• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • 18.06.04, 08:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Bussitootja süüdistab Tallinna abilinnapead Vitsutit vassimises

Bussitootja süüdistab vassimises Tallinna abilinnapead Toomas Vitsutit, kes põhjendas madalapõhjaliste busside ostmatajätmist nende nõrga vastupidavusega.
Vastates linnavolikogu esinaise Maret Maripuu arupärimisele, miks eelistas linn 20 madala esiosaga Scania bussi asemel osta Volvo 15 kõrge ja 5 madala esiosaga bussi, märkis Vitsut muu hulgas, et Scania madalapõhjalised bussid on vähem töökindlad kui normaalse kõrgusega bussid, kirjutab Postimees.
Vitsuti sõnul on näiteks alles 2003. aasta jaanuaris soetatud madala esiosaga Scania autobusside keresid tulnud tugevdada Tartu bussitehases.
Tartus Scania busse tootva firma Baltcoach juhatuse esimees Andre Muuga kinnitas, et just nende firma tootis Vitsuti mainitud busse, kuid ükski neist pole tehases selliste probleemidega remondis käinud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Konkreetsel konkursil ei pakkunud Scania busse küll mitte Baltcoach, kuid Muuga pidas alusetuks väidet, et Scania madalapõhjalised bussid nõuaks kõrgetest enam hooldust.
Linna korraldatud riigihankel sai Scania eeldatava hooldustundide arvu eest tervelt kolmandiku võrra nõrgema hinde kui Volvo. Just see punkt määras ka konkursi võidu, Scania busside suurem mugavus maksvusele ei pääsenud.
«Selliste hindamiskriteeriumide koostamine oli riigihanke korraldajate suur möödalaskmine,» kommenteeris Tallinna Liikumispuuetega Inimeste Ühingu juhatuse esimees Mati Mugur. «Võib välja lugeda, et juba konkursi korraldamise eel oli selge soov osta Volvo busse.»
Vitsuti sõnul pärines tema info 2003. aastal soetatud busside remondist Tallinna Autobussikoondisest (TAK) ja tal pole põhjust kahelda selle õigsuses. Vitsut lausus, et bussifirmade esitatud pakkumiste hindajad olid oma ala spetsialistid ja mingit kokkumängu mõne firmaga pole toimunud.
TAKi avalike suhete juht Sirje Roht lausus, et 2003. aasta jaanuaris soetatud madala esiosaga bussidest on praeguseks Tartus tugevdatud üht bussi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele