• OMX Baltic0,07%293,65
  • OMX Riga0,06%913,87
  • OMX Tallinn−0,09%1 960,66
  • OMX Vilnius0,1%1 232,15
  • S&P 5000,09%6 638,21
  • DOW 300,02%46 150,35
  • Nasdaq 0,26%22 529,87
  • FTSE 100−0,12%9 216,67
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,09
  • OMX Baltic0,07%293,65
  • OMX Riga0,06%913,87
  • OMX Tallinn−0,09%1 960,66
  • OMX Vilnius0,1%1 232,15
  • S&P 5000,09%6 638,21
  • DOW 300,02%46 150,35
  • Nasdaq 0,26%22 529,87
  • FTSE 100−0,12%9 216,67
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,09
  • 20.12.04, 07:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SLÕL: Eesti kaebas Soome maksu kohtusse

Eesti kaebas Euroopa Komisjoni Soomes laevadelt kogutavad väilamaksud, peatades seeläbi Vene kaupade transiidi.
Väilamaksu kogub Soome meresõiduamet. Euroopa Komisjon kaebas Soome Eesti nõudel kohtusse, kuna neid makse ei ole kehtestanud riik ja need soosivad Soome enda laevaomanikke, vahendab SL Õhtuleht MTV3 uudistoimetuse kodulehekülge.
Nüüd on Soome parlamendi põhiseaduskomisjon teinud kaks ettepanekut: kas muuta maks riigimaksuks, jättes oma laevadele (mis enamikus on tänapäevasemad ja jääkindlamad) seeläbi eeliseid, või kaotada see maks sootuks.
Kui makse kogub riik, ei saa enam teha allahindlust Vene transiitveostele, mis tähendab Eestile olulist võitu, kurdab meresõiduameti juht. Kui aga maks üldse ära jätta, siis ei suuda keegi ülal pidada jäälõhkujaid, mida rahastatakse just selle maksuga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

'Kõige hullem on, et me ei tea veel praegugi, millist maksu meie sadamate kasutajad peavad tuleval aastal tasuma,' kurdab Sadamaliidu tegevdirektor Matti Aura. 'Laevafirmad on teatanud, et kaupa tuleks vedada rohkem, aga palju see neile maksab, ei tea nemadki,' iseloomustab ta valitsevat segadust.
Veod kasvaksid just Venemaa transiidi arvel.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele