Enne 1. maid oma laod jalgratastega täitnud kaupmehed on sunnitud tuleval aastal jalgrataste hindu tõstma, sest ELis kehtivad Aasia kaupadele tollid.
Hinnatõusust teavitavad paljud müüjad kliente juba praegu, sest käimas on hooaja lõpumüügid. Lõviosa Eestis müüdavatest jalgratastest on toodetud Hiinas, Vietnamis ja Taiwanis ning sealsele kaubale kehtib ELis kuni 15protsendine tollimaks, kirjutab Postimees.
Authori jalgrattaid Eestisse toova Lembit Talpsepa sõnul lisandub Hiinast pärit ratastele aga veel 30,5protsendine dumpingumaks, sest EL kahtlustab Hiinat oma tööstustele pealemaksmises. Nii tahetakse vältida liigodava kauba siiajõudmist.
«Hiinast tulevad peamiselt odavad rattad, mille puhul on tollimaksu lisandumine märkimisväärne,» rääkis ta. «Tuhandekroonisel rattal võib hinnatõus küündida 50 protsendini.»
Artikkel jätkub pärast reklaami
Hinnatõusu suurus sõltub siiski sellest, kust rattad pärit on ning kui palju on müüjad valmis hinnatõusu omavahenditest katma. Nii võib see jääda 12 kuni 25 protsendi vahemikku. Authori rataste hinnatõusuks nimetab ta umbes 22 protsenti.
Sportlandi keti juhi Karin Türki sõnul on osa rattaid juba praegu Eestisse toodud koos tollimaksudega ning nende hinnad on kõrgemad.
«Kallinemine ei ole siiski võrreldav tollimaksu suurusega, sest maaletoojad ja edasimüüjad on liigse hinnatõusu vältimiseks osa kallinemisest enda kanda võtnud,» rääkis ta.
Talpsepa kinnitusel varus enamik maaletoojad siiski enne 1. maid oma laod täis ning sealt pärit kaupa praegu müüaksegi. Seetõttu ei oska ta ennustada, millal hinnad märkimisväärselt tõusevad, sest keegi ei tea päris täpselt, kui palju varusid alles on. Samuti arvestavad müüjad tuleval aastal mõningase müügi langusega.
See võib aga omakorda pärssida hinnatõusu, sest turu languse ajal püütakse teiste kliente üle lüüa just hindadele rõhudes. Hinnatõusu on ostjatele kinnitanud ka näiteks Rademari ja Surhose?i poodide müüjad.