• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,71%6 010,28
  • DOW 300,73%42 513,34
  • Nasdaq 0,84%19 611,47
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,83
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,71%6 010,28
  • DOW 300,73%42 513,34
  • Nasdaq 0,84%19 611,47
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,83
  • 29.03.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eurobürokraatia pole süüdi

Euroopa Komisjoni Delegatsioon Eestis ei saa nõustuda, et teedeehituse oleks edasilükkumise Peterburi maanteel põhjustanud eurobürokraatia, nagu kirjutab ajakirjanik Silva Männik oma 25. märtsi uudisloos.
ISPA rahastatud teedeehituse ettevalmistamise ja elluviimise eest vastutab Eesti administratsioon. Euroopa Komisjon (EK), mida esindab Eestis delegatsioon, teostab ainult ex ante kontrolli, et tagada projekti vastavus Euroopa Liidu reeglitele.
EK Delegatsioon sõltub Eesti ametkondadest nii aja kui ka kvaliteedi mõttes. Antud juhul saime Tallinn?Narva maantee Maardu?Valgejõe alalõikude hankedokumendid 9. märtsil ning eeldatavasti esitame omapoolsed kommentaarid juba 26. märtsil.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Midagi pole parata, kuid Euroopa Liidu rahastatud projekt peab siiski vastama ELi normidele ja standarditele ? näiteks tee peab vastu pidama 11,5 tonni teljekoormuse nõudele.
Jutt ei käi mõttetutest bürokraatlikest nõuetest, vaid kvaliteedist, mis tagaks, et teed oleksid pikemaajaliselt korras, hoiaks ära pragude tekke, oleksid liiklusohutud ning säästaksid keskkonda. Siinkohal on tähtis meeles pidada tee taastustööde peamist eesmärki: ohutust liiklejatele ning kasu majandusele laiemalt.
See aasta võib olla kadunud tee-ehitajate seisukohast, kui hange kuulutatakse välja alles praegu. Võimalike hilinemiste pärast nn eurobürokraatiat süüdistada on ülekohtune.
Autor: John Kjaer

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele