• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,84%45 686,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,84%45 686,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 24.11.05, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam kinnitas senisest kõrgemad sadamatasud

Börsile saadetud teates on kirjas, et muudatused sadamatasude struktuuris teenivad kahte peamist eesmärki ? muuta tasude arvestamine lihtsamaks ja läbipaistvamaks ning säilitada keskpikas ajaperspektiivis sadama ja operaatorite investeerimis- ning konkurentsivõime. Inimkeelde tõlgituna peaks see tähendama, et Tallinna Sadam hakkab nüüd silmanähtavalt ja läbipaistvalt palju kasumit teenima.
Tallinna Sadama avalike suhete juht Sven Ratassepp aga selgitas, et mingit suurt hinnatõusu ei tule, tegemist on struktuurimuudatustega. ?Me lõime täiesti uue süsteemi, mitte ei korrutanud vanu hindu mingi koefitsiendiga läbi,? rääkis Ratassepp.
Ratassepa sõnul peaks näiteks reisilaevadel hinnatõus jääma keskmiselt 1?2%, kruiisilaevadel 4%, tankeritel 7?9% ja muud kaupa vedavatel laevadel 2?3 protsendi piiresse. Sadam võib igal aastal hindu ka tarbijahinnaindeksi ulatuses korrigeerida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand ütles, et hinnastruktuur muutus oluliselt lihtsamaks. ?See (vana hinnakiri ? toim.) oli ülikeeruline, ühtlustasime näiteks reisi- ja kaubalaevad,? selgitas Kaljurand.
Samas kehtestab sadam ka täiesti uue tasuliigi ? jäätmetasu. ?Jah, jäätmetasu on täiesti uus tasuliik, eurodirektiivid nõuavad seda,? nentis Kaljurand. ?Aga jäätmetasude osakaal jääb hinnatõusust alla poole protsendipunkti. Jäätmetasud on selleks, et me peame valmis olema vastu võtma ka näiteks tankerite pesuvett ja selle töötlemine on kallis.?
Kaljuranna sõnul klientidele hinnatõus üllatusena ei tulnud. ?Kliente informeerisime enne avalikkust, see ei ole kabinetivaikuses sündinud otsus,? ütles ta. ?Oleme nendega suhelnud katusorganisatsioonide kaudu ja oleme nendega suhelnud ka otse. Ei näe küll, et võiks probleeme tekkida.?
Kaljurandki keeldus uut hinnakirja hinnatõusuks nimetamast. ?Sadamatasusid pole indekseeritud juba 1997. aastast saadik, ma ütlen meelega indekseerimine, sest see ei ole ju hinnatõus, see jääb isegi tarbijahinnaindeksi kasvule alla,? selgitas Kaljurand.
Kui palju Tallinna Sadam uuest hinnakirjast lisaraha loodab teenida, ei soostunud ei Ratassepp ega Kaljurand ütlema. ?Seda on hinnanguliselt väga keeruline öelda, ei tahaks spekuleerida, meil käivad eelarvearutelud praegu,? puikles Kaljurand.
Tallink Grupi investorsuhete juht Peter Roose ütles eile õhtul, et ei soovi teemat kommenteerida enne, kui pole otsusega tutvunud.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele