• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,71%6 010,28
  • DOW 300,73%42 513,34
  • Nasdaq 0,84%19 611,47
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,83
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,71%6 010,28
  • DOW 300,73%42 513,34
  • Nasdaq 0,84%19 611,47
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,83
  • 23.04.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ford teenis nelja viimase aasta suurima kasumi

See on ka märk, et maailma suuruselt teise autotootja ambitsioon ? tagasitulek tööstuse etteotsa ? on saamas reaalsuseks, kirjutas ajaleht The Detroit News.
Samal seisukohal olid ka investorid, kes tervitasid Fordi kasumi kahekordset kasvu aktsia hinna 10protsendilise tõusuga. ?Palju ettevõetud asju, mille eest on meid kritiseeritud, on hakanud ennast ära tasuma,? lausus ajalehele Fordi tegevjuht Bill Ford.
Pärast 2001. ja 2002. aastal saadud 6,4 miljardi dollari (83 miljardi krooni) suurust kogukahjumit tõstis kompanii selle aasta kasumiprognoosi 4,5 miljardi dollarini (60 miljardi kroonini). Eelmise aasta kasum oli 495 miljonit dollarit (6,4 miljardit krooni).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Fordi viimased tulemused näitavad seda, et praeguses olukorras suudavad nad isegi väga tugeva globaalse konkurentsi ja ületootmise tingimustes hinda tõsta, kirjutas ajaleht The Wall Street Journal. Ford oli ainus autotootja, kes suutis Põhja-Ameerikas 1,2 protsendi võrra hinda tõsta. Kõikide teiste tootjate autode hinnad jätkasid langust.
Pärast 2001. aasta 11. septembris toimunud allahindlust, mis kavandati alguses vaid ajutise abinõuna tööstuse kokkukukkumisest ärahoidmiseks, avastati, et müügi kasv pole ainus vahend, mille abil saab kasumlikkust kasvatada, kirjutas ajaleht.
Uuringukeskuse Autodata Corp arvutuste kohaselt kulutasid nn kolm Detroidi suurt autotootjat ? General Motors, Ford ja Chrysler ? allahindluste peale märtsis 11,4 miljardit dollarit (150 miljardit krooni), mis on 40 protsenti rohkem kui aasta tagasi. Ford kulutas allahindluste peale keskmiselt 3441 dollarit (45 000 krooni) auto kohta, General Motors aga 4226 dollarit (55 000 krooni).
Fordi edu rajanes ka õigel ajal turule toodud uutel nn kuumadel mudelitel.
Autotööstuses hinnatakse, et ületoodang maailmas on 14 miljonit sõidukit, eriti tugev on see linnamaasturite ja 30 000 dollarit (400 000 krooni) maksvate luksusautode segmendis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele