• OMX Baltic−0,33%264,72
  • OMX Riga0,46%884,79
  • OMX Tallinn0,01%1 687,44
  • OMX Vilnius−0,26%1 015,44
  • S&P 500−0,34%5 690,2
  • DOW 30−0,57%41 956,91
  • Nasdaq −0,25%17 879,46
  • FTSE 100−0,1%8 282,52
  • Nikkei 2251,97%38 552,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,5
  • OMX Baltic−0,33%264,72
  • OMX Riga0,46%884,79
  • OMX Tallinn0,01%1 687,44
  • OMX Vilnius−0,26%1 015,44
  • S&P 500−0,34%5 690,2
  • DOW 30−0,57%41 956,91
  • Nasdaq −0,25%17 879,46
  • FTSE 100−0,1%8 282,52
  • Nikkei 2251,97%38 552,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,5
  • 06.12.06, 12:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti küsib Venemaalt Runneri tühjakspumpamiskulusid tagasi

Eesti otsib lahendust, kuidas saada Venemaalt tagasi Runneri tühjakspumpamisele kulunud 43 miljonit krooni.
Tänasel Peterburi linna ja Leningradi oblasti kohtuistungil tuli kolmandat korda arutlusele laeval Runner 4 veetud lasti omaniku C.Steinweg Handelsweem B.V hagi Runner 4-le sisse sõitnud laeva Sv.Apostol Andrei omaniku Valday-1 Ltd. vastu. Lastiomanik küsib laevale sisse sõitnud laevaomanikult 14 mln dollarit.
Praegu on Eesti kohtuistungil kaasatud kolmanda osapoolena. Kohtuistungi algul esitas Eesti taotluse siseneda Peterburi arbitraaži kolmanda isikuna. Kohus seda taotlust ei rahuldanud. Kohtunik andis mõista, et selle kohtuprotsessi asemel võiks Eesti esitada eraldi hagi ja alustada iseseisvat hagiprotsessi.
„Järsku olukord muutus. Istungi käigus soovitas kohtunik tungivalt osapooltel, ka Eesti vabariigil kokku leppida vastutuse piiramise fondi rahade jagamises, et vältida pikka kohtuprotsessi,” kirjeldas lennundus- ja merendusosakonna juhataja Aivo Lind. „Usun, et saame selle raha tagasi,” sõnas ta.
Eesti riigile läks laeva tühjakspumpamine õlist maksma ligi 43 miljonit krooni. Nii laeva omanik kui sissesõitja olid venelastele kuuluvad off-shore firmad. Võib ka juhtuda, et Eesti riik ei saa midagi, sest laev ei olnud õnnetuse hetkel meresõidukõlblik. Sel juhul kindlustus summat ei korva, ning laevaomanikult pole midagi vtta, sest see oli tema ainus laev.
Runner 4 uppus Soome lahes Vaindloo saare lähedal jääkaravanis sõites kokkupõrke tagajärjel märtsis. Laev pumbati kütusest tühjaks novembri keskel.
Peterburi sadama andmetel oli laevas 43 kuupmeetrit diislikütust, 105 kuupmeetrit kütteõli ja 15 kuupmeetrit määrdeõlisid. Osa sellest lekkis juba pärast laeva uppumist välja.
Järgmine kohtuistung on 17. jaanuaril.
Autor: Airi Ilisson

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.10.24, 12:21
Xiaomi 14T ja Xiaomi 14T Pro – kõrgeima taseme fotograafia ja šokeerivad tehisintellekti vigurid
Ajalugu kordub: möödunud aasta 26. septembril esitleti Berliinis intrigeerivaid telefone Xiaomi 13T ja Xiaomi 13T Pro, tänavu, samuti 26. septembril ja samuti Berliinis esitles Xiaomi oma uusimaid telefone Xiaomi 14T ja Xiaomi 14T Pro.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele