• OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105
  • OMX Baltic0,44%265,87
  • OMX Riga−1,01%875,85
  • OMX Tallinn0,11%1 689,26
  • OMX Vilnius0,53%1 020,87
  • S&P 5000,9%5 751,07
  • DOW 300,81%42 352,75
  • Nasdaq 1,22%18 137,85
  • FTSE 100−0,02%8 280,63
  • Nikkei 2250,22%38 635,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105
  • 28.02.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Richardson: edukad on vaid globaalsed firmad

UPS Supply Chain Solutionsi juhataja, inglase Stuart Richardsoni väitel jäävad tulevikus üksteisega konkureerima ainult globaalsed logistikafirmad.
Tootmise koondumine Aasiasse, kütuse hinna kasv ja maailma julgeoleku selgusetu olukord tõstavad Stuart Richardsoni hinnangul eelkõige globaalsete ettevõtete konkurentsivõimet, võrreldes väiksemate ettevõtetega.
Sisuliselt tähendab kõik seda, et ellu jäävad turul suured ja need, kes nendega liituvad ehk siis hakkavad suurkorporatsiooni kohalikuks agendiks, mida UPS SCH puhul tegi OÜ Balti Logistika.
"Suurte logistikafirmade eelis tuleb välja eriti siis, kui maailmas on keerulised ajad. Üks hea näide sellest oli siis, kui Hiinas levis SARS ning osa suuri tootmisettevõtteid oli sunnitud oma tootmisüksused Indiasse üle viima. Sellises olukorras said nende firmade vajadustele kiireid lahendusi pakkuda vaid globaalsed logistikafirmad," tõi Richardson näite.
Tema sõnul on tootmiskulude kasv toonud tähelepanu keskmesse tarneahelate juhtimise, eriti oluliseks on see kujunenud elektroonikasektoris.
"Turg nõuab uusi tooteid kiiremini kui varem. Enam ei saa isegi nõudluse prognoose 12 kuu peal ette teha, kuna selleks ajaks võib olemasolev toode olla moraalselt vananenud ning turg ootab juba ettevõtetelt midagi uut," selgitas Richardson.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele