Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SLK ja ministeerium leppest kaugel
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsleri Marika Priske sõnul esitas Saaremaa Laevakompanii (SLK) eile raamlepingu Tallinna ja Sadama ja SLK ühisfirma moodustamiseks, mis ei erinenud oluliselt varem sadama poolt välja pakutud variandist. ?Oleksime oodanud enamat,? lausus Priske.
Järgmisel kohtumisel kolmapäeva õhtupoolikul esitab ministeerium oma nägemuse, kuidas asjaga edasi minna. Kuna ühisfirmat nagunii 1. oktoobriks luua ei õnnestu, hakatakse siis arutama ka uue liinilepingu sõlmimist ühistranspordi seaduse alusel kaheks järgnevaks aastaks, ütles Priske. Küsimusele, kuidas see erineb minister Meelis Atoneni väljapakutud praamiliikluse kohustuslikust jätkamisest, vastas Priske, et leping sõlmitakse vastastikuse kokkuleppe alusel. Samas avaldas ta kahtlust, kas SLK sellega nõus on. ?Võimalik, et nad keelduvad sellest,? lausus ta.
SLKd läbirääkimistel esindav nõukogu liige Aivar Jõgi ütles, et ei tagane Tallinna Sadamaga juba poole aasta eest kokku lepitud tingimustest. ?Me ei saa öelda, et, härrased, me tegime nalja,? ütles Jõgi.
Jõgi sõnul polnud läbirääkimistel juttu uue liinilepingu sõlmimisest kaheks aastaks. ?Sel teemal me päris kindlasti ei räägi, sest kaheaastane projekt pole laevanduses kellelegi huvitav,? selgitas ta. Jõgi rääkis, et SLK on nõus sõlmima liinilepingu neljaks kuuks ja tingimusel, et riik hakkab nendega läbi rääkima Tallinna Sadamaga ühisfirma moodustamiseks ning peab seejuures kinni ka etteantud ajakavast. Nelja kuuga peaks kõik vajalikud dokumendid firma loomiseks korda saama, lisas ta.
Ministeeriumi kahtluse kohta, et laevad ei maksa nii palju, nagu ühisfirma moodustamise tingimustes kirjas ehk 200 mln krooni, ütles Jõgi: ?Aga mis siis, kui need rohkem maksavad, näiteks 300 või 400 miljonit krooni?? SLK laseb tema sõnul kõik oma varad ära hinnata. ?Nende väärtus kasva iga päevaga,? märkis ta.
Jõgi hinnangul on Atoneni eesmärgiks algusest peale olnud SLK sellelt liinilt äralükkamine ja see pole tänaseni muutunud. ?Ta pole esitanud ühtki majanduslikku argumenti ühisfirma vastu ega pakkunud ainsatki mõistlikku lahendust,? sõnas ta. Atonen ütles kaks nädalat tagasi, et Tallinna Sadama ja SLK ühisfirma loomise tingimused on riigile kahjulikud ja tema astub juhul, kui neid realiseerima hakatakse, ametist tagasi. Valitsus peaks otsuse selle kohta, millist teed minna, langetama neljapäeval.