Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eurobürokraatia pole süüdi
Euroopa Komisjoni Delegatsioon Eestis ei saa nõustuda, et teedeehituse oleks edasilükkumise Peterburi maanteel põhjustanud eurobürokraatia, nagu kirjutab ajakirjanik Silva Männik oma 25. märtsi uudisloos.
ISPA rahastatud teedeehituse ettevalmistamise ja elluviimise eest vastutab Eesti administratsioon. Euroopa Komisjon (EK), mida esindab Eestis delegatsioon, teostab ainult ex ante kontrolli, et tagada projekti vastavus Euroopa Liidu reeglitele.
EK Delegatsioon sõltub Eesti ametkondadest nii aja kui ka kvaliteedi mõttes. Antud juhul saime Tallinn?Narva maantee Maardu?Valgejõe alalõikude hankedokumendid 9. märtsil ning eeldatavasti esitame omapoolsed kommentaarid juba 26. märtsil.
Midagi pole parata, kuid Euroopa Liidu rahastatud projekt peab siiski vastama ELi normidele ja standarditele ? näiteks tee peab vastu pidama 11,5 tonni teljekoormuse nõudele.
Jutt ei käi mõttetutest bürokraatlikest nõuetest, vaid kvaliteedist, mis tagaks, et teed oleksid pikemaajaliselt korras, hoiaks ära pragude tekke, oleksid liiklusohutud ning säästaksid keskkonda. Siinkohal on tähtis meeles pidada tee taastustööde peamist eesmärki: ohutust liiklejatele ning kasu majandusele laiemalt.
See aasta võib olla kadunud tee-ehitajate seisukohast, kui hange kuulutatakse välja alles praegu. Võimalike hilinemiste pärast nn eurobürokraatiat süüdistada on ülekohtune.
Autor: John Kjaer