• OMX Baltic0,12%300,38
  • OMX Riga−0,48%888,68
  • OMX Tallinn−0,2%2 064,57
  • OMX Vilnius0,3%1 206,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,14%8 810,7
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,27
  • OMX Baltic0,12%300,38
  • OMX Riga−0,48%888,68
  • OMX Tallinn−0,2%2 064,57
  • OMX Vilnius0,3%1 206,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,14%8 810,7
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,27
  • 28.10.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suured ettevõtted eelistavad üritusi peamiselt omal jõul korraldada

Üritusturundusfirma Royal Service poolt tellitud uuring viidi läbi 500 käibelt suurima ettevõtte turundusala juhtide seas. Vastanutest 93% on seni korraldanud üritusi ise ja 57% eelistaks ka edaspidi üritusi ise korraldada. Reklaamifirma teenuseid on kasutanud 64% vastanutest ja edaspidi kavatseb reklaamifirma teenuseid eriürituse korraldamisel kasutada 37%.
Üritusturundusfirmade teenuseid on kasutanud 41% vastanutest ja tulevikus eelistab üritusturundusfirmade teenust kasutada 46% vastanutest.
Tegelikult on see spetsialiseerunud firmade jaoks tubli saavutus, arvestades, et üritusturundusfirmade tuntus ja sellest lähtuvalt ka kasutamiskogemus on väike isegi nii kogenud ja informeeritud sihtgrupis, kui seda on suurettevõtete turundusjuhid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kõige rohkem korraldatakse (92% vastanutest) üritusi töötajatele ? suvepäevad, talvepäevad, jõuluüritused, spordiüritused jne. Kliendiüritusi korraldab 87%, presentatsioone ja esmaesitlusi 83% ning firma tähtpäevade üritusi 76% vastanutest.
Eriüritustest prognoositakse, et lähema kahe aasta jooksul sageneb kõige rohkem just kliendiürituste, infopäevade või seminaride ning presentatsioonide ja esmaesitluste korraldamine.
Töötajate üritused, korporatiivüritused, sponsor- ja heategevusüritused ning firma tähtpäevade üritused jäävad samale tasemele. Eriüritustele tehtavad kulutused moodustavad keskmiselt 10% turunduseelarvest (maksimaalne 60%).
Aet Leppik, Mercuri Eesti konsultant
Mercuri on viimasel ajal just kliendiüritusi korraldanud oma jõududega.
Mõned aastat tagasi aga kasutasime kliendiürituse korraldamiseks reklaamifirma abi ja konverentsikorraldajat konverentsi korraldamiseks. Mõttekas on kasutada spetsialisti, kui ta suudab pakkuda mingit lisaväärtust. Niisama toitude ja tehnika tellimiseks küll mitte, seda võib ka firma sekretär edukalt ise teha.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka tulevikus kavatseme suuremõõtmeliste/tegevusmahukate ürituse puhul kasutada kindlasti oma ala spetsialiste, kas või juba sellepärast, et neil on kogemused, mis võimaldavad ennetada üksi tegutsemisel ette tulevaid pisiprobleeme.
Samas aga kehtib ikka nõue, et koostööpartner peab suutma pakkuda midagi sellist, millega iseseisvalt toime poleks tulnud. Pikkade traditsioonidega ettevõtted saavad tavalahendustega päris hästi hakkama.
Gerli Soosalu, Eniro Eesti turundusjuht
Üldiselt korraldame peod firmasiseste jõududega (ehk tellime ruumid, söögid-joogid, õhtujuhid, esinejad jne).
Paaril korral oleme ürituse korraldamisel kasutanud ka suhtekorraldusfirmade ja ürituste korraldajate teenust. Näiteks tähistades eelmisel aastal firma 10. juubelit, sest pidasime hetke nii tähtsaks ja üritust nii mahukaks.
Veel on meil traditsiooniks iga suvi tähistada puhkuste alguse perioodi suvealguse peoga. Sellel aastal soovisime anda peole pisut värskust ja kasutasime peoagentuuri abi. Üldiselt võib öelda, et hindame enne peo korraldamise algust plaanitava ürituse tähtsust ja meie majasiseseid ressursse.
Kui näeme, et meil ei ole hetkel mahti täie tõsidusega teemaga tegeleda või on plaanitav pidu meile väga oluline, siis kasutame ürituse sajaprotsendilise õnnestumise nimel väliseid konsultante. Samuti sõltub otsus hinnast ja pakkumisest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele