• OMX Baltic0,11%300,28
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,23%1 196,75
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,15%8 761,51
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • OMX Baltic0,11%300,28
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,23%1 196,75
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,15%8 761,51
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • 27.08.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Praamiliiklusele pakutud lahendused ei saanud valitsuse heakskiitu

Saaremaa Laevakompanii (SLK) ja Tallinna Sadama ühisfirma loomise tingimusi pidasid valitsusliikmed riigile selgelt kahjulikeks. Ebapiisavaks pidas valitsus ka majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atoneni lahendusvarianti, mille järgi oleks pikenenud SLKga sõlmitud leping veel kahele aastale. Atoneni plaan oli kohustada SLKd lepingut jätkama pea samadel tingimustel ehk sama suure dotatsiooniga.
Segadust praamiliikluse edasise korraldamise üle lisas tõik, et Atonen oli enda sõnul 10. augustil käskinud Tallinna Sadama juhtkonnal katkestada läbirääkimised SLKga ühisfirma loomiseks. Samas aga jõudsid sadam ja SLK pärast seda kokkuleppele, mille kiitis heaks ka sadama nõukogu. Atonen, kes esindab Tallinna Sadama ainuaktsionäri ehk riiki, lubas sadama juhtkonnalt asja kohta selgitust küsida.
Valitsus kohustas Atoneni leidma lisaks eile arutlusel olnud variantidele veel lahendusi ning loodab otsuse langetada järgmisel nädalal. Atonen lubas edasi tegeleda ka enda poolt eile pakutud variandiga, tunnistades, et see on juriidiliselt keerukas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saaremaa Laevakompanii teatas, et ei saa tõsiselt võtta Atoneni esitatud plaani pikendada olemasolevat liinilepingut kahe aasta võrra.
?Ministri järjekordse uitmõtte sisu on ju tegelikult selles, et ta küsib Vabariigi Valitsuselt ja Saaremaa Laevakompaniilt kahte täiendavat aastat, mida kasutada meie ettevõtte hävitamiseks,? ütles eile SLK nõukogu liige Aivar Jõgi pressiteate vahendusel. ?Eriti kummaline on see olukorras, kus ta on valjuhäälselt lubanud oktoobri algusest riigipraamid sõitma panna odavamalt, teeninduse kvaliteeti tõstes ja mõnel liinil suisa sups ja sups.?
?Soovitan ministril avalikustada aasta aega tagasi korraldatud praamikonkursi tulemused, siis saab lõpuks ka avalikkus teada, millised olid tegelikud alternatiivid Saaremaa Laevakompanii tööle,? märkis Jõgi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele