Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
?Ämblikmehe? tootja aktsia tõotab jõulurallist head saaki
Jõulud lähenevad ja mänguasjatootjatele on see aasta põnevaim aeg. ?Viimane kvartal ja jõulumüük otsustab, millistel mänguasjafirmadel on börsil edumaa,? ütlesid analüütikud Austria suurimale majanduslehele Wirtschaftsblatt.
Seni on hästi läinud Suurbritannia mängude tootjal Games Workshop ja ?Ämblikmehe? seiklusfilmi loojal Marvel Enterprises.
Filmistuudio käive kasvas kolmandas kvartalis 60 protsendi võrra. Samas kasum kukkus 46 protsendi võrra, sest tuli tasuda mullusest rohkem makse. Firma tõstis siiski kogu aasta prognoose, mille peale aktsia kosus kümnendiku võrra. ?Marvel võib tuleval aastal võita, sest Hollywoodi stuudiod on hakanud tootma rohkem filme ja digitaalseid videoid,? ütles USA investeerimispanga Jeffries analüütik Robert Routh, kes on andnud aktsiale ?osta?-soovituse.
Sama hästi läheb ka Suurbritannia firmal Games Workshop, mis toodab ka ?Sõrmuste Isanda? lauamänge. Games Workshop on praegu analüütikute lemmik.
Euroopas läheb hästi ka Taani laste mänguväljakute tootjal Kompan. Firma on analüütikute silmis väga heas kirjas. Tänavu esimese üheksa kuu jooksul on ettevõte suutnud teha täieliku kannapöörde. Käive kasvas kuus protsenti, 557 miljonile Taani kroonile ning mullune kahjum suudeti tänavu 49,1 miljoni krooni suuruseks kasumiks pöörata. Huvitavaks teeb aktsia ka spekulatsioon, et Taani mänguklotside tootja Lego soovib müüa oma 27,4protsendilise osaluse Kompanis.
Euroopas naudib analüütikute soosingut ka Prantsuse firma Smoby, mis toodab plastikust lelusid väikelastele. Smoby käive on samuti kasvanud.
Euroopa lelutootjatest on kehvemas seisus on Saksa nukuvalmistaja Zapf Creation, millel tuleb võidelda tarbimise aeglustumisega Lääne-Euroopas.
?Zapf Creation toodab kõrgema hinnaklassi nukke, millest tarbijad loobuvad rasketel aegadel,? ütles GSC Researchi ärijuht Matthias Schrade.
Kompanii kasum on tänavu aasta esimese üheksa kuuga kahanenud 17 protsendi võrra, 115,1 miljonile eurole. Tegevuskasum on kukkunud koguni 40 protsendi võrra, 12,2 miljonile eurole.
?Ameerikas on tähtis, et igal aastal midagi uut mänguasjapoodide riiulitele sätitaks,? ütles Schrade ning lisas, et tänavu on Zapf aga uued tooted turule toomata jätnud. Tema sõnul peaks uut hoogu tuleval aastal firmale tooma seni edukaks osutunud nuku Baby Annabelli värskendatud seeria. Schrade sõnul on Zapf investorite usalduse eelmise aasta jooksul maha mänginud: ?2003. aastal andis firma välja neli kasumihoiatust ja tänavu ei ole midagi paremaks läinud.? Turustusprobleemide tõttu tuli aasta alguses seatud käibeprognoosi, 190 miljonit eurot, alandada. Analüütikud soovitasid pärast kolmanda kvartali lõppu seetõttu aktsiat valdavalt müüa. Kuid tänavune kehv aasta on Zapfi aktsia väga soodsaks teinud.
USAs on rasked ajad Barbie nuku tootjal Mattel ja My little Pony ning lauamängude tootjal Hasbro. Mõlemal tuli kolmandas kvartalis leppida käibe langusega. Matteli suurim probleem on, et laste seas on Barbie populaarsust kaotamas. Kolmandas kvartalis müüdi nukke mullusega võrreldes 13 protsenti vähem.