Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mahtautode esiisa Chrysler Voyager

    Chrysler Voyager on üks tuntumaid mahtautosid, mis loodi juba paarkümmend aastat tagasi ning mis osalt ka Dodge?i kaubamärgi all Eesti iseseisvumise järel USAst pruugitud eksemplaridena meie turule on jõudnud.
    Tänavu aprillis jõudis Eestisse uuenduskuuri läbinud Voyager, mille peamine erinevus eelkäijaga võrreldes peitub kapoti all: seal on nüüdsest Cherokeelt tuttav 2,8-liitrine diiselmootor koos neljaastmelise automaatkäigukastiga. Siiani sai automaatkäigukasti vaid kõige tipmisele mudelile ehk koos 3,3-liitrise V6 bensiinimootoriga, mis kulutas keskmiselt ligi 13 liitrit kütust 100 km kohta. Diiselmootorite valik piirdus 2,5-liitrise mootoriga, mis on saadaval üksnes viiekäigulise käsikastiga.
    Uus mootor koos automaatkäigukastiga sobib ?reisikaaslase? liigutamiseks kui rusikas silmaauku. Keskmiselt tarbib ta 100 km kohta vaid 8,5 liitrit kütust, maanteekuluks võib rahuliku sõidustiili juures rehkendada umbes 7 liitri jagu. Arvestades, et kütusepaak mahutab 75 liitrit, ei tohiks eriliseks probleemiks olla kas või 1000 km katmine ilma kallist eurokütust tankimata.
    Kuid mitte üksnes kapotialune ei uuenenud. Ka uue Voyageri esiosa on teinud läbi muudatusi ning astunud oma silmatorkavalt suure radiaatorivõre ja uute esituledega teiste uute Chryslerite ridadesse. Sisemused muudatused on vähem silmatorkavad. Lisandunud on varustust, parandatud müraisolatsiooni ning vibratsiooni ja muud sellist.
    Proovisõidul Hispaania mägiteedel saab igatahes selgemast selgemaks ? sellise autoga võiks ?luurele? minna küll. Automaatkäigukasti ja diiselmootori omavaheline koostöö klapib igati, mootorimüra kostab salongi vaid kiirendades, nii kurvides kui ka suuremal kiirusel püsib auto stabiilsena ja kui varustuse loetellu kuulub ka püsikiiruse hoidja, avastad end äsja Sevillast startinuna suisa märkamatult juba Portugali piirilt.
    Mis selline reisisemu siis ka maksab? Kel rahakott õhem, saab veel viimaseid päevi osta soodushinnaga eelmist mudelit. 2,5-liitrise diiselmootori ja manuaalkäigukastiga LW (long wheelbase ehk pika teljevahega Grand Voyager) hinnad algavad 460 600 kroonist. Uue samasuguse keremudeli ja automaatkäigukastiga varustatud 2,8-liitrise CRD eest tuleb välja käia vaid 18 000 krooni rohkem ehk laias laastus arvestatuna automaatkäigukasti hinna jagu.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.