• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,2%8 767,74
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,2%8 767,74
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 13.11.03, 13:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

USA autootjad sisenevad Hiina turule

Detroidi Suur Kolmik on sõlminud Hiinaga kaubandusleppe, mis lubab neil eksportida riiki tuhandeid sõidukeid, kirjutab uudisteagentuur AP.
Leppe lubab suurendada Fordi, General Motorsi ja DaimlerChrysleri mõjuvõimu riigis, millest saab kunagi maailma suurim autoturg.
Käesolev kasulik tehing näitab Hiina valitsuse poolset impordi piirangute lõdvenemist ning aitab USA kaubavahetusdefitsiiti Hiinaga mõnevõrra normaliseeruda.
Samal ajal püüavad kõik autotootjad tõsta oma mõjuvõimu Hiinas, mis on 2003. aastal tõusmaks maailma suuruselt kolmandaks autoturuks USA ja Jaapani järel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?See on kõige kiiremini kasvas autoturg maailmas,? ütles Burnham Securities analüütik David Healy.
Maailma suurim autotootja General Motors teatas, et plaanib eksportida 2004. ja 2005. aastal Hiinasse tuhandeid sõidukeid, mille maht on kokkuleppe kohaselt 1,3 mld dollarit.
Autotootja hinnangul kasvas sel aastal sõiduautode müük Hiinas 29%, ulatudes 4,4 miljonini. General Motors hindab enda turuosa hetkel Hiinas 8%ni.
USAni, kus müüakse aastas umbes 17 mln uut sõiduautot, on aga veel pikk maa.
Ford Motori esindaja Chris Vinyard sõnul kasutavad nad uut impordilitsentsi peamiselt linnamaasturite (SUVide) ekspordiks.
1983. aastast Hiinas tegutseva DaimlerChrysleri esindaja Trevor Hale sõnul lubab impordilitsents neil eksportida järgmisel aastal Hiinas 4500 Mercedes-Benzi ja Chrysleri.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele