Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PM: Pool Eestit protestib raudtee vastu
Eesti peaaegu kõikide raudtee-äärsete linnade ja külade elanikud protestivad Eesti Raudtee tegevuse vastu.
Jõgevalased tahaksid, et linna poolitava raudteejaama ette tuleks tunnel, sest jaamas seisvad kaubarongid sulgevad jalakäijate ülekäigu. Hetke, mil seal ühtki kaubarongi ei pargi, päevas peaaegu polegi, kirjutab Postimees.
Et pääseda teise linnaossa tööle või koju, või ka jõuda reisirongile, peavad inimesed tegema poolekilomeetrise ringi järgmise ülekäiguni. Kes seda ei taha teha, ronib eluga riskides vagunite alt või vahelt läbi.
Jõgeva linnapea Viktor Svjatõ?ev ütles, et allkirjade hulk näitab probleemi tõsidust. Ta lisas, et linnavalitsus tahab, et nii riik kui ka raudteefirma aitaks linnal ehitada jalakäijate tunnelit.
Jõgeva teine suur mure on keset linna laiutav laadimisplats, kus nii ööl kui päeval huugavad metsaveoautod ja tõstekraanad. Need lõhuvad tänavaid ja veavad teed muda täis.
Eelmisel nädalal hakkas Eesti Raudtee linnavõimude loata laiendama Narva raudteesõlme. Narva aselinnapea Vladimir Kalatshov kinnitas eile, et ehitustöö, millega piirilinna raudteesõlm peaks hakkama läbi laskma pikemaid ronge, on ebaseaduslik.
Tartu volikogus üritas sotsiaaldemokraat Enn Tarto edutult läbi suruda otsust, millega oleks keelatud Tartu kaubajaamas keskkonnaohtlike ja plahvatusohtlike veoste seismine. Volinikud kukutasid Tarto ettepaneku läbi.
Mullu suvel selgus Tallinnas Nõmmel elanike kaebust kontrollides, et raudtee-äärse maja kortereis ületas müra ja vibratsioon lubatud taseme.