Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mahtautode esiisa Chrysler Voyager
Chrysler Voyager on üks tuntumaid mahtautosid, mis loodi juba paarkümmend aastat tagasi ning mis osalt ka Dodge?i kaubamärgi all Eesti iseseisvumise järel USAst pruugitud eksemplaridena meie turule on jõudnud.
Tänavu aprillis jõudis Eestisse uuenduskuuri läbinud Voyager, mille peamine erinevus eelkäijaga võrreldes peitub kapoti all: seal on nüüdsest Cherokeelt tuttav 2,8-liitrine diiselmootor koos neljaastmelise automaatkäigukastiga. Siiani sai automaatkäigukasti vaid kõige tipmisele mudelile ehk koos 3,3-liitrise V6 bensiinimootoriga, mis kulutas keskmiselt ligi 13 liitrit kütust 100 km kohta. Diiselmootorite valik piirdus 2,5-liitrise mootoriga, mis on saadaval üksnes viiekäigulise käsikastiga.
Uus mootor koos automaatkäigukastiga sobib ?reisikaaslase? liigutamiseks kui rusikas silmaauku. Keskmiselt tarbib ta 100 km kohta vaid 8,5 liitrit kütust, maanteekuluks võib rahuliku sõidustiili juures rehkendada umbes 7 liitri jagu. Arvestades, et kütusepaak mahutab 75 liitrit, ei tohiks eriliseks probleemiks olla kas või 1000 km katmine ilma kallist eurokütust tankimata.
Kuid mitte üksnes kapotialune ei uuenenud. Ka uue Voyageri esiosa on teinud läbi muudatusi ning astunud oma silmatorkavalt suure radiaatorivõre ja uute esituledega teiste uute Chryslerite ridadesse. Sisemused muudatused on vähem silmatorkavad. Lisandunud on varustust, parandatud müraisolatsiooni ning vibratsiooni ja muud sellist.
Proovisõidul Hispaania mägiteedel saab igatahes selgemast selgemaks ? sellise autoga võiks ?luurele? minna küll. Automaatkäigukasti ja diiselmootori omavaheline koostöö klapib igati, mootorimüra kostab salongi vaid kiirendades, nii kurvides kui ka suuremal kiirusel püsib auto stabiilsena ja kui varustuse loetellu kuulub ka püsikiiruse hoidja, avastad end äsja Sevillast startinuna suisa märkamatult juba Portugali piirilt.
Mis selline reisisemu siis ka maksab? Kel rahakott õhem, saab veel viimaseid päevi osta soodushinnaga eelmist mudelit. 2,5-liitrise diiselmootori ja manuaalkäigukastiga LW (long wheelbase ehk pika teljevahega Grand Voyager) hinnad algavad 460 600 kroonist. Uue samasuguse keremudeli ja automaatkäigukastiga varustatud 2,8-liitrise CRD eest tuleb välja käia vaid 18 000 krooni rohkem ehk laias laastus arvestatuna automaatkäigukasti hinna jagu.