• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 27.01.06, 08:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Riik liigub üha kindlamalt raudtee tagasiostmise suunas

Läbirääkimised riigi esindajate ja BRSi vahel Eesti Raudtee aktsiate riigile tagasiostmise üle pole veel lõppenud, kuid kinnitamata andmetel saab tehing teoks.
Kui alguses tahtis BRS raudtee aktsiate eest saada ligi 3 miljardit krooni ning riik hindas raudtee erastamislepingu lõpetamisega BRSile makstava hüvitise suuruseks 1,46 miljardit krooni, oli oht, et läbirääkimised katkevad.
Nüüd on mõlemad pooled teinud märgatavaid järeleandmisi. Mitteametlikel andmetel on BRS oma hinnasoovi alandanud 2,6 miljardi kroonini, riik on valmis raudtee aktsiate eest pakkuma kuni 2,2 miljardit krooni, kirjutab Postimees.
Eile kogunes majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis BRSi pakkumise hindamiseks moodustatud komisjon, mis kuulas ära hinnaläbirääkimisi pidanud töörühma aruande ja Tallinna Sadama analüüsi Eesti Raudtee ostutehingu võimalike stsenaariumide kohta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Majandusministri nõunik Heido Vitsur ütles Postimehele, et kuigi läbirääkimised BRSiga pole veel tulemuslikult lõppenud, on komisjon põhimõtteliselt valmis esitama valitsusele ettekande olukorrast. «Võib öelda nii, et meil on olemas valitsusele esitatava otsuse projekt, kuid seal on veel mõned lüngad sees. Analüüsid on meil tehtud, aga sisse on veel vaja kirjutada lõplikud tulemused, sest läbirääkimised veel käivad,» rääkis ta.
Vitsur möönis, et üks põhiküsimusi, mille üle BRSiga veel vaieldakse, on Eesti Raudtee hind. Samas on tema sõnul positiivne, et kõnelused selle üle pole nurjunud ning need saavad veel järgmisel nädalal jätkuda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele