Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Automaailm sinisel ekraanil

    Samas ei ole kõik kuld, mis hiilgab - see kehtib ka autosaadete kohta. Äripäev otsustas uurida, mida autohuviline televaataja näeb ja mida tegelikult vaadata tasub.
    Motors TV. Spetsialiseeritud telekanalid pole enam midagi uut: juba sat-TV esimeste sammude ajal tekkisid ainult sporti, uudiseid, muusikat ja filme näitavad kanalid. Kauem läks aga spetsialiseeritud auto-mototeemat käsitleva kanali tekkega.
    Kaua tehtud, kaunikene - 2000. aastast tegutseb esimene Euroopa auto-/motokanal Motors TV. Tänaseks on kanal püsinud eetris juba kuus aastat ning on nähtav vähemalt 35 Euroopa riigis.
    Üheks Motors TV edu põhjuseks on teemade lai valik, lisaks auto- ja mootorispordi otseülekanded. Samas ei piirdu Motors TV vaid auto- ja mootorispordi edastamisega, eraldi saated on autode ja mootorrataste uudismudelite, näituste, auto-mototeemaliste arvutimängude, tuuningu, offroad'i jne kohta.
    Lisaks näidatakse dokumentaalfilme ja saateid lennundusest, autonduse ja võidusõitude ajaloost.
    Tasub vaadata Eestis vaadatav kaabeltelevisiooni vahendusel. www.motorstv.com
    Drive TV. Paar kuud tagasi lisandus Eesti kaabeltelevisioonivõrkudes programmide sekka ka Venemaa telekanal Drive TV. Tegu on ööpäevaringselt eetris oleva erakanaliga, mille teemade valik üldjuhul kattub Motors TV omaga. Samas on kahe kanali programmis ka tänuväärseid erinevusi. Nii näiteks pühendab Drive TV palju eetriruumi Venemaa mootorispordisarjade tutvustamisele, samuti võetakse põhjalikult läbi auto-/mootorrattamaailmaga seotud uudiseid ning edastatakse praktilise suunitlusega saateid, mis õpetavad valima õigeid kaupu, teenuseid ning varuosi.
    Põhjalikud on ka saated, mis käsitlevad autonduse ja mootorispordi ajalugu.
    Vaadatav Eestis vaadatav kaabeltelevisiooni vahendusel. www.drive-tv.ru
    "Top Gear". Kahtlemata on üks viimase aja edukamaid ja kõige rohkem kõneainet tekitanud autosaateid BBCs eetris olev "Top Gear". Paljuski on saade oma maine eest võlgu saatejuht Jeremy Clarksonile, kes on tuntud eelkõige oma rikkaliku keelekasutuse poolest. Clarksoniga sarnast jutustavat stiili on oma autotestides viimasel ajal harrastanud ka Postimees.
    Saate populaarsus väljendub ka vaatajanumbrites: üle maailma peaks vaatajate hulka kuuluma ligi 350 miljonit inimest. Populaarsust lisab samanimeline ajakiri ning kiirelt uuenev kodulehekülg
    "Top Geari" on kaks versiooni. Pikem, tund aega kestev variant on eetris BBC 2 kanalil. Seda juhivad Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May ja salapärane testisõitja Stig. Lühem, pool tundi kestev versioon on aga eetris BBC Worldis. Saate enda ajalugu ulatub aastasse 1977, siis oli saate esimeseks juhiks Angela Rippon. Koos Jeremy Clarksoni saabumisega 90. aastate alguses muutus saade aga tunduvalt põnevamaks ja humoorikamaks, tänu sellele kasvasid ka vaatajanumbrid, mis ulatusid Inglismaal kuue miljoni inimeseni. Tänu sellele muutus saade oluliseks ka autotootjatele endile, sest Clarksoni või teiste saatejuhtide kriitika tegi raskeks uute mudelite müügi. Clarksoni lahkudes kukkusid vaatajanumbrid 1999. aastal kolme miljoni inimese võrra ning BBC otsustas saate tootmise 2001. aastal lõpetada. Selle tulemusena sündis konkureeriv prograam "Fifth Gear" (loe allpool).
    "Top Geari" lahkumine eetrist oli aga ajutine, 2002.aastal oli eetris juba uus Jeremy Clarksoni juhitud versioon. See saade on praegu populaarne kogu maailmas.
    Vaata kindlasti Eestis vaadatav BBC Worldi kanalil. www.bbc.co.uk/topgear/
    "Fifth Gear", varem tuntud ka kui "5th Gear", on algselt Briti televisooni kanali Channel 5 jaoks loodud autosaade. Sel aastal alustatakse juba üheksanda hooaja näitamisega.
    "Fifth Geari" sünni põhjuseks oli tegelikult BBC "Top Geari" tootmise lõpetamine 2002. aastal. Channel 5 üritas seejärel kaubamärki BBC-lt ära osta, kuid avalik ringhääling loobus. See ei takistanud aga kanalil loomast samakõlalise nimega uut saadet: nii sündiski autosaade "5th Gear".
    Loomulikult loodeti endale võita BBC saadet vaadanud publik. Selle nimel meelitati kanalisse ka tollased "Top Geari" saatejuhid Quentin Willson, Tiff Needell ja Vicki Butler-Henderson. Praeguseks on nende seast lahkunud Willson, asemele on tulnud aga John Bentley, Jason Plato ja Tom Ford.
    Väärib vaatamist Eestis vaadatav Viasat Exploreri kanalil: fifthgear.five.tv/
    "Start". Põhjanaabrid pole oma autokanalini veel jõudnud (ja vaevalt et niipea jõuavadki), seega tuleb neil piirduda vaid autosaatega, mis kannab asjakohast nime "Start". Teisipäeva õhtuti eetris olev saade annab ülevaate sellest, mis Soome autoelus toimub.
    Kõrvale ei jääda ka muus maailmas toimuvast, saate meeskond saadeti näiteks äsja toimunud New Yorgi autonäitusele. Saadud materjalide põhjal antakse hiljem põhjalik ülevaade seal väljas olnud autodest ja uudismudelitest.
    Eraldi rubriigis tutvustab Peter Geitel uusi Soomes müügil olevaid sõidukeid, samuti näidatakse igas saates lõiku BBC saatest "Top Gear".
    Võib vaadata Eestis vaadatav kaabeltelevisiooni vahendusel ja Põhja-Eestis. www.nelonen.fi/start/
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.