Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jaapani autode hinnad püsivad

    Kui võtta kätte 2002. aasta oktoobri konjunktuuriinstituudi välja antud mootorsõidukite hindade kataloog ja võrrelda tol hetkel kõige enam müüdud autode hindasid tänaste müügikuulutustega, on näha, et kõige paremini on läinud neil, kes soetasid tol ajal Toyota Corolla. Viieukseline ja 1,6-liitrise mootoriga Toyota Corolla maksis uuena tol hetkel 189 200 krooni, täna küsitakse sama auto eest 169 000 krooni. See teeb aastaseks hinnalanguseks vaid ca 10 000 krooni.
    Seega, kui arvestada auto kilomeetrihinna sisse lisaks kütusele, kindlustusele, remondile ja muule sellisele ka auto turuväärtuse langus, on Corolla omanikud saanud hakkama oluliselt parema tehinguga kui näiteks need, kes ostsid tol hetkel samasse hinnaklassi kuulunud Nissan Almera. Viimase eest küsitakse täna ca 120 000 krooni, ehk tema hind on langenud tervelt 33%.
    Millest nii suur erinevus Corolla ja Almera vahel? On nad ju mõlemad Jaapani väike-keskklassi autod. Asi on väga lihtne. Kui Nissan pakub praegu tuttuut väga hästi varustatud Almerat 179 000 krooni eest, siis miks peakski kaks aastat vana auto maksma rohkem kui 120 000 krooni. 59 000 krooni hinnaerinevust võrreldes uue mudeliga on täiesti normaalne. Näiteks uus Toyota Corolla maksab täna ca 230 000 krooni ehk 60 000 krooni järelturu hinnast rohkem. Nissan Almera uue mudeli baashind on kahe aasta jooksul jäänud sisuliselt samaks. Uue Toyota Corolla hind on võrreldes kahe aasta taguse ajaga tõusnud aga tervelt viiendiku võrra ning kui võrrelda konjunktuuriinstituudi tolleaegseid hindu ja praegu salongis küsitavaid, siis kõige rohkem on hind tõusnud Kia Riol ja Citroen Berlingol, mõlemal 23%.
    Mõneti üllatav on Ford Mondeo madal hind järelturul. Kui uue 1,8-liitrise Mondeo eest küsitakse täna 267 900 krooni, siis kaks aastat vana samasuguse eest vaid 175 000 krooni. Ehk pruugitud autode turul peaks Ford Mondeo olema täna igati soodne ost. Ja nagu kaks aastat tagasi läks hästi neil, kes ostsid uue Toyota Corolla, siis täna peaks olema igati kasulik tehing soetada kahe aasta vanune Nissan Almera.
    Sõiduauto hinna sujuvale langusele, mis on tingitud tehnilisest jääkressursi vähenemisest ja auto vananemisest, võib ootamatult lisanduda väärtuse hüppeline langus uue ja tehniliselt täiuslikuma sama mudeli müüki tulemisega.
    Uute mudelite müüki jõudmise eel autotootjad salatsevad, tähtaegadest tavaliselt ei räägita. Liigne info jagamine kahjustaks salongides momendi läbimüüki. Üksmeelselt püütakse vältida olukorda, kus väikese viivitusega saaks ostja uuema mudeli. Mõnikord käituvad müüjad ostjatega ausalt, andes enne uuendust viimaseid sõidukeid odavamalt ära, et kompenseerida ostja kohest kaotust järelturuhinnas. Kahe eri põlvkonna hinnavahe tekib järelturul ja sõltub uuenduse astmest ning mudeli populaarsusest. Mudeliuuendusi on väga erinevas mahus, alates väiksemast face-lift?st kuni põhjalike uuendusteni välja. Tavaliselt kõigub üleminekuaastal uuema ja vanema mudeli hinnavahe 9% ja 34% vahel. Näiteks Opel Omega B ja Omega C mudeli (üleminekuaasta 1998) hinnaerinevus on kuni 33%. B-põlvkonna võib osta 79 000?98 000 krooni eest, uuema C-mudeli eest tuleb välja käia aga vähemalt 118 000 krooni.
    Kindlaim viis määrata konkreetse auto kuuluvust kas uuema või vanema hulka on visuaalne vaatlus, sest dokumentide järgi on tootmise kuud keerukas teada saada. Ka esineb tehnilises passis aastast kõikumist. On ka juhtumeid, kus uut ja vana mudelit toodetakse paralleelselt eri turgudele müügiks ning pole välistatud, et üksikud Euroopa jaoks tootmisest maha läinud mudeleid võivad ikkagi jõuda eurotsooni. Nende hinnatase on muidugi madalam kui tehniliselt uuemal versioonil, hoolimata samast tootmise päevast.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.