Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Leedo saab 5,7 miljonit krooni dividende

    Omanikutulu väljavõtmisel peab Leedo tasuma selle pealt ka ligi 35 protsenti tulumaksu.
    SLK 2003. majandusaasta aruande järgi on ettevõttel eelmiste perioodide jaotamata kasumit 1 463 665 krooni, millele lisandus aruandeaastal teenitud kasum 4 236 127 krooni. Aktsionäridele, kelleks on Leedo üksinda, otsustasid SLK juhatus ja nõukogu dividendidena välja maksta 5 675 676 krooni, jaotamata jäi teenitud kasumist vaid 24 117 krooni. SLK on maksnud omanikule dividende 1999. aastast alates, kuid seni on summad olnud väiksemad, ulatudes vaid kahel viimasel aastal miljoni kroonini. Selle aasta küllaltki suure dividendisumma kulutamise kohta ütles Leedo: ?Kindlasti ei suuda ma seda maha juua ja võlgu mul ka pole, nii et tõenäoliselt investeerin.? Seni pole tal enda sõnul olnud vajadust talle ette nähtud miljoneid välja võtta, kuid lubas seda teha Ventspilsi liini käivitamiseks uue firma loomisel.
    Praegu riigiga praamiläbirääkimisi pidava SLK eelmise aasta netokäive oli 78,85 mln krooni, mis oli 2,3% rohkem kui aasta tagasi. Käibest 99% ehk 78,13 mln krooni moodustasid tulud laevapiletite müügist ja broneerimistasudest. 2003. aastal eraldas riik SLK-le laevaliikluse teotuseks 89,3 mln krooni, mis on 14,5% enam kui aasta varem. Aasta keskmine töötajate arv oli 236 ehk 26 võrra suurem kui 2002. aastal. Reisijate arv kasvas 2,1 protsenti. Firma likviidsus tõusis aasta jooksul 1,45 protsendilt 2,57 protsendile, paranenud on ka maksevalmidus ja teised majandusnäitajad.
    SLK juhatuse esimehe Tõnis Rihvki hinnangul oli eelmine aasta laevakompaniile tegelikult väga raske. Ränga talve mõjudest päästis tõsine kokkuhoiuprogramm, mille käigus tõmmati miinimumini investeeringud laevade tehnilisse seisukorda ning külmutati töötajate palgatõus, rääkis ta. Mõnevõrra aitas korralike majandustulemuste saavutamisele Rihvki sõnul kaasa hea suvi, kindlustuse hüvitised jää tekitatud kahju eest ning see, et kütuse hind aasta lõpul ei tõusnud, loetles ta positiivseid mõjureid.
    Rihvki hinnangul on viimasel kahel aastal seganud SLK tööd laevaliikluse ümber toimuv tõmblemine. ?Selle asemel, et uusi laevu ehitada, peame mõtlema, kuidas kulusid vähendada,? tõdes ta, lisades, et selle aasta algus oli tänu kergele jääle hea ja suvine turismihooaeg kasvatas tulusid.
    Reedesel kohtumisel esitas majandus-ja kommunikatsiooniministeerium Saaremaa Laevakompanii esindajatele liinilepingu projekti mandri ja saartevahelise liikluse jätkamiseks alates 1. oktoobrist. Projektis teeb riik ettepaneku doteerida laevaliiklust aasta jooksul 75 miljoni krooniga.
    Pooled leppisid kokku, et ühisfirma osas jätkavad läbirääkimisi Tallinna Sadam ja Saaremaa Laevakompanii. Samuti lepiti kokku, et loodav ühisfirma osaleb uue liinilepingu sõlmimiseks avalikul konkursil.
    ?Kõik ühisfirma tingimused peavad olema majanduslikult põhjendatud ning seaduslikud. Loodava ühisfirma tingimused peab heaks kiitma Tallinna Sadama juhatus, nõukogu, minister ning valitsus,? sõnas majandus-ja kommunikatsiooniminister Andrus Ansip.
    ?Riigi huvid ja väärikus peavad olema kaitstud,? lausus minister.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.