Rahandusministeerium kaalub võimalust maksustada kasumlikud transiitveod raudteel 18protsendilise käibemaksuga.
Rahandusminister Taavi Veskimägi sõnul on raudtee infrastruktuurile käibemaks ELi direktiiviga ette nähtud, kuid selles on võimalik erand teha, kirjutab Postimees.
Samas tuleb Veskimägi sõnul arvestada asjaoluga, et ka paljudes teistes ärisektorites avardub 1. maist konkurents ning ka teised ettevõtted sooviksid maksustamisel erandeid.
Eelkõige puudutab see Tallinki, mis soovib konkurentsivõime säilitamiseks kompensatsiooni tax-free kadumise eest. Eesti Raudtee ja Tallink on küllaltki sarnases olukorras, sest kui raudteel on käibemaksuvabastused meie konkurentidel Lätis ja Soomes, siis Soome ja Rootsi laevafirmadele annavad riigid samuti toetusi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Riiki paneb maksuvabastustest loobumist kaaluma asjaolu, et transiidifirmade kasumid on ülisuured, mistõttu on nende toetamine küsitav.
Käibemaksu lisandumisel peaksid nad terava konkurentsi tõttu Läti, Peterburi ja Soome sadamatega teenuse kallinemise kinni maksma oma kasumi arvel ning tõenäoliselt ei põhjustaks see tagasilööke.
Eesti Raudteest kinnitati Postimehele, et käibemaksu rakendamise puhul väheneks nende käive umbes 200?300 miljoni krooni võrra ehk üle kümne protsendi.
Majandusminister Meelis Atonen mõistab enda sõnul nii raudteevedude käibemaksustamise plusse kui ka miinuseid, kuid kipub siiski pigem eelistama maksuvabastust. «See tuleks Eesti konkurentsivõimele kasuks,» märkis Atonen.