• OMX Baltic−0,18%296,51
  • OMX Riga0,11%915,85
  • OMX Tallinn−0,33%2 028,04
  • OMX Vilnius0,26%1 224,29
  • S&P 500−0,43%6 439,32
  • DOW 30−0,77%45 282,47
  • Nasdaq −0,22%21 449,29
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,41%42 807,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,88
  • OMX Baltic−0,18%296,51
  • OMX Riga0,11%915,85
  • OMX Tallinn−0,33%2 028,04
  • OMX Vilnius0,26%1 224,29
  • S&P 500−0,43%6 439,32
  • DOW 30−0,77%45 282,47
  • Nasdaq −0,22%21 449,29
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,41%42 807,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,88
  • 29.11.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ladusa kultuuriga ettevõtteid saadab majandusedu

Juhid, eriti just Ida-Euroopas on silmitsi uue raske ülesandega ? kuidas rajada organisatsioone, mis suudavad oma kultuure kiiresti kohandada muutuvate ärikeskkondadega. Nimetame sellist liiki äriasutusi ?ladusa kultuuriga organisatsioonideks?.
Tänapäeval painavad paljude kõrgema astme juhtide meeli kaks küsimust: millised strateegiad toovad meile äriedu homme? ja milliseid ressursse me edukaks konkureerimiseks vajame?
Need on strateegilised võtmeküsimused, mida tuleb pidevalt küsida kiiresti muutuvas ärimaailmas. On küllaltki raske jõuda selgete ning arusaadavate strateegiate ja ressursivajadusteni, aga on veel raskem ülesanne: kuidas peaks neid resursse juhtima?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Paljudel juhtudel osutab vastus olulisele mittevastavusele firma strateegiliste eesmärkide ja tegutsemisviisi vahel. Teisisõnu, organisatsiooni kultuur ? viis, kuidas ta tegutseb ? ei toeta äristrateegiat. Pidevalt muutuvates ärikeskkondades ei saa organisatsiooni kultuurid olla enam kindlaksmääratud ? need peavad olema kohandatavad ja muudetavad.
Järjest enam põimub organisatsiooni kultuur ettevõtte strateegiliste otsuste ja tegevustega, kuid selle seose süvendamiseks on vaja kõigepealt vaadelda, kuidas asju tehakse ja seejärel kuidas asju tuleks teha.
Kultuurilise sobivuse leidmine nõudis organisatsioonidelt oma kultuuride muutmist. Harvardi Ärikooli uurimus esitas väljapaistvad erinevused pikaajalises tegevuses firmade vahel, mis tegelesid aktiivselt oma kultuuriga ja mis ei tegelenud.
Firmad, mis muutsid hästi oma kultuuri, teenisid neli korda suurema kasumi, kui firmad, mis ei suutnud kultuuri efektiivselt muuta.
Veel enam rabavad olid aktsiahindade tasemed ? üheksakordne suurenemine kultuuri muutvatel firmadel võrreldes 74%-ga neil, kes ei muutnud oma kultuuri hästi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 22 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele