Internetist otsides on asi lihtne. Otsingumootorid on tehtud arusaadavad, sisaldades küsimusi nii tõstejõu, tõstekõrguse, tootja kui ka tõstukitüübi kohta. Lisaks on enamik kuulutusi ka fotoga. Siiski on asja juures üks suur aga: masinad on ilma hindadeta. Selleks et teada saada masinate hindu, peab ennast kasutajaks registreerima. See ei olegi niisama lihtne, sest enamik kasutatud masinate müüjaid registreerib vaid ametlikke diilereid/edasimüüjaid, mitte lõpptarbijaid, sest vähesed lõpptarbijad huvituvad rohkem kui ühest masinast, diilerite ostupotentsiaal on suurem.
Tavaliselt on masina kirjelduses ära toodud tootmisaasta, töötunnid, lisavarustus ja masina seisukord. Kui enam-vähem õigete andmetega masin leitud, tuleks tähelepanu pöörata eelkõige tootmisaastale, siis töötundidele. Mida uuem masin, seda suurem tõenäosus, et ta on korras ja hooldatud ning varuosad kättesaadavad. Loobuda tuleks vanematest kui 5 aasta vanustest masinatest.
Seisukorra kohta fotolt kinnitust saada on siiski raske. See, mis välimuselt tundub korralik, ei pruugi seda olla naha all. Kes garanteerib, et masin töötab, ja kui töötab, siis kauaks ning millised võivad olla ?varjatud? puudused? Seda ka juhul, kui masin müüakse iseloomustusega ?väga heas korras?.
On olnud juhtumeid, kui lubatud heas korras masinale on tulnud teha suur hooldus, enne kui see lõppkliendile anda. Suurimad kasutatud masinaga seotud riskid:
- rikutud välimus ? masinad on sõitnud seinte jm vastu, värv maha kriibitud;- kulunud rehvid ? tavaliselt kulunud alla miinimumi, seega tuleb teha lisainvesteering;- mootor ja käiguosa ? laotehnikaga hoolderaamat kaasas ei käi, seega ei saa keegi garanteerida, et masinaid on hooldatud tootja poolt ettenähtud hooldusintervalli järgi. Juhul kui ilmnevad probleemid, võib see kalliks maksma minna;- tühjad akud ? nagu ka automüüjatel kombeks, pannakse peale aku, mis on omadega läbi, küll aga töötab nii palju, et treileri peale sõita.
Lehitsedes kuulutusi, võib teinekord märgata märkust ?Checked in Germany? või ?Checked in Holland?. Tegemist on masinatega, mis tavalistest paremas korras. Nad on värvitud, hooldatud ning näevad igati viksid välja, aga nende hinnavahe võrreldes tavalise tõstukiga on suur.
Juhul kui ei leita sobivat tehnikat, on võimalik jätta andmebaasi info vajalike parameetritega tõstuki kohta ning loota, et leitakse see õige. Kui nõuded on väga spetsiifilised, võib sellist kasutatud tõstukit mitte leida.
Kasutatud masina leidmiseks Eestist on kaks varianti: pöörduda mõne tõstukimüüja poole või otsida ise lao- ja tööstusfirmadest.