• OMX Baltic0,05%300,5
  • OMX Riga1,04%889,18
  • OMX Tallinn0,07%2 059,67
  • OMX Vilnius−0,17%1 195,97
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,34%8 788,81
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,03
  • OMX Baltic0,05%300,5
  • OMX Riga1,04%889,18
  • OMX Tallinn0,07%2 059,67
  • OMX Vilnius−0,17%1 195,97
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,34%8 788,81
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,03
  • 22.09.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti autoturg muutuste tuules

Kõige värskemad muudatused on tegelikkuses hakanud juba teostuma: Hyundai müügivõrk Eestis muutus septembri alguses ja lisandus uusi edasimüüjaid ning aastaid tagasi kõigile tuntud MAZi veoauto on taas Eesti turul tagasi. Kuid üht suuremat muudatust on oodata tuleva aasta varakevadel, mil esmakordselt hakatakse Eestis müüma Rumeenia legendaarset automarki Daciat.
Septembri alguses andis ARK välja tüübikinnituse tunnistused, mis tõendavad 19 uue veoautomudeli MAZ ja haagise vastavust Euro-3 nõuetele. Siiani takistas MAZi müüki nende mittevastavus Euroopa standarditele ning pärast seda, kui Eestis enam Euro-2 standarditele vastavaid sõidukeid müüa ei lubatud, tegeles Minski Autotehase ametlik esindaja Eestis EuroMAZ-2000 peaasjalikult varuosade tarnetega.
MAZi esindaja omab õigust müüa Eestis nii Minski autotehases kui ka Leedu tehases MAZ Baltija valmivaid veokimudeleid, mille erinevaid modifikatsioone on kokku üle 250, lisaks üle 60 mudeli haagiseid ning rohkem kui poolsada erisugust bussi. MAZile pakutakse aastast garantiid, tema jõuallikad on pärit mootoritootjalt Deutz, käigukastid ZF-lt jne. Ehk teisisõnu, ajaloost tuntud MAZiga ei ole seal enam kuigi palju pistmist. Maaletooja kinnitusel ei tee tootjad enam autode kvaliteedi osas mingit hinnaalandust, kuid soetamishind on seevastu Lääne analoogidest märkimisväärselt soodsam.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui siiani sai Hyundai märgiga autot osta Tallinnas Pärnu maanteelt ja Kadaka teelt, siis möödunud nädala neljapäeval saabus esimene treileritäis uusi Hyundaisid ka Japauto õuele Sõpruse puiesteel. Esialgu mahutatakse need Suzukide ja Seatide kõrvale samasse salongi, kuid juba tuleval aastal valmib kõrvale uus Hyundai müügiesindus.
Lisaks on nüüd võimalik osta uusi Hyundaisid ka Rakveres ja Saaremaal, tartlased peavad Hyundai ostmiseks seadma sammud senise Ainar Auto asemel Japauto Tartu esindusse.
Üheks esimeseks tööks uuel diilervõrgul saab olema linnamaasturi Tucson turuletoomine. Ehkki esimesi selle mudeli esindajaid on juba Eesti teedel liikumas näha ning ka sel nädalvahetusel Tartus toimuval Motoshowl on Tucson väljas, hakkab tõsisem müügitöö pihta tõenäoliselt alles tuleva aasta alguses, mil nende autode kättesaadavus Eesti turul hakkab paranema. Linnamaasturitega on juba kord nii, et esmalt üritatakse rahuldada n-ö võtmeturud ehk eeskätt USA , seejärel pööratakse pilk väiksematele turgudele, mida Eesti autotootja silmis on.
Lisaks Eestile on Hyundai Motor Baltic Ltdl kavas rajada diilevõrk ka Lätis ja Leedus.
Rumeenia legendaarset automarki Dacia on varemgi üritatud Eesti turule tuua, kuid ta ei vastanud peaaegu üldse siinsetele standarditele. Daciat on koguni nimetatud üheks maailma ebakvaliteetseimaks autoks, mistõttu võttis Renault enda kanda suure riski, kui ta mõned aastad tagasi Dacia tehase ära ostis.
Kuid nagu selgub, oli prantslaste plaan tõsisemast tõsisem: välja vahetati kogu tehase sisustus ning tööliste koolitamisele kulutati miljoneid töötunde, nagu tegi seda kunagi VW ?kodaga.
Lisaks Dacia imago parandamise üliraskele kohustusele võttis Renault eesmärgiks teha ka midagi sellist, mis ajaloos on võrreldav ehk vaid kunagise Adolf Hitleri ideega: luua odav, vastupidav ja samas igati nüüdisaegne sõiduauto tavalisele perekonnale. Hitleri ideest alguse saanud projekt päädis legendaarse VW Põrnika sünniga, Renault? idee tulemusena nägi ilmavalgust Dacia Logan. Kas temast saab kunagi samalaadne legend või on Renault? püüdlused liiga optimistlikud, näitab aeg.
Igatahes hakatakse Dacia Loganit Eestis müüma Renault? esinduste kaudu, esialgu kõrvaltootena samas salongis, kuid tulevikus, kui müügimahud kasvavad, ei ole välistatud eraldi Dacia esinduste teke. Esimesed ostjad peaksid saama Logani võtmed kätte tuleva aasta aprillis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 22 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele