• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • 19.04.04, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Rahandusminister kaalub transiidi maksustamist

Rahandusministeerium kaalub võimalust maksustada kasumlikud transiitveod raudteel 18protsendilise käibemaksuga.
Rahandusminister Taavi Veskimägi sõnul on raudtee infrastruktuurile käibemaks ELi direktiiviga ette nähtud, kuid selles on võimalik erand teha, kirjutab Postimees.
Samas tuleb Veskimägi sõnul arvestada asjaoluga, et ka paljudes teistes ärisektorites avardub 1. maist konkurents ning ka teised ettevõtted sooviksid maksustamisel erandeid.
Eelkõige puudutab see Tallinki, mis soovib konkurentsivõime säilitamiseks kompensatsiooni tax-free kadumise eest. Eesti Raudtee ja Tallink on küllaltki sarnases olukorras, sest kui raudteel on käibemaksuvabastused meie konkurentidel Lätis ja Soomes, siis Soome ja Rootsi laevafirmadele annavad riigid samuti toetusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Riiki paneb maksuvabastustest loobumist kaaluma asjaolu, et transiidifirmade kasumid on ülisuured, mistõttu on nende toetamine küsitav.
Käibemaksu lisandumisel peaksid nad terava konkurentsi tõttu Läti, Peterburi ja Soome sadamatega teenuse kallinemise kinni maksma oma kasumi arvel ning tõenäoliselt ei põhjustaks see tagasilööke.
Eesti Raudteest kinnitati Postimehele, et käibemaksu rakendamise puhul väheneks nende käive umbes 200?300 miljoni krooni võrra ehk üle kümne protsendi.
Majandusminister Meelis Atonen mõistab enda sõnul nii raudteevedude käibemaksustamise plusse kui ka miinuseid, kuid kipub siiski pigem eelistama maksuvabastust. «See tuleks Eesti konkurentsivõimele kasuks,» märkis Atonen.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele