Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Automaailm sinisel ekraanil

    Samas ei ole kõik kuld, mis hiilgab - see kehtib ka autosaadete kohta. Äripäev otsustas uurida, mida autohuviline televaataja näeb ja mida tegelikult vaadata tasub.
    Motors TV. Spetsialiseeritud telekanalid pole enam midagi uut: juba sat-TV esimeste sammude ajal tekkisid ainult sporti, uudiseid, muusikat ja filme näitavad kanalid. Kauem läks aga spetsialiseeritud auto-mototeemat käsitleva kanali tekkega.
    Kaua tehtud, kaunikene - 2000. aastast tegutseb esimene Euroopa auto-/motokanal Motors TV. Tänaseks on kanal püsinud eetris juba kuus aastat ning on nähtav vähemalt 35 Euroopa riigis.
    Üheks Motors TV edu põhjuseks on teemade lai valik, lisaks auto- ja mootorispordi otseülekanded. Samas ei piirdu Motors TV vaid auto- ja mootorispordi edastamisega, eraldi saated on autode ja mootorrataste uudismudelite, näituste, auto-mototeemaliste arvutimängude, tuuningu, offroad'i jne kohta.
    Lisaks näidatakse dokumentaalfilme ja saateid lennundusest, autonduse ja võidusõitude ajaloost.
    Tasub vaadata Eestis vaadatav kaabeltelevisiooni vahendusel. www.motorstv.com
    Drive TV. Paar kuud tagasi lisandus Eesti kaabeltelevisioonivõrkudes programmide sekka ka Venemaa telekanal Drive TV. Tegu on ööpäevaringselt eetris oleva erakanaliga, mille teemade valik üldjuhul kattub Motors TV omaga. Samas on kahe kanali programmis ka tänuväärseid erinevusi. Nii näiteks pühendab Drive TV palju eetriruumi Venemaa mootorispordisarjade tutvustamisele, samuti võetakse põhjalikult läbi auto-/mootorrattamaailmaga seotud uudiseid ning edastatakse praktilise suunitlusega saateid, mis õpetavad valima õigeid kaupu, teenuseid ning varuosi.
    Põhjalikud on ka saated, mis käsitlevad autonduse ja mootorispordi ajalugu.
    Vaadatav Eestis vaadatav kaabeltelevisiooni vahendusel. www.drive-tv.ru
    "Top Gear". Kahtlemata on üks viimase aja edukamaid ja kõige rohkem kõneainet tekitanud autosaateid BBCs eetris olev "Top Gear". Paljuski on saade oma maine eest võlgu saatejuht Jeremy Clarksonile, kes on tuntud eelkõige oma rikkaliku keelekasutuse poolest. Clarksoniga sarnast jutustavat stiili on oma autotestides viimasel ajal harrastanud ka Postimees.
    Saate populaarsus väljendub ka vaatajanumbrites: üle maailma peaks vaatajate hulka kuuluma ligi 350 miljonit inimest. Populaarsust lisab samanimeline ajakiri ning kiirelt uuenev kodulehekülg
    "Top Geari" on kaks versiooni. Pikem, tund aega kestev variant on eetris BBC 2 kanalil. Seda juhivad Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May ja salapärane testisõitja Stig. Lühem, pool tundi kestev versioon on aga eetris BBC Worldis. Saate enda ajalugu ulatub aastasse 1977, siis oli saate esimeseks juhiks Angela Rippon. Koos Jeremy Clarksoni saabumisega 90. aastate alguses muutus saade aga tunduvalt põnevamaks ja humoorikamaks, tänu sellele kasvasid ka vaatajanumbrid, mis ulatusid Inglismaal kuue miljoni inimeseni. Tänu sellele muutus saade oluliseks ka autotootjatele endile, sest Clarksoni või teiste saatejuhtide kriitika tegi raskeks uute mudelite müügi. Clarksoni lahkudes kukkusid vaatajanumbrid 1999. aastal kolme miljoni inimese võrra ning BBC otsustas saate tootmise 2001. aastal lõpetada. Selle tulemusena sündis konkureeriv prograam "Fifth Gear" (loe allpool).
