Tallinna-Tartu rongide sõiduaega pikendab raudtee kehv seis, 2,5 tunni asemel sõidab rong kolm tundi.
?See polnud esimene kord, mil ma pidin närvitsema, et kas rong jõuab õigel ajal kohale või jääb hiljaks,? pahandas möödunud nädalal Tallinna koosolekule kiirustanud tartlane Marko Tamm.
Enne seitset väljuv Edelaraudtee rong oleks sõiduplaani kohaselt pidanud pealinna jõudma kella poole kümne paiku, kuid Balti jaamas oli rong alles pärast kümmet, kirjutab Eesti Päevaleht.
Hilinemine paiskas segi mehe päevaplaani. ?Kuigi ma olen leppinud sellega, et vähemasti kahel-kolmel korral tuleb mõnes jaamas naftaronge oodata, käib see lausa närvidele, et kohati liigub rong teokiirusel ja raiskab minu aega,? rääkis Tamm.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Edelaraudtee juhatuse liikme Henn Ruubeli sõnul põhjustab hilinemisi raudteeremont. ?Sarnaselt maanteega tuleb ka raudteed remontida ja Eesti kliimas saab seda teha ainult suvisel ajal,? ütles ta.
Ruubeli sõnul on teine hilinemise põhjus, kaubarongide järel ootamine, ühest küljest paratamatus, teisalt vana probleem, mida Edelaraudtee pole Eesti Raudteega suutnud selgeks vaielda.
?Edelaraudtee soov on sõita hästi kiiresti, kuid Eesti Raudtee tahaks, et raudteel sõidaks palju ronge. Need soovid on vastandlikud ja mõlemat osapoolt lahendavat kompromissi on raske leida,? lisas Ruuben.
Kui parajasti ühtegi remonti pole, jõuab reisirong Tallinnast Tartusse kahe tunni ja kahekümne minutiga. Ruubeli sõnul oleks rongidel veelgi võimsust, kuid paraku ei võimalda raudtee 120 kilomeetrit tunnis sõita.
Viimased 15 aastat on raudtee infrastruktuuri investeeringud olnud väikesed, seetõttu jätab tänane Eesti Raudtee omanduses olev infrastruktuur väga palju soovida, nentis majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atonen.
?Me ei saa öelda, et kusagil raudteel oleks olukord katastroofiline, kui aga liiga pika aja jooksul on investeeringud ebapiisavad olnud, siis on selge, et raudtee üldist olukorda ei saa kuigi heaks lugeda,? nentis ta.