Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tiit Vähi abistas peaministrina Valga autobaasi erastamist
Esimeseks Äripäeva mõjukamaks looks või artiklite seeriaks võib pidada toonase ajakirjaniku, praeguse Äripäeva peatoimetaja Igor Rõtovi artikleid 1992. aasta kevadel sellest, kuidas peaminister Tiit Vähi abistas Valga autobaasi erastamist.
Toona oli erastamine ajakirjanduses kuum teema. Tallinna Taksopargi ja Talleksi erastamine oli sattunud avalikkuse terava tähelepanu alla.
Rõtov võttis faktid uudisteagentuuri BNS uudistest ja varem Äripäevas avaldatud artiklitest. Näiteks oli varem Äripäevas ilmunud intervjuu ASi Valga AB juhi Enno Loiviga, kus viimane ütleb, et Vähi edastas transpordiministrina infot erastamisvõimalustest, samuti andis soovitusi protsessi läbiviimiseks.
Artiklites juhiti tähelepanu sellele, et autobaas erastati Vähiga seotud firmale hinnaga, mis oli arvutatud aasta varem, kui toimus tegelik müük. Tekkis küsimus, miks ei toimunud ümberhindlust, kuna vahepeal oli raha enam kui kümme korda odavnenud.
Seoses artiklitega tekkis Äripäeval äge mõttevahetus endise riigivaraameti juhi Ardo Kamratoviga. Viimane lükkas ümber väited, et Vähi erastamist mõjutas.
Tagantjärele võib öelda, et see polnud esimene kord, kui Vähi valitsusega seotud erastamine küsitavusi tekitab. Mõned aastad hiljem erastas Tiit Vähi juhitud valitsus Sillamäe metallurgiakombinaadi firmale, mille tagant hiljem astus välja Vähi ise. Tegemist oli Silmetiga.