Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ford teenis nelja viimase aasta suurima kasumi
See on ka märk, et maailma suuruselt teise autotootja ambitsioon ? tagasitulek tööstuse etteotsa ? on saamas reaalsuseks, kirjutas ajaleht The Detroit News.
Samal seisukohal olid ka investorid, kes tervitasid Fordi kasumi kahekordset kasvu aktsia hinna 10protsendilise tõusuga. ?Palju ettevõetud asju, mille eest on meid kritiseeritud, on hakanud ennast ära tasuma,? lausus ajalehele Fordi tegevjuht Bill Ford.
Pärast 2001. ja 2002. aastal saadud 6,4 miljardi dollari (83 miljardi krooni) suurust kogukahjumit tõstis kompanii selle aasta kasumiprognoosi 4,5 miljardi dollarini (60 miljardi kroonini). Eelmise aasta kasum oli 495 miljonit dollarit (6,4 miljardit krooni).
Fordi viimased tulemused näitavad seda, et praeguses olukorras suudavad nad isegi väga tugeva globaalse konkurentsi ja ületootmise tingimustes hinda tõsta, kirjutas ajaleht The Wall Street Journal. Ford oli ainus autotootja, kes suutis Põhja-Ameerikas 1,2 protsendi võrra hinda tõsta. Kõikide teiste tootjate autode hinnad jätkasid langust.
Pärast 2001. aasta 11. septembris toimunud allahindlust, mis kavandati alguses vaid ajutise abinõuna tööstuse kokkukukkumisest ärahoidmiseks, avastati, et müügi kasv pole ainus vahend, mille abil saab kasumlikkust kasvatada, kirjutas ajaleht.
Uuringukeskuse Autodata Corp arvutuste kohaselt kulutasid nn kolm Detroidi suurt autotootjat ? General Motors, Ford ja Chrysler ? allahindluste peale märtsis 11,4 miljardit dollarit (150 miljardit krooni), mis on 40 protsenti rohkem kui aasta tagasi. Ford kulutas allahindluste peale keskmiselt 3441 dollarit (45 000 krooni) auto kohta, General Motors aga 4226 dollarit (55 000 krooni).
Fordi edu rajanes ka õigel ajal turule toodud uutel nn kuumadel mudelitel.
Autotööstuses hinnatakse, et ületoodang maailmas on 14 miljonit sõidukit, eriti tugev on see linnamaasturite ja 30 000 dollarit (400 000 krooni) maksvate luksusautode segmendis.