapanga kanalite kasutamisega probleemid viiruse Sobig.f levimise kõrgajal, 22. augustil, kui mitme tunni jooksul oli häiritud internetipanga tegevus.