Hydro Texaco Eesti AS saatis täna keskkonnaminister Villu Reiljanile kirja, milles kinnitab, et jutt väävlivaba kütuse kõrgemast hinnast pole õigu.
Hydro Texaco kutsub ministeeriumi üles avalikule arutelule ning avaldab lootust, et madala väävlisisaldusega vedelkütused muutuvad Eestis ainuvõimalikuks juba lähitulevikus.
Hydro Texaco Baltikumi piirkonna juhi Michael Nordeni sõnul on diislikütuste väävlisisalduse ümber kujunenud diskussioonis avalikkust ja asjaomaseid instantse eksitatud valeväidetega diislikütuse kõrgemast hinnast madala väävlisisaldusega diislite puhul, samuti on põhjendamatud jutud monopoolse tarnija tekkest või ohust Eesti varustuskindlusele.
Michael Norden kinnitab, et tänased hinnad jaemüügis madala ja kõrge väävlisisaldusega diislite puhul on samad ja mingist hinnaerinevusest ei saa rääkida. Nordeni sõnul ulatub vahe 10 mg/kg ja 50 mg/kg diislikütuste hindades Rotterdami börsil vaid 5 sendini, mitte 42 sendini jaemüügi liitrilt nagu Venemaalt ja Valgevenest kütust tarnivad müüjad avalikkusele on väitnud. Seega on põhjendamatud väited hinnatõusust, mida tingib väävlisisaldus kütuses.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Venemaalt ja Valgevenest tarnivate kütusemüüjate poolt meediale korraldatud pressikonverentsil võrreldi omavahel täiesti erinevate diislikütuste hindu, et jätta mulje võimalikult suurest hinnavahest tekitamaks avalikkuses hirmu kütuse hinnatõusu ees. (võrreldi 50 mg/kg suvediisli ja 10 mg/kg talvediisli hindu, mis ei ole võrreldavad ning on ilmselgelt viimase kahjuks, kuna ka sisseostu hind on erinev).
Michael Nordeni hinnangul on avalikkust eksitatud väidetega nagu võinuks väävlisisalduse piiramine alates 1.jaanaurist kaasa tuua ühe tootja ehk Mazeikiu naftatehase monopoolse seisundi. ?Väävlisisalduse piiramise tulemusel oleks Eesti turu vastu huvi suurenenud ka Skandinaavia ja teiste Põhja-Euroopa tootjate poolt ning siinsetel jaemüügikettidel oleks tekkinud reaalne võimalus valida parimat hinda ja kvaliteeti?, rõhutas Michael Norden. Nordeni sõnul toodavad Skandinaavia kütusefirmad diislikütust vaid 10 ppm väävlisisaldusega ning keskkonnaministri määruse jõustumine võttis võimaluse konkurentsi tekkimiseks.