Meelis Atonen ütles intervjuus, et astus tagasi, kuna tundis, et oli valitsuses üksi SLK probleemi lahendamisel.
Järgneb intervjuu Meelis Atoneniga.
<b>Kuidas tuli selline otsus?</b>
Ma pole seda välistanud tükk aega. Mis tähendab, et mul puudus toetus. Tutvustasin kaks nädalat tagasi laevakompaniile kohustuse panemise ideed. Kaks nädalat tagasi toimunud valitsuse istungil peeti seda võimatuks. Nädal aega tagasi öeldi, et ei sobi. Täna tõin konkreetse lahenduse, ent selgus, et seda ei taheta lahendada. Üks ministeerium ei saa siin otsustada. Selgus, et valitsus ei taha otsustada.
Artikkel jätkub pärast reklaami
<b>Kas see tähendab, et laevakompanii plaan läheb läbi?</b>
Ei spekuleeri. Ent see polnud seadusega kooskõlas. Meie majandusministeeriumis näeme juriidilisi karisid. Ministrid, kes selle asjaga pole tegelenud, neid ei näe. Meil on tehtud põhjalikud uuringud, võetud arvamused.
<b>Miks laevakompanii tiibade kärpimine kiiva kiskus?</b>
Olen nõus tunnistama, et tegime vigu. Üks firma lihtsalt võtab kätte ja lollitab. Saaremaa Laevakompanii ei osalenud konkursil. Sest milleks osaleda, kui on käes selline positsioon. Sadamale kohustuse seadmine on tagantjärele suurim viga.Saaremaa Laevakompaniil oli selline positsioon enne kui ministriks sain. Infrastruktuur oli erafirmale antud ja riik on pidanud juba paar viimast aastat nõudmistele vastu seisma.
<b>Kas sadam töötas vastu?</b>
Mina ei tea. Kahjuks selle juhtkonnaga koostöö ei klappinud. Panustati läbirääkimistesse ja sellega kinnistati laevafirma positsiooni.
<b>Milline on võimalus olukorra lahendamiseks?</b>
Olen jätkuvalt seisukohal, et on võimalik olulise vahendi kaudu kohustuse panemine. Teine võimalus on läbi ühistranspordiseaduse kokku leppida. Ja kolmas võimalus lihtsalt läbi rääkida. Täna läksin nende ettepanekutega ka valitsusse.
Artikkel jätkub pärast reklaami
<b>Ja valitsus ei tulnud kaasa?</b>
Öeldakse, et räägi läbi, lahenda ära. See tähendaks praegustel tingimustel 10 aasta pikkust monopoli.
<b>Kes niimoodi räägivad?</b>
Ei taha kedagi süüdistada, aga mul on mulje, et laevakompanii usub, et valitsusega on kokkulepe võimalik. Lihtsalt Atonen ei taha. Kuigi seadused seda ei võimalda.
<b>Mis saab alates 1. oktoobrist?</b>
Usun, et ministeerium jätkab laevafirmaga läbirääkimisi. Pikendada lepingut 3-4 kuuks, siis saab läbi rääkida.
<b>Kui laevafirma sellega ei nõustu?</b>
Siis tuleb sunnimehhanismi kasutada.
<b>Kes saab uueks majandusministriks? Ansip?</b>
See on vaid spekulatsioon ja seda pole niimoodi ka arutatud. Pigem soovitati mul jätkata. Oleksin juba kahe nädala eest tagasi astunud. Veendi, et jätka, on olemas lahendus. Täna sai selgeks, et pole võimalusi jätkamiseks.