Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Smarten hakkab R-Kioski müügikohti varustama
Eile Smarten Logistika ja R-Kioskeid haldava Lehti-Maja Eesti vahel sõlmitud leping on otsekui jätkuks hiljutisele sarnasele sündmusele ? oktoobri keskel sai Statoili teenindusjaamade peamiseks toidukauba tarnijaks logitikafirma Via 3L. Toonasel konkursil samuti kandideerinud Smarten Logistika juhatuse esimehe Mait Milleri sõnul võib nii Statoili kui ka Lehti-Maja projektid küll kesklaoteenuse nimetuse alla kokku võtta, kuid nad erinevad sisu poolest ? kui Statoil ostab oma toidukaubatarnijalt Via 3Lilt ka kogu kauba, siis Smarten Logistika osutab ainult teenust ja tarnitavad kaubad ise on Lehti-Maja bilansis.
Miller ütles, et Smarten Logistika võtab üle Lehti-Maja endiselt kesklaolt kioskiketi varustamise toidukaupade, tubakatoodete, telefonikaartide ja muu säärase väiksema kaubaga. Küll ei käi läbi logistikafirma ajalehtede-ajakirjade, bussipiletite, alkoholi ja autokaupade tarnimine, lisas ta.
Milleri sõnul tõuseb tänavuse prognoosi kohaselt 330 miljonit krooni käivet tegev Lehti-Maja Smarteni suuremate koostööpartnerite, nagu Sales-Star (kõige suurem), Ösel Foods ja Viru Õlu, sekka. ?Peaaegu kogu meie kaubakäive läheb läbi Smarteni,? lausus Lehti-Maja Eesti juhatuse liige Mart Relve. Ta täpsustas, et alkoholi osakaal R-Kioski käibes on ainult 1?2 protsenti, samuti on väike autokaupade müügipanus, sest Neste tanklates tegutsevaid kioskeid on 13.
Relve sõnul saab ettevõte edaspidi senisest rohkem keskenduda oma põhitegevusele, milleks on üle-eestilise juhtiva mugavuskaupluste keti väljaarendamine: ?Meie jaoks on keti formaat muutumas juba viimasel paaril aastal. 7?8 aasta eest olid Eesti kioskid väiksed putkad, nüüd liigume üha rohkem laiema kaubavalikuga sisekioskite poole.? Lehti-Maja 200 kioskist on praegu üks neljandik sisekioskid.
Relve lausus, et kesklao teenuse pakkujaks konkureeris 4?5 ettevõtet, neist üks oli välismaine logistikafirma, selle aasta juunis alustati läbirääkimisi Smarten Logistikaga. ?Usun, et R-Kioskile on logistikateenust pakkuda keeruline,? tõdes ta. ?See on müügipunktide arvult suurim jaekett, samas on kogused suhteliselt väiksed, mida iga nädal veetakse laiali üle terve Eesti.?
?Minu arusaamist mööda oli üheseks valikukriteeriumiks hind,? kommenteeris konkurendi võitu samuti R-Kioski logistikakonkursil osalenud Via 3Li juhataja Ago Raudsepp. ?Kindlasti on see väljakutse,
R-Kioskeid on Statoili jaamadest kordades rohkem,? kommenteeris ta.
Samas lisas Raudsepp, et lähiajal ilmselt sääraseid uudiseid logistikaettevõtetelt ei tule ?suuremad kioskiketid on ära jagatud, üks suur logistikafirma sai ühe ja teine teise keti.
Lehti-Maja Eesti on Soome kontserni Rautakirja Oy tütarettevõte, kioskiketi käive oli mullu 314 miljonit krooni. Tänavusest ainult logistikale pühenduv Smarteni selle aasta kaubamahtude prognoos ületab 1,6 miljardi krooni piiri.