• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91
  • 01.04.04, 09:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: EL nõuab kalalaevadele kaasa vaalavaatlejaid

Euroopa Liidu nõudmiste tõttu peavad ka Eesti kalalaevadel hakkama kaasa sõitma haruldaste väikeste vaalaliste vaatlejad.
«Need vaatlejad tuleb laevadele alates ülejärgmisest aastast paigaldada ja riik peab selle kinni maksma,» ütles Postimehele keskkonnaministeeriumi kalavarude osakonna juhataja Ain Soome. «Nad peaksid koguma andmeid vaalaliste kohta, neid mõõtma, määrama sugu. Nii et nad peavad olema teadusliku taustaga inimesed.»
Nii Ain Soome kui teised Eesti spetsialistid peavad olukorda aga jaburaks, sest Läänemeres elutseb vaalalistest vaid umbes pooleteist meetri pikkune pringel ehk seakala, kes on aga eriti mere põhjaosas üliharuldane külaline.
«Ma olen kalanduses 1962. aastast tegev ja igasugu lollusi on tehtud, aga see on küll tipp,» ütles Eesti Kalurite Liidu tegevdirektor Toivo Orgusaar. «Ma alguses mõtlesin, et see on nali, aga tuli välja, et ei olegi.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pringel on haruldus
Euroliidu nõudmiste järgi tuleb vaatleja panna kõigile laevadele, mis on pikemad kui 15 meetrit. Selliseid laevu on Eestis Orgusaare sõnul praegu 84. Vaatlejatega tuleb katta kas viis protsenti püügireisidest või vähemalt kolm laeva.
Kaluritele see otseseid lisakulutusi ei too, sest vaatlejate palga maksab kinni Eesti riik. Küll tekitab see aga Orgusaare sõnul laevadele lisakoormuse ning teiseks meeskonna ja vaatleja jaoks lausa piinliku olukorra.
«Ma olen palju merel käinud ja tean, et kui sa laeval käed rüpes pead istuma, siis on ikka väga vastik olla,» rääkis Orgusaar. «Pealegi on siis laeval ühte magamiskohta vaja, üks suu on ka juures, teised mehed ümberringi tööhoos, nahk märg... ma lihtsalt ei kujuta ette.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele