Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autokütuse hind tõuseb järsult

    Neste Eesti ASi juhataja Indrek Kaju sõnul on Eestis enimtarvitatava bensiini 95 tonni hind jõuludega võrreldes tõusnud 80 USA dollari võrra ehk ligi 360 dollarini. Eestis peaks see Kaju hinnangul tähendama kütuse hinna tõusu 80 sendi võrra liitri kohta.
    ?Kui mõni kuu tagasi kompenseeris kütuse hinna tõusu dollari nõrgenemine, siis nüüd, kui nii dollari kui ka kütuse hind liiguvad ühes suunas, toob see kaasa bensiini kallinemise,? märkis Kaju.
    Samas ei tahtnud Neste Eesti juht ennustada, millal täpselt ja kui palju kütuse hind võib tõusta. ?Sisseostu hind tõuseb igal juhul ja ega kütusemüüjatel suuri varusid pole,? lisas Kaju.
    Uno X automaattanklaid opereeriva Hydro Texaco Eesti ASi tegevjuht Andres Kivistik ütles, et hinnatõus saab tõenäoliselt teoks juba järgmisel nädalal.
    ?Kui nüüd kütuse hind maailmaturul ei tõuse, siis rahuldaks meid umbes 30?35sendine hinnatõus liitri kohta. Ma rõhutan, et juhul, kui hind rohkem ei tõuse,? sõnas Kivistik.
    HydroTexaco juht tähendas, et Eesti kütuse jaemüügiturul on äriloogikaga vähe pistmist. ?Konkurents on suur ja marginaalid väikesed. Kui suur hinnatõus täpselt tuleb, sõltub iga müüja valulävest, kui madalale ta selle lasta saab,? rääkis Kivistik. ?Meil on see valulävi näiteks väga madalal.?
    Hinnatõusu tulekut kinnitas eile ka Statoil Eesti ASi turundusjuht Hede Kerstin Luik. ?Hinnatõus on õhus olnud juba pikka aega, arvestades maailmaturul toimuvat ning sündmusi naftat tootvates riikides,? sõnas Luik.
    Nii näiteks otsustas naftat tootvate riikide ühendus OPEC vähendada naftatootmist ligi 10 protsenti ehk 23,5 miljonile barrelile (1 barrel on 159 liitrit) päevas. Nafta hinda mõjutavad ka kriisid Venezuelas ja Iraagis, valimistejärgne segane olukord Iraanis ning üha kasvav tarbimine Hiinas.
    Kindlasti tõuseb kütuse hind keskmiselt krooni võrra ka 1. maist, sest ühinemisel Euroopa Liiduga peab Eesti kergitama aktsiisimaksu.
    Transpordiettevõtte Marvis Trans OÜ juhataja Marko Vahimets ütles, et on kütuse hinna kerkimisest kliente hoiatanud, sest kliendid peavad selle kallinemise kinni maksma.
    ?Samas ei kaasne kütuse kallinemisega ainult kütusekulude kasv, sest see kallinemine tõstab kõige hinda, näiteks õlid ja muu selline. Kui hind kerkib näiteks 10?15 protsenti, siis kütuse kallinemise osakaal on sellest umbes 5 protsenti,? ütles Vahimets.
    Corvus Grupp Transpordi osanik Risto P. Koovit kinnitas, et on kütuse hinna tõusuga kursis. ?Mõjutab see enim Eesti-sisese veo hinda, sest näiteks meie veokid liiguvad suuremalt jaolt Venemaal, kus nad oma paagid täis tangivad,? ütles Koovit.
    Kui palju hind kerkida võib, ta ennustada ei osanud. ?Ilmselt veofirmad hinda kohe ka ei tõsta, eks vedajad hakka üksteist passima, kuidas keegi reageerib,? lausus Koovit.
    Toornafta kallinemine ning maailma bensiinivarude nappus ähvardavad tõsta bensiini hinda ka Soome lähiajal tunduvalt, kirjutas eilne Kauppalehti.
    Hinnasõja raugemine eelmise aasta lõpus oli Soomes näha ka bensiinimõõdikutel, kus liitri hind kerkis 1,01 eurolt 1,076 eurole ehk 15,8 kroonilt 16,8 kroonile.
    Vaikne hinnatõus on jätkunud, praegu maksab bensiiniliitri hind Soomes juba 17,2 krooni.
    ?On olemas risk, et bensiini hind alustab kevade edenedes tõusmist. Tarbimise kasv Ühendriikides kandub kiirelt maailmaturule. Ilma suuremate ekstsessideta tõuseb bensiini hind suveks 10 sendi (1,5 krooni) võrra,? lausus Neste turundusjuht Matti Peitso Kauppalehtile.
    Tõnis Oja, Äripäeva analüütik:
    Ehkki nafta hind on viimastel nädalatel kerkinud Iraagi sõja eelsele tasemele, on dollari kurss eelmise aastaga võrreldes kukkunud peaaegu kahe krooni võrra, mis tähendab, et naftasaaduste hind Rotterdami sadamas on umbes 40 sendi võrra madalam, kui aasta tagasi (naftasaaduste hind on kütusefirmadele hulgihinnaks).
    On mõistetav, et suured kütusemüüjad soovivad lähinädalal bensiiniliitri hinda järsult tõsta, sest pärast esimest maid tõuseb kütuseaktsiis krooni võrra liiter ja hinna?oki ärahoidmiseks oleks kasulik seda ennetada.
    Praegu oleks bensiini hinna tõstmiseks hea võimalus, sest väga suure tõenäosusega on nafta- ja naftasaaduste hind kevadise lae saavutanud ning kuni südasuveni on tulemas pigem langus kui tõus. Talvise tarbimise tipp on lõppemas ning kuni suvepuhkusteni on naftasaaduste tarbimine väiksem.
    Ka dollari kursile ennustatakse pigem edasist langust ja viimaste nädalate tõus on pigem ajutine korrektsioon kui uue trendi algus.
    Kõigele vaatamata on suurte kütusefirmade marginaalid isegi automaattanklates küllaltki korralikud, ulatudes vähemalt 75 sendist kuni 1,3 kroonini liitri kohta.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.