Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti autoturg muutuste tuules

    Kõige värskemad muudatused on tegelikkuses hakanud juba teostuma: Hyundai müügivõrk Eestis muutus septembri alguses ja lisandus uusi edasimüüjaid ning aastaid tagasi kõigile tuntud MAZi veoauto on taas Eesti turul tagasi. Kuid üht suuremat muudatust on oodata tuleva aasta varakevadel, mil esmakordselt hakatakse Eestis müüma Rumeenia legendaarset automarki Daciat.
    Septembri alguses andis ARK välja tüübikinnituse tunnistused, mis tõendavad 19 uue veoautomudeli MAZ ja haagise vastavust Euro-3 nõuetele. Siiani takistas MAZi müüki nende mittevastavus Euroopa standarditele ning pärast seda, kui Eestis enam Euro-2 standarditele vastavaid sõidukeid müüa ei lubatud, tegeles Minski Autotehase ametlik esindaja Eestis EuroMAZ-2000 peaasjalikult varuosade tarnetega.
    MAZi esindaja omab õigust müüa Eestis nii Minski autotehases kui ka Leedu tehases MAZ Baltija valmivaid veokimudeleid, mille erinevaid modifikatsioone on kokku üle 250, lisaks üle 60 mudeli haagiseid ning rohkem kui poolsada erisugust bussi. MAZile pakutakse aastast garantiid, tema jõuallikad on pärit mootoritootjalt Deutz, käigukastid ZF-lt jne. Ehk teisisõnu, ajaloost tuntud MAZiga ei ole seal enam kuigi palju pistmist. Maaletooja kinnitusel ei tee tootjad enam autode kvaliteedi osas mingit hinnaalandust, kuid soetamishind on seevastu Lääne analoogidest märkimisväärselt soodsam.
    Kui siiani sai Hyundai märgiga autot osta Tallinnas Pärnu maanteelt ja Kadaka teelt, siis möödunud nädala neljapäeval saabus esimene treileritäis uusi Hyundaisid ka Japauto õuele Sõpruse puiesteel. Esialgu mahutatakse need Suzukide ja Seatide kõrvale samasse salongi, kuid juba tuleval aastal valmib kõrvale uus Hyundai müügiesindus.
    Lisaks on nüüd võimalik osta uusi Hyundaisid ka Rakveres ja Saaremaal, tartlased peavad Hyundai ostmiseks seadma sammud senise Ainar Auto asemel Japauto Tartu esindusse.
    Üheks esimeseks tööks uuel diilervõrgul saab olema linnamaasturi Tucson turuletoomine. Ehkki esimesi selle mudeli esindajaid on juba Eesti teedel liikumas näha ning ka sel nädalvahetusel Tartus toimuval Motoshowl on Tucson väljas, hakkab tõsisem müügitöö pihta tõenäoliselt alles tuleva aasta alguses, mil nende autode kättesaadavus Eesti turul hakkab paranema. Linnamaasturitega on juba kord nii, et esmalt üritatakse rahuldada n-ö võtmeturud ehk eeskätt USA , seejärel pööratakse pilk väiksematele turgudele, mida Eesti autotootja silmis on.
    Lisaks Eestile on Hyundai Motor Baltic Ltdl kavas rajada diilevõrk ka Lätis ja Leedus.
    Rumeenia legendaarset automarki Dacia on varemgi üritatud Eesti turule tuua, kuid ta ei vastanud peaaegu üldse siinsetele standarditele. Daciat on koguni nimetatud üheks maailma ebakvaliteetseimaks autoks, mistõttu võttis Renault enda kanda suure riski, kui ta mõned aastad tagasi Dacia tehase ära ostis.
    Kuid nagu selgub, oli prantslaste plaan tõsisemast tõsisem: välja vahetati kogu tehase sisustus ning tööliste koolitamisele kulutati miljoneid töötunde, nagu tegi seda kunagi VW ?kodaga.
    Lisaks Dacia imago parandamise üliraskele kohustusele võttis Renault eesmärgiks teha ka midagi sellist, mis ajaloos on võrreldav ehk vaid kunagise Adolf Hitleri ideega: luua odav, vastupidav ja samas igati nüüdisaegne sõiduauto tavalisele perekonnale. Hitleri ideest alguse saanud projekt päädis legendaarse VW Põrnika sünniga, Renault? idee tulemusena nägi ilmavalgust Dacia Logan. Kas temast saab kunagi samalaadne legend või on Renault? püüdlused liiga optimistlikud, näitab aeg.
    Igatahes hakatakse Dacia Loganit Eestis müüma Renault? esinduste kaudu, esialgu kõrvaltootena samas salongis, kuid tulevikus, kui müügimahud kasvavad, ei ole välistatud eraldi Dacia esinduste teke. Esimesed ostjad peaksid saama Logani võtmed kätte tuleva aasta aprillis.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.