Sel nädalal alanud Tokyo autonäitus toob maailma avalikkuse ette kuhjaga uusi automudeleid, Euroopa autohuvilise jaoks on tõusva päikese maa näitus eeskätt teeviit autotööstuse kaugemasse tulevikku.
Kui Euroopa autonäitustel välja pandud uudismudelid näitavad autoostjatele autosid, mis jõuavad meie teedele lähitulevikus, siis Tokyo uudismudelite Euroopasse jõudmine on reeglina suure küsimärgi all.
Jaapani autoturg on Euroopa omast täiesti erinev, mistõttu on ka sealsed tootmisküpsed autod reeglina mõeldud kohalikule turule.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Isegi sel nädalal avatud näituse suuremate uudiste, nagu Mazda MPV, osas jäi näitusel õhku küsimus, millal see auto täpselt meil müügile jõuab. Seetõttu on Tokyo autonäitus eurooplaste jaoks eeskätt pilk autotööstuse tulevikku ja selles osas on tal raske maailma autonäituste seas konkurente leida. On ju Jaapani autotöösturite püüd olla tehniliselt arenenuim kogu maailmas ja kus mujal oma saavutusi veel presenteerida kui mitte oma kodumaal.
Lisaks uutele jõuallikatele on Tokyo näitus teeviit tulevikku ka autodisaini valdkonnas.
Loomulikult on autonäitusel pandud rõhku ka uutele alternatiivsetele jõuallikatele.
Oma vesinikelemendiga autot esitlesid kõik suuremad autotootjad, kõige kaugemale neist on jõudnud Honda, kes näitas Tokyos oma uue vesinikelemendiga auto FSX prototüüpi.
Honda on ainus autotootja maailmas, kellel on juba praegu olemas reaalses liikluses kasutatav vesinikelemendiga auto. Honda on andnud oma FCX mudeli kasutada näiteks California linnavõimudele ning rajanud nende tarvis ka esimesed vesinikutanklad.
Senise mudeli peamiseks probleemiks oligi tanklate puudumine ning süsteemi kõrge hind, mistõttu laiatarbekaupa veel temast niipea ei saa. Küll aga on Honda mõelnud igale pisemalegi detailile, näiteks esitles ta Jaapanis seadet, millega saab iga inimene ise maagaasist vesinikku toota. Seadme nimi on HES (Home Energy System), mis toodab elektrit, sooja ja lisaks ka vesinikku auto tarvis.
Piltlikult öeldes ühendad seadme õhtul koju minnes autoga ja hommikuks on paagid vesinikku täis, lisaks on kogu aeg tuba soe ja valge.
Tulevikus on kavas välja tuua sama seadme päikesepatareidel töötav variant, st et sisuliselt puudub edaspidi igasugune vajadus taastumatute energiaallikate järele.
Loomulikult tuleb siin arvestada Eesti-taoliste riikide eripära, kus päikeseenergia kasutamine ei ole mitte just kogu aeg võimalik.
Tõnu Trammi näitusel osalemise kulud katsid Honda ja Mazda.