Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Sadam kinnitas senisest kõrgemad sadamatasud

    Börsile saadetud teates on kirjas, et muudatused sadamatasude struktuuris teenivad kahte peamist eesmärki ? muuta tasude arvestamine lihtsamaks ja läbipaistvamaks ning säilitada keskpikas ajaperspektiivis sadama ja operaatorite investeerimis- ning konkurentsivõime. Inimkeelde tõlgituna peaks see tähendama, et Tallinna Sadam hakkab nüüd silmanähtavalt ja läbipaistvalt palju kasumit teenima.
    Tallinna Sadama avalike suhete juht Sven Ratassepp aga selgitas, et mingit suurt hinnatõusu ei tule, tegemist on struktuurimuudatustega. ?Me lõime täiesti uue süsteemi, mitte ei korrutanud vanu hindu mingi koefitsiendiga läbi,? rääkis Ratassepp.
    Ratassepa sõnul peaks näiteks reisilaevadel hinnatõus jääma keskmiselt 1?2%, kruiisilaevadel 4%, tankeritel 7?9% ja muud kaupa vedavatel laevadel 2?3 protsendi piiresse. Sadam võib igal aastal hindu ka tarbijahinnaindeksi ulatuses korrigeerida.
    Ka Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand ütles, et hinnastruktuur muutus oluliselt lihtsamaks. ?See (vana hinnakiri ? toim.) oli ülikeeruline, ühtlustasime näiteks reisi- ja kaubalaevad,? selgitas Kaljurand.
    Samas kehtestab sadam ka täiesti uue tasuliigi ? jäätmetasu. ?Jah, jäätmetasu on täiesti uus tasuliik, eurodirektiivid nõuavad seda,? nentis Kaljurand. ?Aga jäätmetasude osakaal jääb hinnatõusust alla poole protsendipunkti. Jäätmetasud on selleks, et me peame valmis olema vastu võtma ka näiteks tankerite pesuvett ja selle töötlemine on kallis.?
    Kaljuranna sõnul klientidele hinnatõus üllatusena ei tulnud. ?Kliente informeerisime enne avalikkust, see ei ole kabinetivaikuses sündinud otsus,? ütles ta. ?Oleme nendega suhelnud katusorganisatsioonide kaudu ja oleme nendega suhelnud ka otse. Ei näe küll, et võiks probleeme tekkida.?
    Kaljurandki keeldus uut hinnakirja hinnatõusuks nimetamast. ?Sadamatasusid pole indekseeritud juba 1997. aastast saadik, ma ütlen meelega indekseerimine, sest see ei ole ju hinnatõus, see jääb isegi tarbijahinnaindeksi kasvule alla,? selgitas Kaljurand.
    Kui palju Tallinna Sadam uuest hinnakirjast lisaraha loodab teenida, ei soostunud ei Ratassepp ega Kaljurand ütlema. ?Seda on hinnanguliselt väga keeruline öelda, ei tahaks spekuleerida, meil käivad eelarvearutelud praegu,? puikles Kaljurand.
    Tallink Grupi investorsuhete juht Peter Roose ütles eile õhtul, et ei soovi teemat kommenteerida enne, kui pole otsusega tutvunud.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.