Ma tahan tuua Viisnurga eeskujuks teistele börsiettevõtetele. Ainsa ettevõttena Tallinna börsil avaldas Viisnurk kasumiprognoosi. Ettevõte ootab 2006. aasta puhaskasumiks aktsia kohta 3,5-4 krooni.
Viisnurga käive küll kahanes neljandas kvartalis ligi 26 protsenti, 52,8 mln kroonile, kuid arvestades rasket restruktureerimist, pole see imekspandav. Ettevõte tuli kahjumist välja. 2004. aasta IV kvartali 19 mln kroonise ärikahjumi kõrvale tuli kolme mln kroonine ärikasum. Ettevõte teenis 20,4 mln kroonise puhaskahjumi kõrvale 2,5 mln kroonise puhaskasumi. Kogu eelmise aasta kasumiks aktsia kohta tuli 2,06 krooni. Ettevõte maksis kõvasti tagasi lühiajalisi võlakohustusi, kuid samal ajal kasvasid mõnevõrra pikaajalised kohustused.
Klementi tegutses kõhnumiskuuril. Klementi bilansimaht kahanes 2004. aasta lõpu 105,8 mln kroonilt 51,32 mln kroonile. Kinnisvara müügi tõttu vähenes materiaalne põhivara 52,9 mln kroonilt 10,5 mln kroonile. Ettevõte tasus saadud raha arvelt lühiajalisi ja pikaajalisi võlakohustusi. Klementi käive kasvas IV kvartalis
14 protsenti, 27,2 mln kroonile. Äritulud kasvasid 71 protsenti, 42,4 mln kroonile. Siin on aga tegu ühekordse tuluga kinnisvara müügist, mille ettevõte võttis nüüd rendile. 2004. aasta IV kvartali kuue mln kroonise puhaskahjumi kõrvale teeniti 5,4 mln kroonine puhaskasum.
Kogu aasta arvestuses jäi Klementi kahjumisse, kuid see kahanes jõudsalt. 2004. aasta 11,9 mln kroonise kahjumi asemel tuli eelmisel aastal ligi kolme miljoni kroonine kahjum.
Starmani kasum kahanes IV kvartalis 14,3 protsenti, 4,8 mln kroonini. Ettevõtte käive kasvas IV kvartalis eelmise aastaga võrreldes 18,6 protsenti, 50,4 mln kroonini.
Starmani ärikasum kahanes kolm protsenti, kuuele miljonile kroonile. IV kvartalis leidis aset plahvatuslik tööjõukulude kasv (+62 protsenti, 9,35 miljonile kroonile). See on ehmatav, kuid ettevõte põhjendas kulude kasvu sesoonsusega.
Veebruaris oli börsil langejaid üheksa ja tõusjaid kuus. Suurim kukkuja oli Kalev 15,3 protsendiga, suurim tõusja Baltika 7,6 protsendiga.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
1
Ka Villig avas oma padeliäri
3
Droonimüüja: Eesti on teistest maha jäänud
5
Investor ootaks madalamat hinda
Viimased uudised
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Ka Villig avas oma padeliäri
Investor ootaks madalamat hinda
Tagasi Äripäeva esilehele