• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Majandusministeerium kutsub vedajaid seaduskuulekusele

    Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium kutsub üles kõiki vedajaid seaduskuulekusele ning kriitiliselt üle vaatama oma vedude korraldust.

    Ministeeriumi vastavasisulises teates öeldakse:
    'Majandus -ja Kommunikatsiooniministeerium tunneb tõsist rahulolematust mitme bussiettevõtte ebaseadusliku tegevuse ning busside tehnonõuetele mittevastavuse üle, mida ilmestavad viimasel ajal toimunud rasked liiklusõnnetused ja 31. oktoobril Liikluspolitsei eriüksuse poolt 23 bussile liiklemiskeelu kehtestamine tehnonõuetele mittevastavuse tõttu.
    Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium taunib ka Eesti Bussiliidu avalikku pöördumist 29.10.2003 , milles Eesti Bussiliit nõuab Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumilt autobussidele euronõuete ja talverehvide kasutamise kohustuse kehtestamist. Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium kinnitab, et bussidele Eestis kehtivad tehnonõuded vastavad EL-i poolt kehtestatud nõuetele. Samuti ei ole ministeerium keelanud bussidel talverehvide kasutamise.
    Samas on kahetsusväärne asjaolu, et 25. oktoobril Pärnu maanteel toimunud hukkunuga liiklusõnnetuses oli kohapeal viibinud ekspertide sõnul Bussiliitu kuuluva ettevõtte Taisto Bussid bussil all suverehvid ning tagumiste rehvide mustrisügavus ei vastanud tehnonõuetele. Töökorras ei olnud ka sõidumeerik, mis fikseerib bussijuhi sõidu -ja puhkeaega ning bussi liikumiskiirust.
    Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile on kõige enam informatsiooni sõitjatelt ja liiklejatelt laekunud just Bussiliitu kuuluvate vedajate busside kihutamistest meie teedel ning sellekohaseid märkusi on ministeerium nimetatud vedajate esindajatele teinud korduvalt nii suulises kui kirjalikus vormis. Seega probleemiks ei ole mitte busside madalad tehnonõuded vaid seaduste eiramised vedajate poolt.
    Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium kutsub üles kõiki vedajaid seaduskuulekusele ning kriitiliselt üle vaatama oma vedude korralduslik külg: Rehvide valikul tuleb lähtuda eelkõige teeoludest põhilises teenindatavas piirkonnas, soovitav on talvisel ajal kasutada talverehve või aastaringseks kasutamiseks mõeldud turvisemustriga rehve. Analüüsida tuleb sõiduplaane ja juhtide sõidukiirusi, mis on nähtavad sõidumeerikulehtedelt. Vajadusel tuleb liiniloa väljastanud asutusele teha taotlus muudatusteks sõiduplaanides. Bussijuhtidele tuleb korraldada regulaarseid koolitusi rõhuasetusega õigetele juhtimisvõtetele ning liikluseeskirjade tundmisele. Teadvustada tuleb juhtidele, et sõidukiiruse valikul on primaarseks tee- ja liiklusolud, mitte sõidugraafik. Üle tuleb vaadata busside hoolduse ja remondi korraldus ettevõttes, mis peab olema regulaarne ja ennetava iseloomuga.
    Loetletud meetmed oleksid minimaalsed vedajatepoolsed tegevused, millised on aluseks reisijate turvalisusele ja liiklusohutuse tagamiseks meie teedel-tänavatel,' öeldakse ministeeriumi üleskutses.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Mart Parind: Brexit tähendab Brexitit. Kõigile. Ka juriidiliselt Prantsusmaal elav britt jäi mõlemas riigis valimisõiguseta
Mõnikord on vaja, et õiguslikult ilmne kinnitataks üle ka kohtus. Just nii juhtus 9. juunil, kui Euroopa Kohus pidi nentima, et pärast Brexitit ei laiene Euroopa Liidu kodanike õigused enam Ühendkuningriigi kodanikele, ole sa kes tahes, kirjutab Advokaadibüroo NOVE nõunik ja Euroopa õiguse valdkonna juht Mart Parind.
Mõnikord on vaja, et õiguslikult ilmne kinnitataks üle ka kohtus. Just nii juhtus 9. juunil, kui Euroopa Kohus pidi nentima, et pärast Brexitit ei laiene Euroopa Liidu kodanike õigused enam Ühendkuningriigi kodanikele, ole sa kes tahes, kirjutab Advokaadibüroo NOVE nõunik ja Euroopa õiguse valdkonna juht Mart Parind.
Aktsiabörsi tõus on pöördunud uuesti languseks
Eelmise nädala ralli aktsiaturul on pöördunud uuesti languseks ning eile miinuses lõpetanud USA aktsiaturg vedas kaasa ka Aasia börsid.
Eelmise nädala ralli aktsiaturul on pöördunud uuesti languseks ning eile miinuses lõpetanud USA aktsiaturg vedas kaasa ka Aasia börsid.
Sõõrumaa meelitas enda juurde ühe Wise'i finantsjuhi
Eesti päritolu finants-startupi Wise Aasia ja Lähis-Ida piirkonna finantsjuht Nataliya Gavrylova hakkab edaspidi arendama Urmas Sõõrumaale kuuluvat Foruse platvormimajandust.
Eesti päritolu finants-startupi Wise Aasia ja Lähis-Ida piirkonna finantsjuht Nataliya Gavrylova hakkab edaspidi arendama Urmas Sõõrumaale kuuluvat Foruse platvormimajandust.
Kohus lükkas mereplaneeringu vaidlustuse tagasi
Aastaid kestnud mereala planeeringu kehtestamise nurjata ähvardanud vaidlustus suurt mõju avaldada ei suutnud, sest kohus lükkas selle tagasi.
Aastaid kestnud mereala planeeringu kehtestamise nurjata ähvardanud vaidlustus suurt mõju avaldada ei suutnud, sest kohus lükkas selle tagasi.
NATO suurendab lahinguvalmis üksuseid kaheksa korda 40 000 sõdurilt 300 000 võitlejani
NATO reageerimisjõud, mis on võimelised nädala kuni kuuga jõudma konfliktikoldesse, kasvavad alliansi tippkohtumisele esitatava kava järgi 40 000 sõdurilt 300 000 võitlejani.
NATO reageerimisjõud, mis on võimelised nädala kuni kuuga jõudma konfliktikoldesse, kasvavad alliansi tippkohtumisele esitatava kava järgi 40 000 sõdurilt 300 000 võitlejani.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.