Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teenust peab oskama osta

    Äripäev tutvustas hiljuti uurimust, mille kohaselt ettevõtted ei kipu PR-firmasid eriti kriisi ajal usaldama. Samuti ei kasuta paljud firmad välist abi üldse või kasutavad harva. Suhtekorralduse kuvandi Eestis kirjeldab uurimus üsna täpselt ära, paraku mitte sisu.
    Eesti suhtekorraldusturg on tugevas kasvutrendis, eelkõige ettevõtte poole pealt. Tegevjuhid näevad, et see, mida nende firmast ja tootest arvatakse, mõjutab otseselt läbimüüki ja kasumit, eriti pikaajaliselt. Klient teeb esimese sammu ostu­otsuse poole ikka selle järgi, milline on toote- või teenusepakkuja maine.
    Eestis on hea mainega suhtekorraldusbüroosid kümmekond, kliendikonfliktide tõttu mitte piisavalt. Ka väga hea mai­nega teenuseostja ei pruugi leida Eestis endale sobivat partnerit, sest juhtivad bü­rood on mõne konkurendiga abi­elus. Või puudub va­likuvõima­lus. Ühemehefirmad kõigile ei sobi: nad võivad pakkuda tasemel teenust, kuid võivad ka ebasobival ajal jääda näiteks ?haigeks?.
    Võimaluste piiratus on suhtekorralduse suhtes skeptiliste inimeste arvu pigem kasvatanud. Eriti seetõttu, et ka ses valdkonnas on nn käsitöölise hulk päris suur. Suhtekorraldusteenuse sisseostmisel ei mõisteta tihti, et os­tetakse tööd, mitte tulemust. Ükski suhtekorraldusbüroo, kes ?müüb? pinda ajalehes, ei ela kaua. Nagu ka büroo, kes müüb tööd, mil pole tulemust.
    Suhtekorraldusteenusel on abiellumisega palju sarnasusi. Loomulikult ei sobi kõik naised kõigile meestele ja kõik mehed kõigile naistele. Suhtes peab olema kirge ja mõlemad pooled peavad selle tulemus­likkusesse uskuma. Edukad abielud annavad sageli häid tulemusi, kuigi ka neis tuleb ette kriise. Ja kõik inimesed ei peagi abielluma ja osad ei tohigi!
    Heikki Sal-Saller In Nomi­nest märgib õigesti, et PR-firmaga koostööl mängib kõige enam rolli pikaajaline suhe. Seetõttu toimuvad muutused turul aeglaselt ja harva. Kasv tuleb peamiselt sellest, et suhtekorralduse võimalusi avastab ühe rohkem firmasid. Väga oluline on ettevõtete rahvusvahelistumine ? suurfirmade perspektiiv on pikem kui kolme aastaga firma üleskloppimine ja siis selle esimesel võimalusel mehele panemine.
    Palju arusaamatusi on põhjustanud teenuse hind. Suhtekorraldusfirmad eelistavad kliente, kes kavandavad pikaajalist püsivat koostööd. Lojaalse suhtekorralduspartneri leiab täna Eestis sõltuvalt tegevusvaldkonnast 300 000?500 000kroonise aastaeelarvega. Samasugune kulu tekib siis, kui võtta tööle kompetentne suhtekorraldus- või turundusjuht.
    Suhtekorralda­jatele on rahast tähtsam kliendi maine ja see, kas on üldse võimalik kliendile teenust osutada. PR suudab häid tulemusi võimendada ? kui selliseid on ? ja halbu asju pehmendada ? kui klient suudab raskes olukorras reaalsustaju säilitada. Kliente, kes pöörduvad kriisiolukorras PR-firma poole, ja loodavad, et see hoiab ära ebameeldiva artikliteseeria kehva toote või koguni maksupettuse kohta, ei ole võimalik sageli aidata, sest nende ootused on ebarealistlikult kõrged.
    Suhtekorraldusturg on nagu Toompea kinnisvara ? turul on üldse kümme maja, millega kaubeldakse. Teenust pole vaja väga müüa ? piisav arv ostjaid leiab vajadusel ise müüja üles. Aga ka siin on neid, kes üritavad Tallinnast 30 kilomeetri kaugusel põllule rajada eliitelamurajooni ja väita, et seal on sama hea vaade kui Toompealt ja hind on ka madalam!
    Suhtekorraldus on inimestekeskne unikaalne teenus. Osta on mõtet seda, mida tahad-­vajad, aga mida ise ei oska-­suuda või ei viitsi teha. Mõlemad variandid toimivad Eestis täna päris hästi ? osa firmasid ostab laialdasele kogemusele põhinevaid ideid ja strateegiaid, teised lihtsalt tööd (saaks ka ise hakkama, aga pole aega), mõned ostavad mõlemat. Ja kõik on õnnelikud.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.