Abilinnapea Vladimir Maslovi sõnul on täna lahtised veel neli krunti: Tartu mnt. 36, 40, 44 ja 46.
Kõikide objektide suhtes käivad praegu läbirääkimised. Aadressidel Tartu mnt. 44 ja 46 asuvate kruntide omanik soovis vahetada maad samaväärsete tükkide vastu kuskil mujal linnas. Maslov avaldas lootust, et märtsi kuu jooksul saadakse veel vaidlusaluste maatükkide omanikega kokkuleppele. Esialgselt oli plaanis saada maade ostmistega valmis 1. märtsiks.
Abilinnapea Peep Aaviksoo võrdles maade ostmist rootslaste püüuga omandada Hansapanga aktsiaid.
?Analoogne lugu on sellega, et rootslased tahavad osta Hansapanga ja Eesti Telekomi aktsiaid, ainult aktsionärid ei taha müüa. Ja ei müügi. Lihtsalt hind on vale omaniku arvates. Ka siin tänased omanikud arvavad, et nende maad ja majad maksavad oluliselt rohkem, kuigi nad annavad endale aru, et nad mitte kunagi mitte midagi ehitada ei saa. Aga nendel puudub lihtsalt soov neid müüa,? ütles Aaviksoo
Hetkel on kokkulepitud, et linn ostab omanikelt ära kuus objekti kokku kaheksa ja poole miljoni krooni eest. Hetkel on veel lahtine nelja objekti müümine linnale. Ülejäänute puhul on olemas põhimõtteline kokkulepe, kuid linnavalitsus pole veel otsustanud langetanud.
Aselinnapea Vladimir Maslovi sõnul sundvõõrandamist ei välistata kui ei saavutata kokkuleppeid. Sundvõõrandamist on linn proovinud ka varem, kuid siis pole see õnnestunud.
?Sundvõõrandamine on üks stsenaariumeid, mida me ei välista,? ütles Maslov.
2001. aastal koostatud eksperthinnangute alusel on maaväljaostude eelarves ettenähtud 36 miljonit krooni. Maslovi sõnul polnud uut ekspertiisi aega korraldada.
Esimest korda üritati Tartu maantee laiendusele ettejäävaid krunte ära osta 2001. aastal. Tol ajahetkel nõustus 13 omanikust müüma üks kolme miljoni krooni eest.
2005. aastal on Tallinna teedeehituseks ja kapitaalremondiks ettenähtud veidi alla 300 miljoni krooni. Tartu maanteele kulub 100 miljoni krooni ümber. Taru maanteel on kavas ehitada kaks pluss kaks sõidurida, parandada trammiteed ja renoveerida kanalisatsioon.
Suuremad teede rekonstrueerimise ja kapitaalremondi objektid:
Tartu mnt. ( Kivisilla tn. - Masina tn. )
Tondi tn. ( Linnu tee - Tammsaare tee )
Merivälja tee ja Randvere ristmik
Kadaka pst. ( Rohula tn. ? Tihniku viadukt )
Mustakivi tee ( Laagna tee Peterburi tee )
Gonsiori tn. ja Vilmsi tn. ristmik
Alustatakse Smuuli tee pikenduse ehitust ( Peterburi tee ? Suur-Sõjamäe tn. )
Pärnu mnt. ( Järve tn ? Männiku tee )
Toompuiestee ( Tehnika tn ? Nunne tn )
Pae tn. ( Peterburi tee ? Punane tn. )
Suur Sõjamäe tn. (Ülemiste keskus ? Dvigatel )
Seotud lood
Kui Rahvusvaheline Valuutafond (IMF) soovitab riikidel rohkem kulutada ja laenu võtta, siis seda tehakse meeleldi. Kui aga tuleb soovitus võlgasid tagasi maksma hakata ning finantsšokkideks valmistuda, muutub organisatsioon riikide jaoks “pahatahtlikuks,” kirjutab ökonomist, fondijuht ning mitme raamatu autor Daniel Lacalle portaalis Mises Institute.