Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veoettevõtjad peavad partneritel silma peal hoidma

    ?Surve Eesti veoettevõtetele tugevneb sellepärast, et me jääme ELi piiririigiks,? selgitas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti.
    Tema hinnangul hakkab endast suuremaid riske kätkema näiteks kaubavedu kolmandatest riikidest, kas või Venemaalt Euroopa Liidu (EL) maadesse. Kui näiteks Venemaalt Eesti kaudu Hispaaniasse suunduv kaubakoorem maksude väljapetmiseks tee peal n-ö ära kaob, esitab toll nõudeid saamata jäänud maksude tasumiseks ERAA-le kui TIR-süsteemi tagatisorganisatsioonile. Sealtkaudu hakkab see mõjutama kõigi organisatsiooni liikmesfirmade rahakotte. Praegu piirdub ERAA vastutus vaid Eestiga. Alates maist muutub Eesti teatavasti osaks ühtsest majandusruumist ning siis pole enam tähtis, millises punktis teel Hispaaniasse koorem kaob. Määravaks muutub Eesti piiri ületamise ehk meie kaudu ELi sisenemise fakt.
    ELiga liitumiseni on jäänud vee loetud kuud. Mida veofirma jaoks liitumine kas või käibemaksustamise seisukohalt tähendab, oskavad Eestis öelda vaid väga üksikute transpordifirmade töötajad.
    ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp märkis, et kuna liitumiseni on jäänud vähe aega, kaalub ERAA konsultatsioonifirmaga Ernst & Young riskide analüüsi osas koostööd. Tõenäolisel korraldatakse ka seminare.
    Nende väheste veofirmade hulka, kes ELi mõjud enesele paremini selgeks teinud, kuulub AS Schenker.
    Pearaamatupidaja Andres Lauri kinnitusel tähendab ELi minek transpordiettevõttele, et kontrollitööd tuleb juurde. ELi serveris asub internetivärav, kus tuleb kontrollida klientide ja partnerite käibemaksukohuslust, et näha, kas võib nullprotsendilise käibemaksuga arve välja kirjutada.
    Kontrollimiseks tuleb omakorda kokku korjata kõikide koostööpartnerite ja klientide käibemaksukohusluse (KMK) numbrid. ?Töömaht saab olema päris suur,? tõdes Laur.
    Põhiline muudatus seisneb võrreldes praeguse korraga aga selles, et kui hetkel on tollivormistus piisavaks ekspordi tõenduseks, siis pärast ELiga liitumist enam mitte. Siis on Eestist kauba või teenuse väljamüümisel lubatud rakendada nullprotsendilist käibemaksumäära, kui ostjaks on väljaspool Eestit asuv ELi liige ja ta on omas riigis käibemaksukohustuslasena registreeritud.
    ?Välisklientide surve, et väljastaksime null protsendiga arveid, saab kindlasti olema tugev,? arvas Laur. Seega tuleb iga arve väljastamise hetkel kontrollida kliendilt saadud KMK numbrit. Vastutus tehingu eest pannakse nimelt teenuse müüjale ehk veoettevõttele.
    Kui klient esitab vale või tühistatud KMK numbri, jääb müüja süüdi, et tausta piisavalt ei kontrollinud.
    Müüja peab sel juhul arve ringi tegema, maksustama tehingu 18protsendilise käibemaksuga ja tasuma käibemaksu ise oma riigis. Kas müüja aga selle ?lisaraha? hiljem kliendilt kätte saab, pole kaugeltki kindel.
    Suure ja muutuva kliendibaasiga ettevõtjatel tuleb tõenäoliselt hakata klienti valima. Võimalik oleks ka anda arveid harvem välja, näiteks korra kuus või siis värvata piisavalt lisatööjõudu, et kõik KMK numbrid saaks igal müügihetkel kontrollitud.
    Lisanduvad ka nõuded väljastatavate arve vormistusele ning suureneb kõikvõimalik arvestus- ja aruandluskohustus.
    Veoettevõtja, Riigikogu liige Jüri ?ehovtsov ei näe seoses ELiga liitumisega riske mitte ELi ja Venemaa vahelises, vaid ELi-siseses veonduses.
    ?Me teame, et Eestis ei tegutse kaugeltki kõik firmad sada protsenti ausalt,? nentis ?ehovtsov. ?Kui keegi toob kauba välismaalt, saab ta lasta selle kohe müüki. Pärast ütleb riigile, et ei ole maksude jaoks raha. Riik saab ta ajada pankrotti ja kogu lugu. Võib-olla algatab kriminaalasja. Aga kui on riiulifirma ja bomž eesotsas??
    ?ehovtsovi arvates tuleks maksuameti ametnike hulka seetõttu kahekordistada.
    Praegu, erinevalt tulevikust piirideta ELis, ei saa aga kaupa tollilaost enne kätte, kui maksud makstud.
    ?Mind ei hirmuta isegi mitte niivõrd salakaubavedu Poolast või Leedust, suitsud ja salaviin, vaid kuidas ikkagi hakkab käima riigile maksude maksmine, see on probleem,? rääkis ?ehovtsov. ?Ma ei ole oma küsimustele saanud konkreetseid vastuseid. Kui minna kliendi vastutuse peale, siis võib tekkida ühel päeval lihtsalt auk riigieelarvesse, sest ei laeku maksudena piisavalt raha.?
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Andre Nõmm: kapitalism ei lakka rohepöörde tõttu olemast
Enne, kui ESG investeeringud temperatuuri jahutama hakkavad, võivad nad vahel liiga kuumaks kütta ühte ja sama alusvara, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm
Enne, kui ESG investeeringud temperatuuri jahutama hakkavad, võivad nad vahel liiga kuumaks kütta ühte ja sama alusvara, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm
Investori nädal: LHV uus nimiväärtus, USA tööhõive määr on taastumas
LHV Groupi aktsiate nimiväärtuse muutmise tõttu täna LHV aktsiatega kaubelda ei saa. USA börsil on täna kauplemispüha.
LHV Groupi aktsiate nimiväärtuse muutmise tõttu täna LHV aktsiatega kaubelda ei saa. USA börsil on täna kauplemispüha.
Kasvuekspert: lühiajaline mõnu tekitab halbu harjumusi
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Äripäeva värskeid artikleid saab taas lugeda
Tehniliste viperuste tõttu ei saanud Äripäev täna veebilehel avaldada uusi artikleid – Äripäev palub lugejate ees vabandust. Nüüdseks on probleemid lahendatud, veebidesse on üles läinud kõik seni ootel olnud artiklid ning jätkame uute avaldamisega.
Tehniliste viperuste tõttu ei saanud Äripäev täna veebilehel avaldada uusi artikleid – Äripäev palub lugejate ees vabandust. Nüüdseks on probleemid lahendatud, veebidesse on üles läinud kõik seni ootel olnud artiklid ning jätkame uute avaldamisega.
Teedefirma prognoosib taristuehitusse raskusi
Teedefirma Trev-2 kasvatas aastaga käivet pea kümnendiku võrra, suurenes ka kasum.
Teedefirma Trev-2 kasvatas aastaga käivet pea kümnendiku võrra, suurenes ka kasum.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.