• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,2%6 192,35
  • DOW 300,98%44 524,78
  • Nasdaq −0,97%20 171,98
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,41
  • 07.12.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn valis välja Tartu mnt ja Järvevana tee lahenduse

Välja valitud variandi puhul rajatakse Peterburi tee pikendus viaduktiga üle Tartu maantee Filtri teeni ja sealt teise viaduktiga üle raudtee Järvevana teele, teatas linnavalitsuse esindaja.
Teine variant näeb ette Peterburi tee ja Järvevana tee otseühenduse ühe pika ja 15 meetri kõrguse viaduktiga, mis läheb üle raudtee ja loob sellega ühenduse Tartu maanteega.
Tallinna abilinnapea Peep Aaviksoo ütles pressiteate vahendusel, et kahe trassi variandi võrdlusel osutus oma asukohalt ja ehitusteostuselt parimaks esimene variant, mille trass kulgeb alal, kus ehitamise ajal häiritakse vähem olemasolevat liiklust. Samuti on esimese variandi arhitektuurne kujundus tagasihoidlikum kui teise variandi kõrge viadukt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Komisjoni poolt parimaks tunnistatud esimese variandi realiseerimiseks on välja pakutud kolm ehitusetappi. Esimese etapina, mille maksumus on 393,5 miljonit krooni, rajatakse Peterburi teelt üle Tartu maantee viadukt, mis on ühendatud teise viaduktiga üle raudtee Järvevana teega. Teine etapp, mille maksumus on 112,5 mln krooni, näeb ette Tehnika tänavalt Pärnu maantee viaduktile peale- ja mahasõitude rajamist, Tehnika tänava pikendamist (2+2 sõidurada) kuni Filtri teeni ja kahetasandilise Tehnika ja Veerenni tänava ristmiku rajamist. Kolmanda, 376 mln kroonise etapina rajatakse tunnel ja viadukt, mis ühendab Laagna tee Järvevana teega.
Kogu projekti ehitusmaksumus on esialgse eksperthinnangu kohaselt 882 miljonit krooni, millele lisandub kinnistute omandamise hind.
Peterburi tee ? Tartu mnt ? Järvevana tee ? Suur-Sõjamäe liiklussõlme projektlahenduse valimiseks moodustud ajutine komisjon annab oma tööst ülevaate homsel linnavalitsuse istungil.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele