• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teenust peab oskama osta

    Äripäev tutvustas hiljuti uurimust, mille kohaselt ettevõtted ei kipu PR-firmasid eriti kriisi ajal usaldama. Samuti ei kasuta paljud firmad välist abi üldse või kasutavad harva. Suhtekorralduse kuvandi Eestis kirjeldab uurimus üsna täpselt ära, paraku mitte sisu.
    Eesti suhtekorraldusturg on tugevas kasvutrendis, eelkõige ettevõtte poole pealt. Tegevjuhid näevad, et see, mida nende firmast ja tootest arvatakse, mõjutab otseselt läbimüüki ja kasumit, eriti pikaajaliselt. Klient teeb esimese sammu ostu­otsuse poole ikka selle järgi, milline on toote- või teenusepakkuja maine.
    Eestis on hea mainega suhtekorraldusbüroosid kümmekond, kliendikonfliktide tõttu mitte piisavalt. Ka väga hea mai­nega teenuseostja ei pruugi leida Eestis endale sobivat partnerit, sest juhtivad bü­rood on mõne konkurendiga abi­elus. Või puudub va­likuvõima­lus. Ühemehefirmad kõigile ei sobi: nad võivad pakkuda tasemel teenust, kuid võivad ka ebasobival ajal jääda näiteks ?haigeks?.
    Võimaluste piiratus on suhtekorralduse suhtes skeptiliste inimeste arvu pigem kasvatanud. Eriti seetõttu, et ka ses valdkonnas on nn käsitöölise hulk päris suur. Suhtekorraldusteenuse sisseostmisel ei mõisteta tihti, et os­tetakse tööd, mitte tulemust. Ükski suhtekorraldusbüroo, kes ?müüb? pinda ajalehes, ei ela kaua. Nagu ka büroo, kes müüb tööd, mil pole tulemust.
    Suhtekorraldusteenusel on abiellumisega palju sarnasusi. Loomulikult ei sobi kõik naised kõigile meestele ja kõik mehed kõigile naistele. Suhtes peab olema kirge ja mõlemad pooled peavad selle tulemus­likkusesse uskuma. Edukad abielud annavad sageli häid tulemusi, kuigi ka neis tuleb ette kriise. Ja kõik inimesed ei peagi abielluma ja osad ei tohigi!
    Heikki Sal-Saller In Nomi­nest märgib õigesti, et PR-firmaga koostööl mängib kõige enam rolli pikaajaline suhe. Seetõttu toimuvad muutused turul aeglaselt ja harva. Kasv tuleb peamiselt sellest, et suhtekorralduse võimalusi avastab ühe rohkem firmasid. Väga oluline on ettevõtete rahvusvahelistumine ? suurfirmade perspektiiv on pikem kui kolme aastaga firma üleskloppimine ja siis selle esimesel võimalusel mehele panemine.
    Palju arusaamatusi on põhjustanud teenuse hind. Suhtekorraldusfirmad eelistavad kliente, kes kavandavad pikaajalist püsivat koostööd. Lojaalse suhtekorralduspartneri leiab täna Eestis sõltuvalt tegevusvaldkonnast 300 000?500 000kroonise aastaeelarvega. Samasugune kulu tekib siis, kui võtta tööle kompetentne suhtekorraldus- või turundusjuht.
    Suhtekorralda­jatele on rahast tähtsam kliendi maine ja see, kas on üldse võimalik kliendile teenust osutada. PR suudab häid tulemusi võimendada ? kui selliseid on ? ja halbu asju pehmendada ? kui klient suudab raskes olukorras reaalsustaju säilitada. Kliente, kes pöörduvad kriisiolukorras PR-firma poole, ja loodavad, et see hoiab ära ebameeldiva artikliteseeria kehva toote või koguni maksupettuse kohta, ei ole võimalik sageli aidata, sest nende ootused on ebarealistlikult kõrged.
    Suhtekorraldusturg on nagu Toompea kinnisvara ? turul on üldse kümme maja, millega kaubeldakse. Teenust pole vaja väga müüa ? piisav arv ostjaid leiab vajadusel ise müüja üles. Aga ka siin on neid, kes üritavad Tallinnast 30 kilomeetri kaugusel põllule rajada eliitelamurajooni ja väita, et seal on sama hea vaade kui Toompealt ja hind on ka madalam!
    Suhtekorraldus on inimestekeskne unikaalne teenus. Osta on mõtet seda, mida tahad-­vajad, aga mida ise ei oska-­suuda või ei viitsi teha. Mõlemad variandid toimivad Eestis täna päris hästi ? osa firmasid ostab laialdasele kogemusele põhinevaid ideid ja strateegiaid, teised lihtsalt tööd (saaks ka ise hakkama, aga pole aega), mõned ostavad mõlemat. Ja kõik on õnnelikud.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Indrek Teder: raha räägib. Endiselt
Mõnedes Euroopa riikides on jätkuvalt esiplaanil äri- ja majanduslikud huvid, mitte sõda Ukrainas. Ja seda täiesti avalikult, kirjutab endine õiguskantsler Indrek Teder vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Mõnedes Euroopa riikides on jätkuvalt esiplaanil äri- ja majanduslikud huvid, mitte sõda Ukrainas. Ja seda täiesti avalikult, kirjutab endine õiguskantsler Indrek Teder vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA uute kodude müük langes 9 aasta kiireimas tempos Kõrged laenuintressid survestavad nõudlust
USAs langes uute kodude müük aprillis viimase üheksa aasta kiireimas tempos, nõudlust mõjutasid negatiivselt kõrge inflatsioon ning kodulaenu intresside hüppeline tõus, vahendab Bloomberg.
USAs langes uute kodude müük aprillis viimase üheksa aasta kiireimas tempos, nõudlust mõjutasid negatiivselt kõrge inflatsioon ning kodulaenu intresside hüppeline tõus, vahendab Bloomberg.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Raadiohommikus: taristuehitusest investeerimise ja restoraniärini
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis annavad tooni kinnisvara, julgeoleku, investeerimise, restoraniäri ja ehitusega seotud teemad.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis annavad tooni kinnisvara, julgeoleku, investeerimise, restoraniäri ja ehitusega seotud teemad.
Tartu Mill sai loa Leedu konkurendi ostuks
Eesti konkurentsiametil pole midagi tehingu vastu, millega Eesti jahutootja Tartu Mill omandab Leedu Baltic Milli.
Eesti konkurentsiametil pole midagi tehingu vastu, millega Eesti jahutootja Tartu Mill omandab Leedu Baltic Milli.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.