Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sotsiaalseosega turundus eristab firmat

    Äri eesmärk on raha teenida. Kas on võimalik rohkem teenida, olles ühiskondlikult vastutav ehk kas kasum suureneb, kui teha midagi ebakasumlikku? Täpne, kuid segadust tekitav vastus on: ?Jah, kui mitte tegutseda kasumi nimel.?
    Sotsiaalseosega turundus on ettevõtete võimalus eristuda ajal, mil lihtsalt toode või teenus enam ei eristu. See on samas tingitud kurvast olukorrast, kus tavalised sotsiaal-turundajad, nagu nt religioon või riik, on korduvalt tõestanud, et nad ei ole kõige usaldusväärsemad inimeste usu või rahaga ümber käima. Ettevõtted ja nendega kaasas käivad kaubamärgid (Eesti modernses turunduskeeles: brändid) on aga aja jooksul tõestanud, et nad on usaldusväärsed, kuna motivatsioon petta esineb harva.
    Sotsiaalseosega turundus on kõige lihtsamini kirjeldatav järgmiselt: ettevõte või kaubamärk toetab mingit sotsiaalset teemat või heategevusorganisatsiooni raha ja/või ajaga. Hakatuseks juhitakse meediaväljundite toel tähelepanu probleemi või heategeva ettevõtmise olemasolule ning muudetakse probleem või heategevuse tuge vajav objekt või subjekt aktuaalsemaks. Tavaliselt kaasneb sellega ettevõtte rahaline toetus nt iga müüdud tooteühiku pealt ning see annab ka klientidele võimaluse heategevust toetada. Kui asi sellega piirduks, siis on Eestis sotsiaalseosega turundust jalaga segada. Kahjuks see nii ei ole.
    Ülaltoodud skeeme võtavad Eestis ettevõtted ette enamjaolt kvartalitulemuste parandamiseks. Kahjuks ei tõsta see ettevõtete usaldusväärsust klientide silmis ning lõpptulemus väljendub firmale ainult veidi paranenud ühekordses tulemuses ning heategevusele ühekordses rahasüstis. Sotsiaalseosega turundus annab aga firmale võimaluse pikaajalise lisaväärtuse loomiseks selle kaudu, et probleemi või heategevust ei toetata ühekordse kasumi suurendamise nimel. Ainult pikaajalisus, mis keskendub probleemi lahendamisele või heategevuse toetamisele üle mitme aasta, andes kaubamärgile lisaväljundi, on see, mis loob lisaväärtust firmale ja kaubamärgile ning pikas perspektiivis võimaldab nõuda klientidelt kõrgemat hinda.
    Et sotsiaalseosega turundust efektiivselt rakendada, peab hoolikalt läbi mõtlema, millist probleemi teadvustada ning toetada. Vastust peaks otsima firma võtmeklientide huvide või sootuks oma töötajate murede seast, kuna efektiivne sotsiaalturundusprogramm tõstab töötajate lojaalsust firma suhtes.
    Lisaks võib kaaluda sotsiaalse probleemi asemel kohaliku tähtsusega probleemi teadvustamist. See võib olla eriti efektiivne kohaliku tähtsusega ettevõttele, kes kaitseb oma koduturgu üleriigiliste kettide eest. Tegemist peab aga olema ausa kavatsusega lahendada probleemi, mitte katsega sel viisil raha teenida. Nagu endale ehitatud kodu on väärt rohkem kui pelgalt müügiks tehtud korter, nii teeb ka aus katse firma usaldusväärsemaks kui järjekordne sõnum ?osta meie toodet ja meie anname 2 senti makstud rahast ära?.
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Šiauliu Bankas vedas Balti koondindeksi rohelisse
Kuna Šiauliu Bankase aktsiatega kaubeldi teisipäeval enim ning aktsia tõusis märkimisväärselt, tõusis Balti koondindeks +0,15% ning Vilniuse börs kerkis +0,45%. Tallinna turg taganes -0,04% ning Riia börs langes -1,89%.
Kuna Šiauliu Bankase aktsiatega kaubeldi teisipäeval enim ning aktsia tõusis märkimisväärselt, tõusis Balti koondindeks +0,15% ning Vilniuse börs kerkis +0,45%. Tallinna turg taganes -0,04% ning Riia börs langes -1,89%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohommikus: edukad investeeringud ja tume ravimiäri
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime nii eluasemeturust, logistika- ja transpordiärist, investeerimisest kui ka ravimiäri pahupoolest.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime nii eluasemeturust, logistika- ja transpordiärist, investeerimisest kui ka ravimiäri pahupoolest.
Töötlevas tööstuses kukkus toodang märtsis 6,5 protsenti
Statistikaameti andmetel vähenes märtsis tööstustoodangu maht 5,7% ‒ mäetööstuses pisut kasvas, töötlevas tööstuses langes 6,5 ja energeetikas 4,4%.
Statistikaameti andmetel vähenes märtsis tööstustoodangu maht 5,7% ‒ mäetööstuses pisut kasvas, töötlevas tööstuses langes 6,5 ja energeetikas 4,4%.