    "Top Geari" lahkumine eetrist oli aga ajutine, 2002.aastal oli eetris juba uus Jeremy Clarksoni juhitud versioon. See saade on praegu populaarne kogu maailmas.
    Vaata kindlasti Eestis vaadatav BBC Worldi kanalil. www.bbc.co.uk/topgear/
    "Fifth Gear", varem tuntud ka kui "5th Gear", on algselt Briti televisooni kanali Channel 5 jaoks loodud autosaade. Sel aastal alustatakse juba üheksanda hooaja näitamisega.
    "Fifth Geari" sünni põhjuseks oli tegelikult BBC "Top Geari" tootmise lõpetamine 2002. aastal. Channel 5 üritas seejärel kaubamärki BBC-lt ära osta, kuid avalik ringhääling loobus. See ei takistanud aga kanalil loomast samakõlalise nimega uut saadet: nii sündiski autosaade "5th Gear".
    Loomulikult loodeti endale võita BBC saadet vaadanud publik. Selle nimel meelitati kanalisse ka tollased "Top Geari" saatejuhid Quentin Willson, Tiff Needell ja Vicki Butler-Henderson. Praeguseks on nende seast lahkunud Willson, asemele on tulnud aga John Bentley, Jason Plato ja Tom Ford.
    Väärib vaatamist Eestis vaadatav Viasat Exploreri kanalil: fifthgear.five.tv/
    "Start". Põhjanaabrid pole oma autokanalini veel jõudnud (ja vaevalt et niipea jõuavadki), seega tuleb neil piirduda vaid autosaatega, mis kannab asjakohast nime "Start". Teisipäeva õhtuti eetris olev saade annab ülevaate sellest, mis Soome autoelus toimub.
    Kõrvale ei jääda ka muus maailmas toimuvast, saate meeskond saadeti näiteks äsja toimunud New Yorgi autonäitusele. Saadud materjalide põhjal antakse hiljem põhjalik ülevaade seal väljas olnud autodest ja uudismudelitest.
    Eraldi rubriigis tutvustab Peter Geitel uusi Soomes müügil olevaid sõidukeid, samuti näidatakse igas saates lõiku BBC saatest "Top Gear".
    Võib vaadata Eestis vaadatav kaabeltelevisiooni vahendusel ja Põhja-Eestis. www.nelonen.fi/start/
  • Hetkel kuum
Jaeinvestoreid tuleb üha tõsisemalt võtta
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Oma Tallinna börsi rahapaigutustega miinuses istuv värske investor teeb teene mitte ainult iseendale, vaid temasugustele jaeinvestoritele laiemalt, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
30 aastat palgatõusuta: Jaapan survestab ettevõtjaid töötajatele lisa andma
Inflatsioon närib jaapanlasi, kes pole enam kui veerandsada aastat näinud palgatõusu. Nüüd on olukord aga muutumas, vahendab CNN.
Inflatsioon närib jaapanlasi, kes pole enam kui veerandsada aastat näinud palgatõusu. Nüüd on olukord aga muutumas, vahendab CNN.
Investor, kelle juures käivad rahahädas inimesed nõu küsimas
Jekaterina Tindi lugu investoriks saamisel algas aastal 2010, kui ema kinkis talle raamatu “Rikas isa, vaene isa”. Seda lugedes tabas tulevast investorit teadmine, et inimesel on võimalik ka niimoodi raha teenida, et tegelikult raha teenib ennast ise.
Jekaterina Tindi lugu investoriks saamisel algas aastal 2010, kui ema kinkis talle raamatu “Rikas isa, vaene isa”. Seda lugedes tabas tulevast investorit teadmine, et inimesel on võimalik ka niimoodi raha teenida, et tegelikult raha teenib ennast ise.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Nädala raadiohitid: kas turgudel optimismi jagub?
Kas turgudel jätkub optimismi ning kui kaua võib kesta jahedam seis majanduses - need teemad huvitasid Äripäeva raadio kuulajat sel nädalal enim.
Kas turgudel jätkub optimismi ning kui kaua võib kesta jahedam seis majanduses - need teemad huvitasid Äripäeva raadio kuulajat sel nädalal enim.

Olulisemad uudised

Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.