• OMX Baltic−0,09%301,88
  • OMX Riga0,18%894,54
  • OMX Tallinn−0,11%2 067,26
  • OMX Vilnius0,25%1 200,5
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,21%8 742,47
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,7
  • OMX Baltic−0,09%301,88
  • OMX Riga0,18%894,54
  • OMX Tallinn−0,11%2 067,26
  • OMX Vilnius0,25%1 200,5
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,21%8 742,47
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,7
  • 04.10.04, 09:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: «Lamavatest politseinikest» on lõviosa ebaseaduslikud

Enamik Eesti tänavatele paigaldatud «lamavatest politseinikest» on ebaseaduslikud, sest seadused seesuguseid liikluskorraldusvahendeid ette ei näe.
Tallinna on alates 2000. aastast paigaldatud üle kahesaja musta-kollasevöödilise jäigast kummimassist kiirusepiiraja. Algselt vallutasid nn lamavad politseinikud pealinna koolide ja lasteasutuste ümbruse, kuid nüüd on neid täis ka enamik aedlinnu, kirjutab Postimees.
Autojuhid kiruvad kiirusepiirajaid, sest need lõhuvad autot ka siis, kui sõita lubatud 30-kilomeetrise tunnikiirusega.
«Ma vihkan neid hirmsasti, need ainult lõhuvad autot,» rääkis ka liiklusõpetaja Johannes Pirita. «Viimasel ajal pannakse neid igale poole, kuidas heaks arvatakse ? ka sinna, kus neid üldse vaja poleks ja kus need on näiteks juba olemasoleva peatee märgi tõttu mõttetud.»

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nii maanteeameti kui majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi spetsialistid tunnistavad, et tegelikult selliseid tõkkeid autoteele panna ei tohiks, sest need ei vasta ei Eesti standarditele ega ole mujal maailmas ka liikluskorraldusvahenditena kasutusel.
Tallinna liiklusteenistuse juht Mati Songisepp väljendas seevastu veendumust, et kiirusepiirajad on seaduslikud, ja nimetab neid künnisteks.
Liiklusjuht ütles, et linn paigaldab kiirusepiirajaid ka edaspidi, neid on juba üle 200 ja aastatega on selleks kulutatud miljoneid. Künnise saavad esmajärjekorras lasteasutused, kuid ka eraisikud, kes on tihti need ise kinni maksnud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele