• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,83%6 074,95
  • DOW 300,8%42 920,42
  • Nasdaq 1,17%19 860,64
  • FTSE 1000,24%8 779,42
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,00
  • GBP/EUR0,00%0,00
  • EUR/RUB0,00%0,00
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,83%6 074,95
  • DOW 300,8%42 920,42
  • Nasdaq 1,17%19 860,64
  • FTSE 1000,24%8 779,42
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,00
  • GBP/EUR0,00%0,00
  • EUR/RUB0,00%0,00
  • 09.09.04, 14:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Meelis Atonen: tundsin, et olen üksi

Meelis Atonen ütles intervjuus, et astus tagasi, kuna tundis, et oli valitsuses üksi SLK probleemi lahendamisel.
Järgneb intervjuu Meelis Atoneniga.
<b>Kuidas tuli selline otsus?</b>
Ma pole seda välistanud tükk aega. Mis tähendab, et mul puudus toetus. Tutvustasin kaks nädalat tagasi laevakompaniile kohustuse panemise ideed. Kaks nädalat tagasi toimunud valitsuse istungil peeti seda võimatuks. Nädal aega tagasi öeldi, et ei sobi. Täna tõin konkreetse lahenduse, ent selgus, et seda ei taheta lahendada. Üks ministeerium ei saa siin otsustada. Selgus, et valitsus ei taha otsustada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

<b>Kas see tähendab, et laevakompanii plaan läheb läbi?</b>
Ei spekuleeri. Ent see polnud seadusega kooskõlas. Meie majandusministeeriumis näeme juriidilisi karisid. Ministrid, kes selle asjaga pole tegelenud, neid ei näe. Meil on tehtud põhjalikud uuringud, võetud arvamused.
<b>Miks laevakompanii tiibade kärpimine kiiva kiskus?</b>
Olen nõus tunnistama, et tegime vigu. Üks firma lihtsalt võtab kätte ja lollitab. Saaremaa Laevakompanii ei osalenud konkursil. Sest milleks osaleda, kui on käes selline positsioon. Sadamale kohustuse seadmine on tagantjärele suurim viga.Saaremaa Laevakompaniil oli selline positsioon enne kui ministriks sain. Infrastruktuur oli erafirmale antud ja riik on pidanud juba paar viimast aastat nõudmistele vastu seisma.
<b>Kas sadam töötas vastu?</b>
Mina ei tea. Kahjuks selle juhtkonnaga koostöö ei klappinud. Panustati läbirääkimistesse ja sellega kinnistati laevafirma positsiooni.
<b>Milline on võimalus olukorra lahendamiseks?</b>
Olen jätkuvalt seisukohal, et on võimalik olulise vahendi kaudu kohustuse panemine. Teine võimalus on läbi ühistranspordiseaduse kokku leppida. Ja kolmas võimalus lihtsalt läbi rääkida. Täna läksin nende ettepanekutega ka valitsusse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

<b>Ja valitsus ei tulnud kaasa?</b>
Öeldakse, et räägi läbi, lahenda ära. See tähendaks praegustel tingimustel 10 aasta pikkust monopoli.
<b>Kes niimoodi räägivad?</b>
Ei taha kedagi süüdistada, aga mul on mulje, et laevakompanii usub, et valitsusega on kokkulepe võimalik. Lihtsalt Atonen ei taha. Kuigi seadused seda ei võimalda.
<b>Mis saab alates 1. oktoobrist?</b>
Usun, et ministeerium jätkab laevafirmaga läbirääkimisi. Pikendada lepingut 3-4 kuuks, siis saab läbi rääkida.
<b>Kui laevafirma sellega ei nõustu?</b>
Siis tuleb sunnimehhanismi kasutada.
<b>Kes saab uueks majandusministriks? Ansip?</b>
See on vaid spekulatsioon ja seda pole niimoodi ka arutatud. Pigem soovitati mul jätkata. Oleksin juba kahe nädala eest tagasi astunud. Veendi, et jätka, on olemas lahendus. Täna sai selgeks, et pole võimalusi jätkamiseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele