Eesti Liisingühingute Liit ei pea realistlikuks ALD Automotive poolt 1/3 turuosa haaramist.
Järgneb Eesti Liisingühistute Liidu, mille liikmed omavad Eesti liisingturust 98%, tegevdirektori Reet Hääle Kommentaar:
ALD Automotive turuletulek tihendab Eestis ja kogu Baltikumis kindlasti konkurentsi, kuid kahtlen tõiselt kas 1/3 turuosa haaramine on realistlik.
Kui ALD ise nimetab oma konkurentsieeliseks esmalt kogemustepagasit, siis Eestis siiani tegutsenud firmade eelis on kindlasti kohaliku turu väga hea tundmine ja tugev kliendibaas.
Teine eelis: kasutusrendi ja hoolduse pakkumine on siinsete firmade täisteenus ja liisingu alus juba aastaid, lisaks pakutakse kindlustust, kütusekaarti, auto hädaabiteenust, asendusautot jpm. Juba praegu on firmade puhul kasutusrendi lepingute osakaal 90%, eraisikute puhul 70% ning ka täisteenuslepingute osakaal on aasta-aastalt kasvanud, moodustades praegu 27 kogulepingutest.
Seega kindlaid eeliseid uuel tulijal, peale rahvusvaheliste kogemuste ja võimaluse suurte rahvusvaheliste klientide ülevõtmise, meie ei näe. Täisteenusliisingu osas suudetakse eelkõige konkurentsi pakkuda nendele klientidele, kelle on suur autopark (Elion, Eesti Energia, Falk jt.). Samas tuleb tõdeda, et Eesti turg on oma väiksuses piiratud ja selliseid kliente on väga vähe.
Seotud lood
Tartu Ringtee suurema liiklustihedusega lõigu äärde kerkib 2025. sügiseks uus omanäolise modernse arhitektuuriga pilkupüüdev ärihoone „Raja Keskus“. Ärihoone toob Tartu linna juurde umbes 2500 ruutmeetrit kvaliteetset kaubandus-, teenindus- ja büroopinda.