• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,31
  • DOW 300,62%44 367,06
  • Nasdaq −0,46%20 275,3
  • FTSE 1000,11%8 770,97
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,31
  • DOW 300,62%44 367,06
  • Nasdaq −0,46%20 275,3
  • FTSE 1000,11%8 770,97
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • 06.09.04, 09:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Rattamüüjad lubavad suurt hinnatõusu

Enne 1. maid oma laod jalgratastega täitnud kaupmehed on sunnitud tuleval aastal jalgrataste hindu tõstma, sest ELis kehtivad Aasia kaupadele tollid.
Hinnatõusust teavitavad paljud müüjad kliente juba praegu, sest käimas on hooaja lõpumüügid. Lõviosa Eestis müüdavatest jalgratastest on toodetud Hiinas, Vietnamis ja Taiwanis ning sealsele kaubale kehtib ELis kuni 15protsendine tollimaks, kirjutab Postimees.
Authori jalgrattaid Eestisse toova Lembit Talpsepa sõnul lisandub Hiinast pärit ratastele aga veel 30,5protsendine dumpingumaks, sest EL kahtlustab Hiinat oma tööstustele pealemaksmises. Nii tahetakse vältida liigodava kauba siiajõudmist.
«Hiinast tulevad peamiselt odavad rattad, mille puhul on tollimaksu lisandumine märkimisväärne,» rääkis ta. «Tuhandekroonisel rattal võib hinnatõus küündida 50 protsendini.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hinnatõusu suurus sõltub siiski sellest, kust rattad pärit on ning kui palju on müüjad valmis hinnatõusu omavahenditest katma. Nii võib see jääda 12 kuni 25 protsendi vahemikku. Authori rataste hinnatõusuks nimetab ta umbes 22 protsenti.
Sportlandi keti juhi Karin Türki sõnul on osa rattaid juba praegu Eestisse toodud koos tollimaksudega ning nende hinnad on kõrgemad.
«Kallinemine ei ole siiski võrreldav tollimaksu suurusega, sest maaletoojad ja edasimüüjad on liigse hinnatõusu vältimiseks osa kallinemisest enda kanda võtnud,» rääkis ta.
Talpsepa kinnitusel varus enamik maaletoojad siiski enne 1. maid oma laod täis ning sealt pärit kaupa praegu müüaksegi. Seetõttu ei oska ta ennustada, millal hinnad märkimisväärselt tõusevad, sest keegi ei tea päris täpselt, kui palju varusid alles on. Samuti arvestavad müüjad tuleval aastal mõningase müügi langusega.
See võib aga omakorda pärssida hinnatõusu, sest turu languse ajal püütakse teiste kliente üle lüüa just hindadele rõhudes. Hinnatõusu on ostjatele kinnitanud ka näiteks Rademari ja Surhose?i poodide müüjad.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele