• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,61%6 265,58
  • DOW 300,59%44 746,68
  • Nasdaq 0,71%20 537,26
  • FTSE 1000,53%8 820,86
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,61%6 265,58
  • DOW 300,59%44 746,68
  • Nasdaq 0,71%20 537,26
  • FTSE 1000,53%8 820,86
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • 18.12.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas hindate automüüki ELi seaduse tingimustes?

Kuivõrd ELi grupierandi seaduse rakendumise järgne kogemus puudub kogu Euroopas, on raske uute seaduste valguses automüüki kommenteerida. Karta on, et teatud hulk väiksekaliibrilisi õnneotsijaid-automüüjaid mingi aja jooksul turul segadust tekitab. Samas on autotehaste pikaajaline huvi siiski pigem tugevate partnerite-edasimüüjate abil oma tooteid turustada (autod on kaup, millel on brändi tähendus ja sisu ostjale väga oluline), kui et lasta neil ühepäevaliblikatega hinnasõda pidades verest tühjaks joosta.
Meie jaoks toob EL kaasa autode hinna tõusu seoses tollimaksude kehtestamisega. Konkurents turul tugevneb, kuid samas suurenevad ka vabadused arenguks ja võimalused kaasata lisakapitali.
Automüük jätkub. Autod vastavad juba praegu euronõuetele. Müügimahud kahanevad, kui turule tulevad suure kapitaliga välismüüjad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ELi konkurentsiseadused puudutavad autokaubandust eelkõige läbi nn grupierandi reegli (block exemption regulation). Eesmärgiks on küll ilmselt olnud tarbija huvide kaitsmine, kuid praeguses kontekstis, kus igaüks võib igat marki uusi autosid müüma hakata, võib see kaasa tuua segadust, kus tarbija saab küll soodsalt auto kätte, kuid puudub selge müügijärgne vastutaja. Ilmselt kaovad suured käärid hindades, mis täna üle Euroopa eksisteerivad.
Hetkel kehtiv seadusandlus muudatusi ei too. Millised seadused kehtima hakkavad ja kuidas neid rakendatakse, me veel ei tea. Tõenäoliselt ühtlustuvad liikmesriikides autode sisseostuhinnad ning saab võimalikuks mitme erineva automargi müük samas salongis.
Konkurents tiheneb, kuid seda peamiselt kodumaiste firmade vahel. Kuna Eesti turg on välisfirmade jaoks liiga väike, siis välismaiste müüjate turuletulek ja suurte autokaubamajade ehitamine ei ole eriti tõenäoline. Eesti liitumine ELiga võib tuua kaasa uute autode hinnatõusu.
Küsitlus ilmus 8. oktoobri Äripäeva erilehes
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele