• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 1000,29%8 783,76
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,2
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 1000,29%8 783,76
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,2
  • 13.07.04, 10:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Hilinevad Tallinna-Tartu rongid pahandavad reisijaid

Tallinna-Tartu rongide sõiduaega pikendab raudtee kehv seis, 2,5 tunni asemel sõidab rong kolm tundi.
?See polnud esimene kord, mil ma pidin närvitsema, et kas rong jõuab õigel ajal kohale või jääb hiljaks,? pahandas möödunud nädalal Tallinna koosolekule kiirustanud tartlane Marko Tamm.
Enne seitset väljuv Edelaraudtee rong oleks sõiduplaani kohaselt pidanud pealinna jõudma kella poole kümne paiku, kuid Balti jaamas oli rong alles pärast kümmet, kirjutab Eesti Päevaleht.
Hilinemine paiskas segi mehe päevaplaani. ?Kuigi ma olen leppinud sellega, et vähemasti kahel-kolmel korral tuleb mõnes jaamas naftaronge oodata, käib see lausa närvidele, et kohati liigub rong teokiirusel ja raiskab minu aega,? rääkis Tamm.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Edelaraudtee juhatuse liikme Henn Ruubeli sõnul põhjustab hilinemisi raudteeremont. ?Sarnaselt maanteega tuleb ka raudteed remontida ja Eesti kliimas saab seda teha ainult suvisel ajal,? ütles ta.
Ruubeli sõnul on teine hilinemise põhjus, kaubarongide järel ootamine, ühest küljest paratamatus, teisalt vana probleem, mida Edelaraudtee pole Eesti Raudteega suutnud selgeks vaielda.
?Edelaraudtee soov on sõita hästi kiiresti, kuid Eesti Raudtee tahaks, et raudteel sõidaks palju ronge. Need soovid on vastandlikud ja mõlemat osapoolt lahendavat kompromissi on raske leida,? lisas Ruuben.
Kui parajasti ühtegi remonti pole, jõuab reisirong Tallinnast Tartusse kahe tunni ja kahekümne minutiga. Ruubeli sõnul oleks rongidel veelgi võimsust, kuid paraku ei võimalda raudtee 120 kilomeetrit tunnis sõita.
Viimased 15 aastat on raudtee infrastruktuuri investeeringud olnud väikesed, seetõttu jätab tänane Eesti Raudtee omanduses olev infrastruktuur väga palju soovida, nentis majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atonen.
?Me ei saa öelda, et kusagil raudteel oleks olukord katastroofiline, kui aga liiga pika aja jooksul on investeeringud ebapiisavad olnud, siis on selge, et raudtee üldist olukorda ei saa kuigi heaks lugeda,? nentis ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele