Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veoettevõtjad peavad partneritel silma peal hoidma

    ?Surve Eesti veoettevõtetele tugevneb sellepärast, et me jääme ELi piiririigiks,? selgitas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti.
    Tema hinnangul hakkab endast suuremaid riske kätkema näiteks kaubavedu kolmandatest riikidest, kas või Venemaalt Euroopa Liidu (EL) maadesse. Kui näiteks Venemaalt Eesti kaudu Hispaaniasse suunduv kaubakoorem maksude väljapetmiseks tee peal n-ö ära kaob, esitab toll nõudeid saamata jäänud maksude tasumiseks ERAA-le kui TIR-süsteemi tagatisorganisatsioonile. Sealtkaudu hakkab see mõjutama kõigi organisatsiooni liikmesfirmade rahakotte. Praegu piirdub ERAA vastutus vaid Eestiga. Alates maist muutub Eesti teatavasti osaks ühtsest majandusruumist ning siis pole enam tähtis, millises punktis teel Hispaaniasse koorem kaob. Määravaks muutub Eesti piiri ületamise ehk meie kaudu ELi sisenemise fakt.
    ELiga liitumiseni on jäänud vee loetud kuud. Mida veofirma jaoks liitumine kas või käibemaksustamise seisukohalt tähendab, oskavad Eestis öelda vaid väga üksikute transpordifirmade töötajad.
    ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp märkis, et kuna liitumiseni on jäänud vähe aega, kaalub ERAA konsultatsioonifirmaga Ernst & Young riskide analüüsi osas koostööd. Tõenäolisel korraldatakse ka seminare.
    Nende väheste veofirmade hulka, kes ELi mõjud enesele paremini selgeks teinud, kuulub AS Schenker.
    Pearaamatupidaja Andres Lauri kinnitusel tähendab ELi minek transpordiettevõttele, et kontrollitööd tuleb juurde. ELi serveris asub internetivärav, kus tuleb kontrollida klientide ja partnerite käibemaksukohuslust, et näha, kas võib nullprotsendilise käibemaksuga arve välja kirjutada.
    Kontrollimiseks tuleb omakorda kokku korjata kõikide koostööpartnerite ja klientide käibemaksukohusluse (KMK) numbrid. ?Töömaht saab olema päris suur,? tõdes Laur.
    Põhiline muudatus seisneb võrreldes praeguse korraga aga selles, et kui hetkel on tollivormistus piisavaks ekspordi tõenduseks, siis pärast ELiga liitumist enam mitte. Siis on Eestist kauba või teenuse väljamüümisel lubatud rakendada nullprotsendilist käibemaksumäära, kui ostjaks on väljaspool Eestit asuv ELi liige ja ta on omas riigis käibemaksukohustuslasena registreeritud.
    ?Välisklientide surve, et väljastaksime null protsendiga arveid, saab kindlasti olema tugev,? arvas Laur. Seega tuleb iga arve väljastamise hetkel kontrollida kliendilt saadud KMK numbrit. Vastutus tehingu eest pannakse nimelt teenuse müüjale ehk veoettevõttele.
    Kui klient esitab vale või tühistatud KMK numbri, jääb müüja süüdi, et tausta piisavalt ei kontrollinud.
    Müüja peab sel juhul arve ringi tegema, maksustama tehingu 18protsendilise käibemaksuga ja tasuma käibemaksu ise oma riigis. Kas müüja aga selle ?lisaraha? hiljem kliendilt kätte saab, pole kaugeltki kindel.
    Suure ja muutuva kliendibaasiga ettevõtjatel tuleb tõenäoliselt hakata klienti valima. Võimalik oleks ka anda arveid harvem välja, näiteks korra kuus või siis värvata piisavalt lisatööjõudu, et kõik KMK numbrid saaks igal müügihetkel kontrollitud.
    Lisanduvad ka nõuded väljastatavate arve vormistusele ning suureneb kõikvõimalik arvestus- ja aruandluskohustus.
    Veoettevõtja, Riigikogu liige Jüri ?ehovtsov ei näe seoses ELiga liitumisega riske mitte ELi ja Venemaa vahelises, vaid ELi-siseses veonduses.
    ?Me teame, et Eestis ei tegutse kaugeltki kõik firmad sada protsenti ausalt,? nentis ?ehovtsov. ?Kui keegi toob kauba välismaalt, saab ta lasta selle kohe müüki. Pärast ütleb riigile, et ei ole maksude jaoks raha. Riik saab ta ajada pankrotti ja kogu lugu. Võib-olla algatab kriminaalasja. Aga kui on riiulifirma ja bomž eesotsas??
    ?ehovtsovi arvates tuleks maksuameti ametnike hulka seetõttu kahekordistada.
    Praegu, erinevalt tulevikust piirideta ELis, ei saa aga kaupa tollilaost enne kätte, kui maksud makstud.
    ?Mind ei hirmuta isegi mitte niivõrd salakaubavedu Poolast või Leedust, suitsud ja salaviin, vaid kuidas ikkagi hakkab käima riigile maksude maksmine, see on probleem,? rääkis ?ehovtsov. ?Ma ei ole oma küsimustele saanud konkreetseid vastuseid. Kui minna kliendi vastutuse peale, siis võib tekkida ühel päeval lihtsalt auk riigieelarvesse, sest ei laeku maksudena piisavalt raha.?
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.