Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soome autologistikafirmad konkureerivad Eestis
Esimesena jõudis Paldiskis oma terminali avada John Nurminen, kes võtab esimesed autod vastu juba jaanuaris, Assistor tahab oma terminali sealsamas kõrval kevadeks valmis saada. Rohkem Baltimaades täisteenindusega autoterminale polegi.
Paldiski terminalidest peaks järgmisel aastal ligikaudu 20 000 uut sõidukit lähiriikide automüüjateni jõudma. Nurminen PDI Services OÜ juhatuse liige Mart Kõpper ütles, et nemad tahavad tuleval aastal 8000 sõidukit teenindada. ASi Assistor tegevdirektor Mait Leppund tahab oma terminaliga järgmisel aastal 11 000 Balti riikidesse ja Venemaale suunduva sõiduki teele jääda.
Ambitsioonid on aga mõlemal suuremad. ?Praegustel tingimustel suudaksime aastas 20 000 autot läbi lasta,? ütles Kõpper.
Nurminen PDI Services OÜ umbes 15 miljonit krooni neelanud terminal on 34 000 ruutmeetri suurune, lisaks on 700 m2 suurune töökoda, kus sõidukitele tehakse müügieelset ettevalmistust (pre-delivery inspection ehk PDI) ja paigaldatakse lisavarustust. Kõpperi sõnul on töökoda projekteeritud niiviisi, et seda saab kolm korda suuremaks ehitada. Platsile mahub seisma 1300? 1500 autot.
Assistori terminal tuleb natuke suurem, laiudes veidi rohkem kui 40 000 ruutmeetril, ka töökoda tuleb suurem, 3000ruutmeetrine. Leppundi sõnul ulatuvad investeeringud 25 miljoni kroonini. Praegu tegutseb Assistor samasse kontserni kuuluva Veho Eesti ruumes Kadaka teel ning teenindab Hondasid ja Citroene.
Täisteenindusega autoterminal tähendab seda, et tehasest toodud autod sõidavad laevalt platsile, seejärel pestakse Eesti turule mõeldud autod transpordi ajaks peale määritud kaitsevahast puhtaks ning vaadatakse nad üle. Soovi korral paigaldatakse ka lisavarustus ? alarmist-stereost alustades konditsioneerini välja. Seejärel toimetatakse autod juba müüjateni.
Kõpperi sõnul saab terminalist ka autodele tehnilised passid ja registrimärgid, vastavasisulised läbirääkimised ARKiga jõuavad kohe-kohe lepingu allkirjastamiseni.
Klientidest, veel vähem lepingutest, ei tahtnud aga kummagi terminali juht midagi rääkida. ?No comments,? ütles Leppund, kuid andis mõista, et Soome emafirmal on lepingud paarikümne autotehasega. Kõpper rääkis pea sama juttu.
Veho Eesti Citroeni müügijuht Mihkel Vaks ütles, et samasse kontserni kuulumine ei tähenda, et nad peavad automaatselt teenust Assistorist ostma. ?Hind otsustab,? ütles Vaks ning lisas, et konkurents tuleb kõva. ?Konkurentsita on elu igav,? ütles Leppund.