Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tokyo autonäitus ? teeviit ülehomsesse

    Sel nädalal alanud Tokyo ­autonäitus toob maailma avalikkuse ette kuhjaga uusi automudeleid, Euroopa autohuvilise jaoks on tõusva päikese maa näitus eeskätt teeviit autotööstuse kaugemasse tulevikku.
    Kui Euroopa autonäitustel välja pandud uudismudelid näitavad autoostjatele autosid, mis jõuavad meie teedele lähitulevikus, siis Tokyo uudismudelite Euroopasse jõudmine on reeglina suure küsimärgi all.
    Jaapani autoturg on Euroopa omast täiesti erinev, mistõttu on ka sealsed tootmisküpsed autod reeglina mõeldud kohalikule turule.
    Isegi sel nädalal avatud näituse suuremate uudiste, nagu Mazda MPV, osas jäi näitusel õhku küsimus, millal see ­auto täpselt meil müügile jõuab. Seetõttu on Tokyo autonäitus eurooplaste jaoks eeskätt pilk autotööstuse tulevikku ja selles osas on tal raske maailma ­autonäituste seas konkurente leida. On ju Jaapani autotöösturite püüd olla tehniliselt arenenuim kogu maailmas ja kus mujal oma saavutusi veel presenteerida kui mitte oma kodumaal.
    Lisaks uutele jõuallikatele on Tokyo näitus teeviit tulevikku ka autodisaini valdkonnas.
    Loomulikult on autonäitusel pandud rõhku ka uutele alternatiivsetele jõuallikatele.
    Oma vesinikelemendiga autot esitlesid kõik suuremad auto­tootjad, kõige kaugemale neist on jõudnud Honda, kes näitas Tokyos oma uue vesinikelemendiga auto FSX prototüüpi.
    Honda on ainus autotootja maailmas, kellel on juba praegu olemas reaalses liikluses kasutatav vesinikelemendiga auto. Honda on andnud oma FCX mudeli kasutada näiteks California linnavõimudele ning rajanud nende tarvis ka esimesed vesinikutanklad.
    Senise mudeli peamiseks probleemiks oligi tanklate puudumine ning süsteemi kõrge hind, mistõttu laiatarbekaupa veel temast niipea ei saa. Küll aga on Honda mõelnud igale pisemalegi detailile, näiteks esitles ta Jaapanis seadet, millega saab iga inimene ise maagaasist vesinikku toota. Seadme nimi on HES (Home Energy System), mis toodab elektrit, sooja ja lisaks ka vesinikku ­auto tarvis.
    Piltlikult öeldes ühendad seadme õhtul koju minnes ­autoga ja hommikuks on paagid vesinikku täis, lisaks on kogu aeg tuba soe ja valge.
    Tulevikus on kavas välja tuua sama seadme päikesepatareidel töötav variant, st et sisuliselt puudub edaspidi igasugune vajadus taastumatute energiaallikate järele.
    Loomulikult tuleb siin arvestada Eesti-taoliste riikide eripära, kus päikeseenergia kasutamine ei ole mitte just kogu aeg võimalik.
    Tõnu Trammi näitusel osalemise kulud katsid Honda ja Mazda.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Henn Sarv: mõttetu hinnaga elektrit ei pea ostma
Kui sõltud elektri börsihinnast, lülita vool täna tunniks ajaks välja - mõttetu hinnaga pole mõtet elektrit osta, kirjutab IT-koolitaja Henn Sarv.
Kui sõltud elektri börsihinnast, lülita vool täna tunniks ajaks välja - mõttetu hinnaga pole mõtet elektrit osta, kirjutab IT-koolitaja Henn Sarv.
USA nafta laovarude vähenemine kergitas nafta hinda
Kui nafta hind oli kolmapäeval esialgu langenud viimase kuue kuu madalaimale tasemele, siis USA oodatust madalamad nafta laovaru numbrid lükkasid nafta hinna ülespoole, vahendab Reuters.
Kui nafta hind oli kolmapäeval esialgu langenud viimase kuue kuu madalaimale tasemele, siis USA oodatust madalamad nafta laovaru numbrid lükkasid nafta hinna ülespoole, vahendab Reuters.
Reaalajas börsiinfo
Kui juhid, siis tee seda hästi
Juhi töö on raske. Loomulikult mitte füüsiliselt, vaid vaimselt ja eelkõige emotsionaalselt. Vastutus ja pinge on suur. Uuringud näitavad, et 50-70% sellest, kuidas töötajad tajuvad organisatsioonis valitsevat õhkkonda, sõltub ühe inimese-liidri-tegevusest.
Juhi töö on raske. Loomulikult mitte füüsiliselt, vaid vaimselt ja eelkõige emotsionaalselt. Vastutus ja pinge on suur. Uuringud näitavad, et 50-70% sellest, kuidas töötajad tajuvad organisatsioonis valitsevat õhkkonda, sõltub ühe inimese-liidri-tegevusest.
Väikepruulijad pettusid valitsuses: see on näkku sülitamine
Väikestes õlletootjates tekitab vimma, et uue valitsuse tulekuga on jäänud toppama eelnõu, millega lubati tõsta väikeste õlletootjate õlleaktsiisi piirmäära. Rahandusministeerium soovitab väikeettevõtjatel taotleda teisi soodustusi.
Väikestes õlletootjates tekitab vimma, et uue valitsuse tulekuga on jäänud toppama eelnõu, millega lubati tõsta väikeste õlletootjate õlleaktsiisi piirmäära. Rahandusministeerium soovitab väikeettevõtjatel taotleda teisi soodustusi.
Elektrilevi saab 8 miljonit elektri mikrotootjate võrku ühendamiseks
Elektrilevi saab 8 miljonit eurot lisainvesteeringuteks ja mikrotootjate võrku ühendamiseks, selleks sõlmisid lepingu majandusminister Riina Sikkut ja Elektrilevi juhatuse esimees Mihkel Härm.
Elektrilevi saab 8 miljonit eurot lisainvesteeringuteks ja mikrotootjate võrku ühendamiseks, selleks sõlmisid lepingu majandusminister Riina Sikkut ja Elektrilevi juhatuse esimees Mihkel Härm.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.