• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas hindate automüüki ELi seaduse tingimustes?

    Kuivõrd ELi grupierandi seaduse rakendumise järgne kogemus puudub kogu Euroopas, on raske uute seaduste valguses automüüki kommenteerida. Karta on, et teatud hulk väiksekaliibrilisi õnneotsijaid-automüüjaid mingi aja jooksul turul segadust tekitab. Samas on autotehaste pikaajaline huvi siiski pigem tugevate partnerite-edasimüüjate abil oma tooteid turustada (autod on kaup, millel on brändi tähendus ja sisu ostjale väga oluline), kui et lasta neil ühepäevaliblikatega hinnasõda pidades verest tühjaks joosta.
    Meie jaoks toob EL kaasa autode hinna tõusu seoses tollimaksude kehtestamisega. Konkurents turul tugevneb, kuid samas suurenevad ka vabadused arenguks ja võimalused kaasata lisakapitali.
    Automüük jätkub. Autod vastavad juba praegu euronõuetele. Müügimahud kahanevad, kui turule tulevad suure kapitaliga välismüüjad.
    ELi konkurentsiseadused puudutavad autokaubandust eelkõige läbi nn grupierandi reegli (block exemption regulation). Eesmärgiks on küll ilmselt olnud tarbija huvide kaitsmine, kuid praeguses kontekstis, kus igaüks võib igat marki uusi autosid müüma hakata, võib see kaasa tuua segadust, kus tarbija saab küll soodsalt auto kätte, kuid puudub selge müügijärgne vastutaja. Ilmselt kaovad suured käärid hindades, mis täna üle Euroopa eksisteerivad.
    Hetkel kehtiv seadusandlus muudatusi ei too. Millised seadused kehtima hakkavad ja kuidas neid rakendatakse, me veel ei tea. Tõenäoliselt ühtlustuvad liikmesriikides autode sisseostuhinnad ning saab võimalikuks mitme erineva automargi müük samas salongis.
    Konkurents tiheneb, kuid seda peamiselt kodumaiste firmade vahel. Kuna Eesti turg on välisfirmade jaoks liiga väike, siis välismaiste müüjate turuletulek ja suurte autokaubamajade ehitamine ei ole eriti tõenäoline. Eesti liitumine ELiga võib tuua kaasa uute autode hinnatõusu.
    Küsitlus ilmus 8. oktoobri Äripäeva erilehes
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ühes asjas on meil parim valitsusjuht, juhtumisi ülitähtsas asjas
Peaminister Kaja Kallas on välispoliitikas näidanud sisu ja jõudu. Seesama aus julgus tuleb tal leida ka riigisisestes küsimustes, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Peaminister Kaja Kallas on välispoliitikas näidanud sisu ja jõudu. Seesama aus julgus tuleb tal leida ka riigisisestes küsimustes, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti börsidel jätkus nädal langusega
Päeva esimesel poolel üle protsendi miinuses olnud Balti börsid taastusid sulgumise ajaks mõnevõrra, kuid jäid siiski punasesse.
Päeva esimesel poolel üle protsendi miinuses olnud Balti börsid taastusid sulgumise ajaks mõnevõrra, kuid jäid siiski punasesse.
Raadiohommikus ükssarvik, riskiraha ja kuidas leida töötajaid, kui neid ei ole
Äripäeva raadio hommikuprogrammis teeme reedel juttu riskantsetest ja kiiresti arenevatest valdkondadest ning nende võimalustest. Samuti ühest kallist veast, mille investorid enda teadmata sel aastal teha võivad.
Äripäeva raadio hommikuprogrammis teeme reedel juttu riskantsetest ja kiiresti arenevatest valdkondadest ning nende võimalustest. Samuti ühest kallist veast, mille investorid enda teadmata sel aastal teha võivad.
Jaan Kalmus: 35 aastat kroonikuna kaamera taga
Kuu aja pärast peab 35 aasta tegutsemisjuubelit Eesti vanim erafirma, Tartus video- ja heliteenust pakkuv OÜ Audio-Video. Uue aasta algul vahetus firmas juhataja: ettevõtte üks asutajaid Jaan Kalmus seenior andis juhtohjad üle Jaan Kalmus juuniorile. Intervjuus Äripäevale ütles Jaan Kalmus seenior, et vastu aitasid pidada usk, lootus, loll järjekindlus ja armastus oma töö vastu, kirjutab neljapäeval, 26.01 Äripäeva tellijatele ilmuv erileht Juubel.
Kuu aja pärast peab 35 aasta tegutsemisjuubelit Eesti vanim erafirma, Tartus video- ja heliteenust pakkuv OÜ Audio-Video. Uue aasta algul vahetus firmas juhataja: ettevõtte üks asutajaid Jaan Kalmus seenior andis juhtohjad üle Jaan Kalmus juuniorile. Intervjuus Äripäevale ütles Jaan Kalmus seenior, et vastu aitasid pidada usk, lootus, loll järjekindlus ja armastus oma töö vastu, kirjutab neljapäeval, 26.01 Äripäeva tellijatele ilmuv erileht Juubel.