• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,15%6 195,85
  • DOW 300,99%44 530,45
  • Nasdaq −0,87%20 192,65
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,15%6 195,85
  • DOW 300,99%44 530,45
  • Nasdaq −0,87%20 192,65
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • 08.12.06, 09:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevaliinide kiire areng tõotab Tallinna liikluses vallandada kaose

Kuna lähiaastatel peaks liinilaevade veovõimsus kahekordistuma, kardab Tallinna transpordiamet, et läbi südalinna Vanasadamasse sõitvad kauba- ning sõiduautod ajavad kesklinna liikluse lõplikult umbe.
Tallinna transpordiameti infrastruktuuride osakonna juhataja Andres Kompuse sõnul kahekordistub AS Tallinna Sadamaga koostööd tegevate laevafirmade arvestuste kohaselt liinilaevade veovõimsus aastaks 2009, kirjutas Postimees.
«Sadama läbilaskevõime suurenemisest tulenev veokite arvu kasv viib linnaliikluse ummikuteni, mille kõrval tänane tipptunniliiklus näib tühise seisakuna,» ennustas Kompus.
Liinilaevade veomahud on kasvanud pidevalt. Näiteks Soome ja Eesti vahet sõitvatel Tallinki laevadel suurenes järelhaagisega veokite arv mullu augustist kuni tänavu augustini ligi viiendiku võrra, kinnitas Tallink Grupi juhatuse liige Andres Hunt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lähiaastatel on Tallinkil kavas liinile panna veel mitu uut laeva – üks suurem kui teine. Nii mahub kevadel sõitma hakkava uue hübriidlaeva Tallink Stari pardale üle kolme korra rohkem raskeveokeid kui Meloodia autotekile.
Tallinna liiklusstatistikaga tegeleva inseneribüroo Stratum juhataja Dago Antov nentis, et sadama ja kesklinna piirkonna liikluskoormuses enam varu peaaegu polegi.
Sadamast väljuvad autod ja veokid sõidavad enamikus Lootsi–Jõe–Pronksi kaudu ning hargnevad seejärel Pärnu, Tartu ja Peterburi suunda.
Liikluskoormuse tabelid näitavad, et ükskõik millist teed veokid sadamapiirkonnast väljudes ka ei valiks, ees ootavad ummikuis ristmikud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele