Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Käes on viimane aeg enne jõuluhullust kuller välja valida
Detsember on kullerteenuse turul üks kõige kibedamaid aegu. Koormusest annab tunnistust ka tõsiasi, et näiteks maailma suurimatel kullerteenuse pakkujatel UPS-il ja FedExil on tihedamatel päevadel detsembris 10?20 miljonit saadetist päevas.
Eestis kullerteenust pakkuvad firmad lausuvad kui ühest suust, et ettenägelik on tõesti kuller juba novembri lõpupäevil välja valida. Eestis on üldjuhul nii, et varakult oma toimingud ette planeerinud ettevõtted saadavad kullerfirmade sõnul jõulupakid laiali juba detsembrikuu esimestel nädalatel.
Planeerimise ning teostamisega hilinenud firmadel suudetakse pakid kohale toimetada vahetult enne jõule. Ettevõte, kes aga ?ärkab? vahetult enne jõule ja avastab, et koostööpartneritele oleks vaja ka ühtteist meeldejäävat saata, tuleb arvestada, et pakid jõuavad kohale kas detsembri lõpupäevil või juba uue aasta alguses.
Et kingituste ja muude saadetiste saatmine on tõesti kasulik planeerida detsembri algusesse, kinnitab ka tõsiasi, et jõulueelses saginas on paljudel firmadel lühendatud tööpäevad, osa töötajaid on puhkusel või muul moel hõivatud ning on oht, et saadetis ?kaob? lihtsalt jõuludele eelnevate päevade saginasse.
?Kui kingitus välja vaadatud, on soovitav kohe välja selgitada ka kohale toimetamise viis. Osa saadetisi on võimalik kohale toimetada tavalist postiteenust kasutades. Kuid kui tegu on kiiresti riknevate või kergesti purunevate saadetistega, siis on soovitav kasutada otse kättetoimetamise meetodeid,? sõnas Sularahakeskuse kullerteenuse osakonna juhataja Margo Keerme.
?Detsembri teises pooles üritades võib tõesti tekkida olukord, kus kullerfirmad on ühel hetkel sunnitud täiendavatele pakisaatmise soovidele eitavalt vastama. Seda on iga aasta ette tulnud ning vaevalt sellelgi korral erandeid tuleb,? täiendas Keermet Kiirkuller FFW OÜ juhataja Avo Remmel.
Kas ka kullerteenus võiks detsembrikuus odavam olla, sõltub jällegi asjaoludest. Keerme kinnitab, et teenus võib olla tavapärasest odavam, juhul kui tegemist on suuremahuliste saadetiste veoga, mille saatmise tingimused on eelnevalt planeeritud ning kooskõlastatud. Samas on tavateenuste hinnad vaadeldaval perioodil endised, sest teenuse hinnad on sõltumata sessioonist fikseeritud.
Kas kasutada ühte kullerfirmat või mitut, sõltub ennekõike ettevõtte saadetiste mahtudest. Rattakulleri kliendihaldur Jaanus Mäesalu soovitab siiski kasutada ühtainsat kullerfirmat, sest erinevate kullerite kasutamine eeldab väga head firmasisest infoliikumist, et ei tekiks dubleerivaid saadetisi või üldse pakkide saatmata jätmist. Teine viga, mida sageli tehakse, on mittearvestamine saadetise mahukaaluga.
?Näiteks kergete, ent samas palju ruumi võtvate mänguasjade puhul ei arvestata, et nende transportimine võib kujuneda tavapärasest kallimaks,? lausus Mäesalu.
Kui tegemist on firmakingitustega, toimetatakse need kohale tööpäeviti.
Valdavas enamikus kasutavad kullerfirmad ka erinevaid operatsioone lihtsustavaid programme.
?Kui meie töö on lihtsam, on see kasulik kliendile. Kasutatavad programmid kergendavad kliendi elu peamiselt saadetiste markeerimise ja sorteerimise osas. Tasuks kindlasti kullerfirmast üle küsida, kuidas võiksid saadetised olla ettevalmistatud, tagamaks, et nende kohaletoimetamine kulgeks võimalikult lihtsalt ning muretult,? selgitas Kiirkuller FFW OÜ juhataja Avo Remmel.
Pole täheldanud, et meie firmas detsembrikuus kingituste või muude pakkide saatmine märgatavalt suureneks.
Välja on kujunenud aga nii, et linna piires oleme saatnud pakid oma transpordiga kohale.
Kõigile koostööpartneritele linnapiirest väljaspool toimetatakse saadetis kohale kulleri vahendusel. Sarnaselt tegutsevad ka meie tütarettevõtted teistes Eestimaa linnades.
Kullerteenuse kasutamisest on meil senimaani positiivne tagasiside olnud.
Ühe korra oleme viinud nende vahendusel laiali sadakond torti oma klientidele. Ise me seda teha poleks suutnud, kuna oli palju sihtkohti ning lisaks veel see, et tort kipub teadupärast kiiresti riknema. Kui on vaja kedagi meeles pidada või tänada, siis eelistame isiklikult kohale minna. Kulleriga saates on see liialt anonüümne.