Soome tarbijate ühistutele kuuluv S-rühm kavatseb lähiaastatel Balti riikides tublisti oma haaret laiendada.
22 tarbijateühistu ja Soome tarbijate keskühistu SOK ja tema tütarettevõtte moodustatud S-rühm, kellele kuulub Soomes mitmeid jaekaubandus- ja hotellikette ning toitlustusasutusi, kavatseb Balti riikides, nii nagu kodumaalgi asuda tõsisemalt konkureerima Kesko grupiga, kirjutab Postimees.
Mullu õnnestus S-rühmal kasvatada käive Eestis juba 2,35 miljardi kroonini, tänavu peaks see firma juhtide hinnangul tänu mullu sügisel omandatud Viru hotellile tublisti kosuma. Esialgu on S-rühm Eestis siiski Keskost ja turuliidrist ETKst väiksem, nendel firmadel küündis mullu jaekaubanduse käive vastavalt 3,3 ja 4,3 miljardi kroonini. Küll on aga Prisma peremarketite kett SOK Eesti vastse regioonijuhi Arttu Laine sõnul turuliider Tallinnas.
Laine sõnul on Prismadega kindel positsioon juba saavutatud ja turuosa Eestis on kerkinud 22 protsendini. «Nüüd on vaja kaaluda, kas laieneme sarnaste kauplustega ka üle Eesti ja teistesse maadesse või kasutame laienemiseks hoopis teistel alustel töötavaid müügikette,» ütles Laine.
Artikkel jätkub pärast reklaami
SOK Balti regioonijuhi juhi Kalle Lähdesmäki sõnul kavatseb kontsern lähematel aastatel jätkata Balti riikidesse suurte investeeringute tegemist.
Lähdesmäki märkis neljapäeval Viru hotelli üürile võtmist tähistades, et on kindel, et S-rühma Balti investeeringud hakkavad lähiaastatel korralikult kasumit teenima ja luuakse rohkelt uusi töökohti.
Kuna Eesti turul on rebimine ülitihe, siis nähakse suuremaid kasve Lätis ja Leedus, kus S-rühmal jaekauplusteketid praegu veel puuduvad ja tegeletakse vaid autode ja põllumajanduskaupade müügiga.