Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Sadam kinnitas senisest kõrgemad sadamatasud

    Börsile saadetud teates on kirjas, et muudatused sadamatasude struktuuris teenivad kahte peamist eesmärki ? muuta tasude arvestamine lihtsamaks ja läbipaistvamaks ning säilitada keskpikas ajaperspektiivis sadama ja operaatorite investeerimis- ning konkurentsivõime. Inimkeelde tõlgituna peaks see tähendama, et Tallinna Sadam hakkab nüüd silmanähtavalt ja läbipaistvalt palju kasumit teenima.
    Tallinna Sadama avalike suhete juht Sven Ratassepp aga selgitas, et mingit suurt hinnatõusu ei tule, tegemist on struktuurimuudatustega. ?Me lõime täiesti uue süsteemi, mitte ei korrutanud vanu hindu mingi koefitsiendiga läbi,? rääkis Ratassepp.
    Ratassepa sõnul peaks näiteks reisilaevadel hinnatõus jääma keskmiselt 1?2%, kruiisilaevadel 4%, tankeritel 7?9% ja muud kaupa vedavatel laevadel 2?3 protsendi piiresse. Sadam võib igal aastal hindu ka tarbijahinnaindeksi ulatuses korrigeerida.
    Ka Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand ütles, et hinnastruktuur muutus oluliselt lihtsamaks. ?See (vana hinnakiri ? toim.) oli ülikeeruline, ühtlustasime näiteks reisi- ja kaubalaevad,? selgitas Kaljurand.
    Samas kehtestab sadam ka täiesti uue tasuliigi ? jäätmetasu. ?Jah, jäätmetasu on täiesti uus tasuliik, eurodirektiivid nõuavad seda,? nentis Kaljurand. ?Aga jäätmetasude osakaal jääb hinnatõusust alla poole protsendipunkti. Jäätmetasud on selleks, et me peame valmis olema vastu võtma ka näiteks tankerite pesuvett ja selle töötlemine on kallis.?
    Kaljuranna sõnul klientidele hinnatõus üllatusena ei tulnud. ?Kliente informeerisime enne avalikkust, see ei ole kabinetivaikuses sündinud otsus,? ütles ta. ?Oleme nendega suhelnud katusorganisatsioonide kaudu ja oleme nendega suhelnud ka otse. Ei näe küll, et võiks probleeme tekkida.?
    Kaljurandki keeldus uut hinnakirja hinnatõusuks nimetamast. ?Sadamatasusid pole indekseeritud juba 1997. aastast saadik, ma ütlen meelega indekseerimine, sest see ei ole ju hinnatõus, see jääb isegi tarbijahinnaindeksi kasvule alla,? selgitas Kaljurand.
    Kui palju Tallinna Sadam uuest hinnakirjast lisaraha loodab teenida, ei soostunud ei Ratassepp ega Kaljurand ütlema. ?Seda on hinnanguliselt väga keeruline öelda, ei tahaks spekuleerida, meil käivad eelarvearutelud praegu,? puikles Kaljurand.
    Tallink Grupi investorsuhete juht Peter Roose ütles eile õhtul, et ei soovi teemat kommenteerida enne, kui pole otsusega tutvunud.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Soovime edu võitluses “aatemeestega”
Poliitikutel on kahtlemata õigus, et konkurentsiamet peaks olema võimekas ettevõtlusvabaduse regulaator, aga samamoodi tuleb olla meelekindel poliitilistes tõmbetuultes, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Poliitikutel on kahtlemata õigus, et konkurentsiamet peaks olema võimekas ettevõtlusvabaduse regulaator, aga samamoodi tuleb olla meelekindel poliitilistes tõmbetuultes, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tesla kaalub tehase loomist Kanadasse
Tesla teeb lobitööd Kanada provintsi Ontario valitsusega, et luua piirkonda uus kõrgelt arenenud tootmistehas, selgub täna meedias avaldatud dokumentidest.
Tesla teeb lobitööd Kanada provintsi Ontario valitsusega, et luua piirkonda uus kõrgelt arenenud tootmistehas, selgub täna meedias avaldatud dokumentidest.
Reaalajas börsiinfo
Konkurentsiameti uus juht: kinomonopol? Jah, see paistab JOKK
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Läti saab Rail Balticule sõjalise liikuvuse raha
Läti Rail Balticu projekt on seotud sõjalise liikuvuse rahastamisega veidi vähem kui 5 miljoni euro ulatuses, selgus riigi transpordiministeeriumi esmaspäeval allkirjastatud lepingust Euroopa Kliima-, Infrastruktuuri- ja Keskkonnainspektsiooniga (CINEA).
Läti Rail Balticu projekt on seotud sõjalise liikuvuse rahastamisega veidi vähem kui 5 miljoni euro ulatuses, selgus riigi transpordiministeeriumi esmaspäeval allkirjastatud lepingust Euroopa Kliima-, Infrastruktuuri- ja Keskkonnainspektsiooniga (CINEA).
Väike-Maarja suurim maja leidis ostja
Väike-Maarja vallavanemal Indrek Keskülal oli reedel põhjust rõõmustada, sest läbirääkimised õppekeskuse ostjaga olid edukad ja majale puhutakse varsti uus elu sisse.
Väike-Maarja vallavanemal Indrek Keskülal oli reedel põhjust rõõmustada, sest läbirääkimised õppekeskuse ostjaga olid edukad ja majale puhutakse varsti uus elu sisse.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.