Bussitootja süüdistab vassimises Tallinna abilinnapead Toomas Vitsutit, kes põhjendas madalapõhjaliste busside ostmatajätmist nende nõrga vastupidavusega.
Vastates linnavolikogu esinaise Maret Maripuu arupärimisele, miks eelistas linn 20 madala esiosaga Scania bussi asemel osta Volvo 15 kõrge ja 5 madala esiosaga bussi, märkis Vitsut muu hulgas, et Scania madalapõhjalised bussid on vähem töökindlad kui normaalse kõrgusega bussid, kirjutab Postimees.
Vitsuti sõnul on näiteks alles 2003. aasta jaanuaris soetatud madala esiosaga Scania autobusside keresid tulnud tugevdada Tartu bussitehases.
Tartus Scania busse tootva firma Baltcoach juhatuse esimees Andre Muuga kinnitas, et just nende firma tootis Vitsuti mainitud busse, kuid ükski neist pole tehases selliste probleemidega remondis käinud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Konkreetsel konkursil ei pakkunud Scania busse küll mitte Baltcoach, kuid Muuga pidas alusetuks väidet, et Scania madalapõhjalised bussid nõuaks kõrgetest enam hooldust.
Linna korraldatud riigihankel sai Scania eeldatava hooldustundide arvu eest tervelt kolmandiku võrra nõrgema hinde kui Volvo. Just see punkt määras ka konkursi võidu, Scania busside suurem mugavus maksvusele ei pääsenud.
«Selliste hindamiskriteeriumide koostamine oli riigihanke korraldajate suur möödalaskmine,» kommenteeris Tallinna Liikumispuuetega Inimeste Ühingu juhatuse esimees Mati Mugur. «Võib välja lugeda, et juba konkursi korraldamise eel oli selge soov osta Volvo busse.»
Vitsuti sõnul pärines tema info 2003. aastal soetatud busside remondist Tallinna Autobussikoondisest (TAK) ja tal pole põhjust kahelda selle õigsuses. Vitsut lausus, et bussifirmade esitatud pakkumiste hindajad olid oma ala spetsialistid ja mingit kokkumängu mõne firmaga pole toimunud.
TAKi avalike suhete juht Sirje Roht lausus, et 2003. aasta jaanuaris soetatud madala esiosaga bussidest on praeguseks Tartus tugevdatud üht bussi.