Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ford tegi rekordkuul võimsa etteaste
Septembri soe ilm ning lehesadu on lisaks sõiduautode müügile mõjutanud ka tarbesõidukite müügimahtusid kolmandiku võrra.
Nimelt müüdi möödunud kuul 352 tarbesõidukit, mis fikseeritakse kui Eesti rekord. Seega sai eelmine parim tulemus püsida vaevalt kuu. Ilmselt kajastub hea tulemus ka Eesti kolmanda kvartali majandustulemustes või vastupidi, sõidukite müük on selle peegeldus.
Ajalukku vaadates selgub esmapilgul, et seoseid leida pole võimalik, kuid täpsemal võrdlusel leiab siiski huvitava seose. Nimelt on igal paarisaastal müük septembris vähenenud, paaritutel aga tõusnud. Nii on see olnud 2001. aastast alates. Eelmisel aastal oli september täiesti tavaline müügikuu, tulemus 243 tarbesõidukit on ligemale 30% tänavusest kehvem.
Septembris tegi võimsa etteaste Ford, lõviosa müügist kirjutati Ford Rangeri nimele ? 47. Kui 2002. aastal kirjutati Rangerist kui tõsisest sõiduriistast ning elektrikute lemmikust, siis oma nime väärib ta ka sel aastal. Sügis ning porine ilm tunduvad üldse pikapitele meeltmööda olevat ja vastupidi.
Lisaks Fordile oli antud segmendis edukas ka Mitsubishi. Suur müügiedu pööras pea peale turuosakaalud, mida just sageli ei juhtu. Pikapite osakaal tõusis selle aasta kõrgeimale tasemele ? 23 protsenti, suurim turuosa, 31%, on aga endiselt suurtel kaubikutel.
Kui vaadata tervet 2005. aasta müüki, siis võidu suunas marsib Mercedes-Benz, edu lähima jälitaja ees juba ühe hea müügikuu jagu ning vaevalt Mercedes aasta viimastel kuudel auru välja laseb.