Analüütiku sõnul eelistavad hiinlased osta Nokia mobiiltelefoni, kui hind on kohaliku tootjaga sama, vahendab Bloomberg.
?Nokia turuosa kasv on Hiinas tulnud kohalike konkurentide arvelt ja kui hind on sama, eelistab hiinlane osta Nokia telefoni,? ütles tehnoloogiasektori turu-uuringufirma Analysis International tegevjuht Edward Yu. Ta lisas, et osaliselt on kasv tulnud ka tänu Nokia uutele mudelitele, mida müüakse vähema kui 1000 jüaani (124 dollari ehk 1645 krooni) eest.
Maailma suurim mobiiltelefonide müüja Nokia juhatuse esimees Jorma Ollila ütles täna Hiinas Beijingis toimuval seminaril, et usub, et aastaks 2010 on Nokia Hiinast saanud juurde veel 250 miljonit klienti. Seni on neil Hiinas kokku 383 miljonit klienti.Ollila märkis, et Nokia on Hiinasse investeerinud 2,2 miljardit dollarit. Nokia teatas, et Hiina mobiiltelefonide müük kasvas esimese üheksa kuuga 77 protsendi võrra, vahendas Bloomberg.
Firma müüs selle aja jooksul Hiinas, Hong Kongis ja Taiwanis 23 miljonit mobiiltelefoni, ütles Ollila Beijingi seminaril. Nokial on Hiinas tehased Beijingis, Dongguanis ja Suzhous. Nokia annab Hiinas tööd 6000 inimesele. Nokia alustas tegutsemist Hiinas 1985. aastal viie inimesega. ?Nokia on viimase 20 aasta jooksul Hiinas üles ehitanud põhjaliku äri ning on kasvanud koos Hiina mobiilsidetööstusega,? ütles Ollila.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Nokia ootab Hiina valitsuselt ametlikku garantiid kolmanda generatsiooni (3G) litsentsi heaks.
Ollila hinnangul kasvab mobiiltelefonide turg jõudsalt ka tuleval aastal. ?Tugev kasv jätkub ja ületab ootused, nii nagu selgi aastal,? ütles Ollila täna Pekingis toimuval konverentsil Our Mobile Life 2006, vahendab Kauppalehti online.
Nokia turuosa mandri-Hiinas, Hongkongis ja Taiwanis on Ollila hinnangul kokku ca 30%.
Kell 10:45 oli Nokia aktsia Helsingi börsil 0,34 protsenti plussis ja maksis 14,82 eurot.