• OMX Baltic−0,12%301,77
  • OMX Riga0,06%893,47
  • OMX Tallinn−0,07%2 067,96
  • OMX Vilnius0,22%1 200,16
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,15%8 747,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,61
  • OMX Baltic−0,12%301,77
  • OMX Riga0,06%893,47
  • OMX Tallinn−0,07%2 067,96
  • OMX Vilnius0,22%1 200,16
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,15%8 747,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,61
  • 04.01.05, 16:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Liisingühingute Liit seab ALD Automotive kiire edu kahtluse alla.

Eesti Liisingühingute Liit ei pea realistlikuks ALD Automotive poolt 1/3 turuosa haaramist.
Järgneb Eesti Liisingühistute Liidu, mille liikmed omavad Eesti liisingturust 98%, tegevdirektori Reet Hääle Kommentaar:
ALD Automotive turuletulek tihendab Eestis ja kogu Baltikumis kindlasti konkurentsi, kuid kahtlen tõiselt kas 1/3 turuosa haaramine on realistlik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui ALD ise nimetab oma konkurentsieeliseks esmalt kogemustepagasit, siis Eestis siiani tegutsenud firmade eelis on kindlasti kohaliku turu väga hea tundmine ja tugev kliendibaas.
Teine eelis: kasutusrendi ja hoolduse pakkumine on siinsete firmade täisteenus ja liisingu alus juba aastaid, lisaks pakutakse kindlustust, kütusekaarti, auto hädaabiteenust, asendusautot jpm. Juba praegu on firmade puhul kasutusrendi lepingute osakaal 90%, eraisikute puhul 70% ning ka täisteenuslepingute osakaal on aasta-aastalt kasvanud, moodustades praegu 27 kogulepingutest.
Seega kindlaid eeliseid uuel tulijal, peale rahvusvaheliste kogemuste ja võimaluse suurte rahvusvaheliste klientide ülevõtmise, meie ei näe. Täisteenusliisingu osas suudetakse eelkõige konkurentsi pakkuda nendele klientidele, kelle on suur autopark (Elion, Eesti Energia, Falk jt.). Samas tuleb tõdeda, et Eesti turg on oma väiksuses piiratud ja selliseid kliente on väga vähe.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele